کم جمعیت ترین کشورهای جهان کدامند؟ 

کم جمعیت ترین کشورهای جهان 

جمعیت جهان هر روز نسبت به دیروز بیشتر میشود. اما جالب است بدانید کشور هایی وجود دارند که به تعداد کم ساکنانشان قانع هستند. آنها ثابت کرده اند که برای زندگی و خوش‌بخت بودن به تعداد افراد زیاد نیاز ندارند. سبک زندگی در کم جمعیت ترین کشورهای جهان میتواند جالب و منحصر به فرد باشد. به همین دلیل قصد داریم شما را با این مناطق از جهان آشنا نماییم.

کشوری سه نفره به نام مولوسیا

مولوسیا کم جمعیت‌ترین کشور است‌. در کل این کشور سه نفر با سه قلاده سگ زندگی میکنند. جمهوری مولوسیا در سال ۱۹۷۷ تاسیس شده است؛ و تنها شش هکتار مساحت دارد. جالب است بدانید این کشور سه نفره دارای واحد پول مستقل، پرچم، تمبر و نیروی هوایی و دریایی است. برای ورود به این کشور باید پاسپورت اختصاصی از طریق رییس جمهور مولوسیا دریافت کنید؛ و برای حمل و نقل در داخل کشور میتوانید از قایق و قطار کوچکی که وجود دارد؛ استفاده کنید.

واتیکان

در واقع واتیکان یک شهر مستقل در دل شهر روم، پایتخت ایتالیا است‌. به عبارت دیگر واتیکان یکی از عجیب ترین و کم جمعیت ترین کشورهای جهان است؛ که در دل کشور دیگر قرار گرفته است. جمعیت واتیکان حدود ۸۲۵ نفر گزارش شده است. جالب است بدانید جذب گردشگر واتیکان حدود چهار برابر گردشگران ایتالیا است. سیل گردشگران مشتاق دیدن واتیکان هر ساله بیشتر و بیشتر میشود. در سفر به واتیکان میتوانید از میدان سنت پیتر، کلیسای سن پیر و کلیسای سیستین دیدن کنید.

کم جمعیت ترین کشورهای جهان

لوکس ترین شهرهای دنیا

موناکو

در میان لیست کوچک ترین کشور های جهان با نام موناکو نیز مواجه میشویم. موناکو یک شبه جزیره دیدنی در جنوب کشور فرانسه است. که عنوان دومین کشور کم جمعیت شاهزاده نشین را به خود اختصاص داده است. جمعیت این شبه جزیره ۳۷۸۰۰ نفر است؛ که در مقایسه با کشور هایی که قبلا مطرح کردیم رقم قابل توجهی است. آب و هوای مطلوب و موقعیت جغرافیای بی نظیر، موناکو را تبدیل به بهشت جهانگردان و ثروتمندان کرده است.

کم جمعیت ترین کشورهای جهان

تووالو

کشور تووالو کشوری جزیره ای در اقیانوس آرام است که با حدود ده هزار نفر جمعیت دومین کشور در فهرست کم جمعیت‌ترین کشورهای جهان از نظر جمعیت قرار می گیرد. این جزیره بین هاوایی و استرالیا قرار گرفته و همین موضوع باعث شده تا مسافران زیادی برای تفریح و استراحت این کشور کوچک را انتخاب کنند. این کشور کوچک در سال ۲۰۰۰ به عضویت سازمان ملل متحد درآمد و به عنوان یکی از کوچکترین کشورهای جهان شناخته می شود.

منبع الی گشت
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها