آبشار سمبی بهشهر ؛ جاذبه ای که نباید آن را از دست داد

آبشار سمبی بهشهر

بهشهر یکی از زیباترین شهرهای ایران است. حتی برخی از افراد آن را بهشت گمشده ایران دانسته اند‌. آبشار سمبی بهشهر یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری این شهر است. صدای آرامش بخش و زیبایی های بصری این آبشار گردشگران زیادی را به این منطقه می کشاند. علاوه بر آن مسیر دسترسی به این منطقه نیز بسیار زیباست. جنگل پیمایی و طبیعت سرسبز می تواند روحیه شما را شاد تر کند. در ادامه اطلاعات لازم در زمینه سفر به آبشار زیبای سمی را در اختیار شما میگذاریم.

مسیر دسترسی آبشار زیبای سمبی

اگر به مازندران سفر می کنید؛ در نزدیکی روستای یخکش از توابع بهشهر با این آبشار زیبا مواجه خواهید شد. اگر به سمت گرگان در حال حرکت هستید؛ به جاده ای فرعی به نام پاسند میرسید. این جاده فرعی و آسفالته به دو راهی یخکش میرسد. اگر از این دو راهی به سمت مهربان رود حرکت کنید با یکی از زیباترین آبشار های ایران مواجه خواهید شد.

وضعیت آب و هوایی

منطقه ای که به نام آبشار سمبی بهشهر شناخته میشود؛ از خوش آب و هوا ترین بخش های شمالی ایران است. از طرفی نزدیکی آبشار به استان تهران، آن را تبدیل به یکی از مقاصد گردشگری پایتخت نشینان کرده است. چرا که این آبشار زیبا در دل جنگلهای هزار جریب قرار دارد. و چشم انداز آن بسیار منحصر به فرد است.

ماجراجویی در آبشار خور

چشم انداز آبشار

رودخانه سمبی از دل ارتفاعات جاری شده است. این رود، پس از طی یک مسیر نسبتا طولانی از ارتفاعات ۳۰ متری به سمت پایین جاری میشود. این آبشار توسط درختان انجیر، سرخدار و غیر محصور شده است. و بسیار زیبا و منحصر به فرد است. جالب است این آبشار در تمام فصول سال جذاب و دیدنی است.البته نباید خطر حیوانات را نادیده گرفت. از دیگر در این منطقه ممکن است با حیواناتی نظیر گرگ، روباه و سایر پرندگان و حیوانات اهلی مواجه شوید. به هر حال هنگام پیمایش جنگل به سمت آبشار نکات ایمنی را رعایت کنید.

آبشار سمبی بهشهر

نکات ایمنی

در بازدید از آبشار سمبی بهشهر قرار است مدتی جنگل‌پیمایی کنید و از میان آب‌های روان بگذرید؛ بنابراین کفش مناسب طبیعت‌گردی، ضروری‌ترین وسیله‌ای است که باید به همراه داشته باشید. به دلیل آب‌وهوای مرطوب و بارانی این منطقه بهتر است با خود لباس گرم و یک دست لباس اضافه به همراه داشته باشید. در نهایت، وسایل شخصی‌تان را در کوله یک‌روزه بگذارید و با خیال راحت راهی سفر شوید.

یادمان باشد مراقب این تکه از سرزمین‌مان باشیم و چیزی جز مهر به جای نگذاریم. کیسه زباله به همراه داشته باشیم تا در صورت لزوم از آن استفاده کنیم.

منبع دالاهو
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها