زیباترین جاذبه های ایران از دید انگلیسی ها

زیباترین جاذبه های ایران از دید انگلیسی ها

سلام به همراهان همیشگی تاریخ ما! اگر خاطرتان باشد، پیش از این بارها مقالات متعددی درباره جاذبه‌های کشور عزیزمان ایران با شما به اشتراک گذاشته‌ایم اما اینبار قصد داریم مقاله‌ای در خصوص زیباترین جاذبه های ایران از دید انگلیسی ها را در اختیارتان بگذاریم. اگر تمایل دارید بدانید کدام یک از جاذبه‌های گردشگری کشورمان از نظر توریست‌های انگلیسی جذابتر و شاخص‌تر هستند، به ما همراه باشید.

در اینجا ۱۲ مورد از زیباترین جاذبه‌های توریستی ایران که اخیراً در خبرگزاری IB Times به تصویر کشیده شده‌اند وجود دارد.

۱- اصفهان؛ پایتخت پیشین ایران

اصفهان یکی برترین شهرهای توریستی ایران است که از جنبه‌های گردشگری، تفریحی، فرهنگی و هنری متعددی برخورداراست. این شهر از جاذبه‌ها و دیدنی‌های شگفت‌انگیزی چون میدان نقش جهان، چهل‌ستون، مسجد جامع اصفهان، سی و سه پل، پل خواجو، محله ارمنی‌ها، آکواریوم اصفهان، پارک جنگلی ناژوان، کلیسای وانک، مسجد شیخ لطف‌الله و … برخوردار است که ۶ مورد از آنها در یونسکو به ثبت رسیده‌اند.

جاذبه های اصفهان

اصفهان به دلیل داشتن شاهکارهای معماری اسلامی ، بلوارهای زیبا، کاخ‌ها، فضای سبز و دیگر آثار ارزشمندی که در خود جای داده است، از زیباترین جاذبه های ایران از دید انگلیسی ها به شمار می‌رود. همچنین یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری برای گردشگران داخلی و دیگر نقاط جهان محسوب می‌شود.

۲- پل الله وردی خان

الله وردی خان نام پلی است در اصفهان که اکثراً آن را با نام دیگرش یعنی سی و سه پل می‌شناسیم. این پل نمونه‌ای بارز از شاهکار معماری و پل سازی ایران و جهان است که قدمت آن به دوران حکومت شاه عباس اول باز می‌گردد. پل الله وردی خان یا همان سی و سه پل، با ۲۹۵ متر طول و ۱۴ متر عرض بر روی زاینده رود بنا شده است و از آن جهت که ۳۳ دهانه دارد به پل ۳۳ چشمه نیز مشهور است.

تا کنون جهانگردان بسیاری از این پل به عنوان شاهکار معماری ایران و یکی از پل‌های درجه اول در دنیا یاد کرده‌اند.

۳- مسجد شیخ لطف‌الله

این مسجد یکی از جاذبه‌های تاریخی اصفهان است که قدمت آن به ۱۶۰۰ میلادی می‌رسد. مسجد شیخ لطف‌الله به نام‌های دیگری چون مسجد شاه یا مسجد امام هم مشهور است. این مسجد جلوه‌ای از معماری، کاشی‌کاری و تزئینات منحصربه فرد عصر صفوی است، به همین علت در حال حاضر به عنوان یکی از هفت عجایب ناشناخته دنیا در فهرست آثار ملی ایران در یونسکو به ثبت رسیده است و همچنین یکی از زیباترین جاذبه‌ های ایران از دید انگلیسی‌ ها نیز به حساب می‌آید.

مسجد شیخ لطف‌الله

۴- بازار اصفهان

این بازار تقریباً دو کیلومتر طول دارد و از بخش‌های متفاوتی نظیر مسجد، مدرسه، حمام سرا و راسته‌هایی مانند راسته گلشن، زرگرها، مسگرها، تفنگ سازها، قنادها، کفشدوزها و غیره تشکیل شده است. این بازار نمونه‌ای کم نظیر از معماری اسلامی است که برخی از حجره‌ها و فروشگاه‌های آن بیش از ۴۰۰ سال قدمت دارند.

۵- کلیسای وانک

این کلیسا در محله جلفا اصفهان قرار دارد و یادگاری بر جا مانده از ارامنه مهاجر ایران است. این کلیسا از بخش‌های مختلفی نظیر چاپخانه، کتابخانه و موزه تشکیل شده است و آثار برجسته‌ای چون تابلوها و نقاشی‌های تاریخی  در گوشه کنار آن به چشم می‌خورد.

۶- ابیانه

روستای ابیانه یکی از روستاهای سرسبز و خوش آب و هوای ایران است که در ۳۵ کیلوتری شمال غربی شهرستان نطنز استان اصفهان واقع شده است. از ویژگی‌های مهم این روستا می‌توان به رنگ قرمز خانه‌ها، لهجه و گویش محلی و پوشش سنتی مردم اشاره کرد. این روستا در سال ۱۳۵۴ به عنوان آثار ملی ایران به ثبت رسید.

ابیانه

۷- دیزین

یکی دیگر از زیباترین جاذبه‌ های ایران از دید انگلیسی ها ، منطقه تفریحی دیزین است که در سال ۱۹۶۹ به عنوان پیست اسکی تاسیس شد. این منطقه حدود ۳۶۰۰ متر ازتفاع دارد به همین علت در فهرست مرتفع‌ترین پیست اسکی‌های دنیا قرار گرفته است. فعالیت‌های مربوط به منطقه دیزین شامل اسکی روی چمن در فصل تابستان، دوچرخه سواری کوهستانی، تیراندازی با کمان، کوهنوردی و تفریحات دیگر است.

۸- برج میلاد

برج میلاد تهران که معرف حضور همه است. این برج با ارتفاع ۴۳۵ متر به عنوان ششمین برج بلند مخابراتی در دنیا به حساب می‌آید. این برج متشکل از بخش‌های تجاری، اداری و خدمات گسترده گردشگری_تفریحی است. گردشگران داخلی و خارجی می‌توانند ساعت‌ها به تفریح و گردش در این برج بپردازند و لحظات شادی را سپری کنند.

برج میلاد

بهترین قنادی های تهران کدامند؟

۹- کوه دماوند

کوه دماوند که نام آن برای همگان آشناست، بلندترین کوه و قله آتشفشانی ایران و خاورمیانه است. این کوه بسیار زیبا و ستودنی دارای پوشش گیاهی بسیار غنی و گونه‌های جانوری متعددی مانند روباه، شغال، میش، سگ، گراز، خرگوش، خفاش، بلدرچین و گونه‌های دیگر است. بهترین زمان برای صعود به این قله از اواسط ماه خرداد تا اواخر ماه تیر است.

۱۰- تالاب انزلی

تالاب انزلی یا بهتر است بگوییم خانه لاله‌های مردابی، یکی از شگفت‌انگیزترین جاذبه‌های طبیعی کشور عزیزمان ایران است که در ساحل جنوب غربی دریای خزر واقع شده است. این تالاب همچنین یکی از زیباترین جاذبه‌ های ایران از دید انگلیسی ها است. قایق سواری و تماشای منظره فوق‌العاده لاله‌های شناور بر روی این مرداب می‌تواند لحظات خوشی را برای هر گردشگری رقم بزند.

تالاب انزلی

۱۱- قم

قم نیز یکی دیگر از محبوب‌ترین جاذبه‌های ایران از دید توریست‌های خارجی است. وجود اماکن مقدس در این شهر به ویژه بارگاه مقدس حضرت معصومه و مسجد جمکران و همچنین مراکز علمی و آثار تاریخی منجر شده تا سالانه میلیون‌ها گردشگر داخلی و خارجی به این شهر سفر کنند.

۱۲- کندوان

کندوان نام روستایی در آذربایجان شرقی است. این روستا از موقعیت جغرافیایی منحصر به فردی برخوردار است و آن را به روستای کله قندی نیز می‌شناسند به این علت که خانه‌های این روستا به طرز بسیار عجیبی در دل حفره‌های آتشفشانی به شکل کله قند قرار دارند. این روستا در سال ۱۳۷۶ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید. این روستا یکی از زیباترین جاذبه‌ های ایران از دید انگلیسی ها است.

معماری شگفت‌انگیز این روستا مهمترین دلیل جذب توریست‌ها است. علاوه بر اینها کندوان از طبیعت سرسبز غنی، آب و هوای کوهستانی، چشمه‌های آب معدنی با خاصیت درمانی برخوردار است. بهترین فصل برای بازدید از این روستا اواخر بهار و فصل تابستان است.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها