معرفی بهترین پارک های شیراز

معرفی بهترین پارک های شیراز

بسیاری از گردشگران شیراز را با حافظیه و سعدیه می شناسند؛ اما طبیعت زیبای این شهر را میتوان در جای جای آن مشاهده نمود. در این مقاله قصد داریم شما را با بهترین پارک های شیراز آشنا کنیم؛ تا جلوه جدیدی از گردشگری در شیراز را بشناسید‌.در این شهر گردشگری با انواع پارک های آبی، تفریحی و طبیعی مواجه میشویم. که میتوانید اوقات خوشی را با همسرتان داشته باشید.

پارک جنت

پارک جنت یکی از پارک های زیبای دیار حافظ است‌. مناظر زیبا و دیدنی با قدمت چندین ساله موجود در پارک، بازمانده حکومت قاجاریان است. قدم زدن در این پارک شبیه به پا گذشتن در تونل زمان است. چرا که حس و حال قدیمی و نوستالژیک عجیبی بر فضا حاکم است. این پارک زیبا در قسمت جنوبی شهر شیراز واقع شده است.

بهترین پارک های شیراز

به همین دلیل اغلب گردشگرانی که از ورودی های جنوبی قدم به شیراز می گذارند؛ با مناظر زیبا و چشم نواز آن مواجه میشوند.  پارک جنت برای همه افراد با هر سلیقه ای سرگرم کننده است. در این پارک علاوه بر ابنا تاریخی، مجموعه های ورزشی متنوعی نظیر زمین فوتبال، والیبال، فوتسال و غیره نیز موجود است. حتی می توانید فیلمی در سینما پنج بعدی ببینید؛ و اوقات خوشی در کنار خانواده ثبت کنید.

پارک آزادی

اکثر مردم بومی شهر از پارک آزادی خاطره دارند. آنها معتقدند این مجموعه قدیمی ولی زیبا، یکی از بهترین پارک های شیراز است‌‌. امکانات رفاهی و تفریحی به گونه ای سازمان یافته است؛ که میتواند همه سلایق را پوشش دهد. قایق سواری، چرخ و فلک، سینما و مجموعه بی نظیر پرندگان پارک آزادی، از جمله تفریحات رایج و محبوب در پارک آزادی است.

اما اگر اهل هیجان هستید، به مجموعه اتاق فرار پارک هم سری بزنید؛ تا با خل معما های عجیب و غریب تجربه جدیدی از هیجان داشته باشید. اگر قصد سفر به شیراز را دارید؛ حتما سری هم به این مجموعه بزنید.

بازدید مجازی از باغ ارم شیراز

پارک جنگلی پالایشگاه

پارک جنگلی پالایشگاه یا پارک جنگلی انقلاب ورزقان، نام یکی از بهترین پارک های شیراز است؛ که در نزدیکی شهر واقع شده است. و حدود ۲۵۰ هکتار وسعت دارد و به عنوان بزرگترین پارک مصنوعی در سطح استان فارس شناخته می شود. این پارک به دلیل داشتن فضای سبز مناسب، یک دریاچه مصنوعی، امکانات برای برپایی پیک‌نیک و همچنین یک محوطه بازی کودکان مکان مناسبی برای استراحت و فراغت شهروندان و مسافران است.

بهترین پارک های شیراز

هرچند دریاچه مصنوعی پارک در تمام فصل های سال پر آب نیست و امکان قایق سواری ندارد. علاوه بر اینها پارک جنگلی انقلاب، برای علاقه‎‌مندان سوارکاری گزینه ای جذاب است، چرا که می توانند از خدمات باشگاه سوارکاری که در پارک قرار دارد استفاده کنند. در آخر توجه داشته باشید که به دلیل دور بودن این پارک از شهر، اقامت شبانه در آن توصیه نمی شود اما مکانی مناسب برای پیک نیک نیم روزی به حساب می آید.

منبع کارناوال
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها