دیدنی های خوشاب ؛ شهری زیبا در استان خراسان رضوی

دیدنی های خوشاب ؛ شهری زیبا در استان خراسان رضوی

خوشاب یکی از پربازدید ترین و توریستی ترین شهر های خراسان رضوی محسوب میشود‌. بیش از ۶۰ نوع اثر تاریخی در این شهر وجود دارد. به همین دلیل سالانه تاریخ دوستان زیادی راهی این منطقه میشوند‌. البته باید گفت که دیدنی های خوشاب تنها به جاذبه های تاریخی محدود نمیشود. و چشم انداز های طبیعی زیادی نیز در منطقه وجود دارد. در ادامه شما را با این شهر کوچک اما دیدنی آشنا خواهیم کرد.

مجموعه تاریخی بابالنگر

مجموعه تاریخی بابالنگر یکی از بنا های متعلق به حکومت سلجوقیان است. مجموعه ذکر شده بر فراز تپه ای در روستای بابالنگر قرار دارد. و دارای دو آرامگاه متعلق به بابا توکل و میر مطهر است. علاوه بر آرامگاه ها، یک حمام تاریخی نیز در این مجموعه وجود دارد‌. این حمام روایتگر سبک زندگی فردی و اجتماعی مردمان گذشته است. اگر علاقمند به تاریخ هستید بازدید از این منطقه را فراموش نکنید.

مجموعه تاریخی بابالنگر

یخدان سلطان آباد

کمبود آب و گرما همواره یکی از چالش بر انگیز ترین مشکلات مردم شرق و مرکز ایران بوده است. اما با خلاقیت های مردم بومی، ایرانیان به این مشکل فائق آمدند. یخدان سلطان آباد یکی از دیدنی های خوشاب است؛ که برای غلبه بر مشکلات احداث شده است. جالب است بدانید در ساخت این یخدان عظیم از خشت و کل استفاده شده است. و گل حکم عایق گرمایی را داشته است.

آرامگاه گل گنبد

همانطور که اشاره شد بیشتر جاذبه های خوشاب مربوط به بنا های تاریخی است. آرامگاه گل گنبد یکی از بنا های تاریخی و مذهبی منطقه است. و از نظر معماری خاص مورد توجه قرار گرفته است. در این بنا از پلان های مربعی، کشیدگی های کم ارتفاع و گوشه سازی های دایره ای استفاده شده است‌. این بنا که متعلق به دوران مغول ها است؛ همواره مورد توجه گردشگران بوده است.

آرامگاه گل گنبد

دیدنی های شوش؛ کهن ترین شهر ایران در خوزستان

بقعه متبرک امامزاده حیدر

این بقعه یکی از بناهای تاریخی فرهنگی است که در خوشاب واقع شده است. و از ارزش فرهنگی و مذهبی بالایی برخوردار می باشد این بقعه در ارتفاعات شمالی از روستای طالبی واقع شده است. این روستا از بخش های مرکزی خوشاب محسوب می شود. و از دیدنی های خوشاب محسوب میشود.

طبیعت زیبایی که در خود روستا وجود دارد نیز برای خیلی از گردشگران جذابیت دارد با سفر به این روستا می توانید از نزدیک سبک زندگی روستایی مردمان این منطقه را مشاهده کنید. این بقعه در طی سال های اخیر مورد مرمت کاری های متعدد قرار گرفته است. و مجدد احیا شده است.

منبع آرگا
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها