دیدنی‌های شهر شگفت‌انگیز زوریخ

دیدنی های شهر شگفت‌انگیز زوریخ

زوریخ کلانشهر و مرکز اقتصادی کشور سوئیس است که به دلایل متعددی شهرت جهانی دارد. از جمله دیدنی های  زوریخ، کیفیت بالای زندگی، نظام بانکی عالی، طبیعت بکر و غیره. احتمالاً همه ما به شهری چون زوریخ برای زندگی نیازمند هستیم. اینجا جایست که آرامش در آن موج می‌زند و خبری از ترافیک و دود و دم  و بی‌نظمی در آن نیست.

زوریخ شاید به عنوان قطب مالی و صنعتی اروپا شناخته می‌شود اما به لحاظ زیبایی منحصر به فرد و جاذبه‌های تفریحی و گردشگری که دارد نیز بسیار محبوب است و مورد تحسین قرار می‌گیرد. در ادامه جاهای دیدنی این شهر شگفت‌انگیز را بشناسید.

۱- کلیسای گروس مونستر زوریخ

در این شهر بیش از ۱۲ کلیسای باشکوه و مشهور وجود دارد که گروس مونستر  یکی از مهمترین  آنهاست. این موزه برای مردم زوریخ بسیار مورد احترام و ستایش است چرا که آنان بر این باورند که کارلوس مانگنوس، موسس امپراطوری روم در محل دفن چندین روحانی بزرگ، اسبش به زمین خورده و این کلیسا را احداث کرده است. در حال حاضر این کلیسا به یکی از محبوب‌ترین جاهای دیدنی زوریخ تبدیل شده است و به عنوان یکی از سمبل‌های مهم این شهر بسیار مورد ستایش قرار می‌گیرد.

دیدنی های زوریخ

۲- خانه اپرای زوریخ

این ساختمان نئوکلاسیک از نظر معماری به زیبایی‌های دیگر بناهای شهر زوریخ نیست، اما نقش‌های مهمی را در تاریخ این شهر بازی کرده است. این بنا در سال ۱۸۳۴ ساخته شد و تبدیل به محلی برای تئاتر‌های دائمی و اپراهای Richard Wagner که زمانی از آلمان  به این شهر تبعید شده بود، شد.

شهر لیما کجاست و چه دیدنی‌هایی دارد؟

خانه اپرای زوریخ در سال ۱۸۹۰ آتش گرفت و پس از آن با کمی تغییر در طراحی‌اش مجدد بازسازی شد این بنا در سال ۱۸۹۱ افتتاح شد و تا سال ۱۹۲۵ مرکز اصلی تئاتر و اپرا و رویدادهای موسیقی شهر زوریخ بود. این خانه اپرا با ۱۲۰۰ صندلی پذیرای رویدادهای مهم اپرا است و سالانه گردشگران و هنرمندان  زیادی را به خود جذب می‌کند.

۳- کوه اتیلبرگ

کوه اتیلبرگ یکی دیگر از جاهای دیدنی زوریخ است که بسیار برای طرفداران سفرهای ماجراجویانه مناسب است. در بالای این کوه یک هتل نسبتاً کوچک با دو برج یکی برای دریافت سیگنال تلویزیون و تلفن، و دیگری برای تماشا کردن منظره زیبای شهر طراحی شده است. گردشگران می‌توانند از دو طریق قطار و  پیاده‌روی خود را به بالای این کوه برسانند.

دیدنی های زوریخ

کوهنوردان راستا می‌توانند در طول مسیر نهایت لذت را از مناظر خوش آب و هوای این منطقه ببرند.

منبع سفرمی
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها