اولین اکوکمپ سبلان ؛ بررسی ویژگی ها، موقعیت و مزایای آن

اولین اکوکمپ سبلان

اکو‌کمپ ها از بهترین ایده ها برای گردش در دل طبیعت است. بی شک گردشگری با اکو کمپ های کوهستانی، و لذت بردن از مناظر بی مانند کوهستان هوش از سر آدمی می پراند. به همین دلیل بازدید کنندگان اکوکمپ سبلان معتقدند؛ این سفر یکی از بهترین و منحصر به فرد ترین خاطرات آنهاست. در ادامه این مقاله شما را با موقعیت و شرایط این کمپ بی نظیر آشنا خواهیم نمود.

تاریخچه احداث

اولین کوهنوردان ایرانی که به هیمالیا صعود کردند؛ پس از بازگشت به وطن؛ ایده تاسیس این اکوکمپ را ارائه نمودند. و بدین ترتیب اولین اکوکمپ کوهستانی ایران در ۱۵ شهریور ماه ۱۳۹۹ تاسیس شد. هدف این مجموعه ارائه انواع خدمات گردشگری و توریستی به کوهنوردان است. امروزه، با توجه به شیوع کرونا میزان کوهنوردان کمتر شده است. اما هنوز هم برخی از کوهنوردان با رعایت پروتکل های بهداشتی می توانند طی مدت چهار هفته به این کوه زیبا صعود کنند.

مزایای اکو کمپ سبلان

این اکوکمپ بر اساس اصول معماری و کوهنوردی بنا شد. لذا تمامی کمپ ها در محل های مناسبی قرار دارند. کوهنوردان می توانند تمام خستگی راه را به در کنند. و پس از استراحت به راه خود ادامه دهند. در اکوکمپ سبلان فضای باز برای انجام تفریحات گوناگون نظیر دوچرخه سواری و والیبال قرار داده شده است. گردشگران میتوانند به رصد ستارگان مشغول شوند؛ یا از طبیعت بی نظیر سبلان لذت ببرند. و به طور کلی ایام خوشی را برای خود رقم بزنند.

اولین اکوکمپ سبلان

با دوستداران ایران اماکن گردشگری ایران را ببینید

مزایای احداث اکو کمپ ها

امروزه کوهنوردی به یکی از محبوب ترین و پرطرفدار ترین ورزش ها تبدیل شده است. عده زیادی از گردشگران داخلی و خارجی به کوه های معروف نظیر سبلان سفر میکنند؛ تا از جذابیت ها و مناظر بکر آن لذت ببرند. وجود کمپ های در دل کوه می تواند رفاه بیشتری فراهم آورد. و نقش موثری در جذب توریست ورزشی داشته باشد. از طرفی با مشخص بودن محل اقامت در طی مسیر صعود، کمترین آسیب به طبیعت وارد میشود. و از تخریب زیست بوم های طبیعی توسط مسافران جلوگیری میشود.

اولین اکو کمپ سبلان به چه شکل طراحی شده است؟

این مجموعه اقامتی و تفریحی در دو بخش بسیار مجزا که شامل اقامتگاه ها و بوم گردی و کمپ کوهنوردی پیشرفته است.طراحی اکوکمپ سبلان عموما به شکل چادر هایی هستند  که به قالب های مختلفی در کنار یکدیگر قرار گرفته اند؛ به عنوان مثال می توانید در این اکوکمپ شاهد چادر های زیبایی در قالب های مختلفی همچون آشپزخانه، سرویس های بهداشتی، چادر های اقامتی دو نفره و…. بود که به فرایند صعود و خدمت رسانی به مخاطبان کمک قابل توجه ای می کند. در ارتفاع ۳۴۰۰ متری از قله سبلان و به دور از ساخت و ساز های دائم، استفاده از چادر های موقت با طراحی زیبا و منحصر به فرد علاوه بر آن که می تواند حافظ و حامی محیط زیست باشد، از استاندار های بسیار مناسبی نیز برخوردار است.

منبع الی گشت
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها