۸ تفریح هیجان‌انگیز در نپال

۸ تفریح هیجان‌انگیز در نپال

نپال کشوری بسیار شگفت‌انگیز و متنوع در جنوب هیمالیا است که به دلایل زیادی گردشگران را به سوی خود می‌کشاند. برخی از این گردشگران در پی کوهنوردی یا کوهپیمایی در هیمالیا هستند، برخی دیگر شیفته فرهنگ و شهر مشهور کاتماندو( پایتخت کشور نپال ) هستند و برخی دیگر به امید یافتن نوعی بیداری معنوی شیفته آنجا می‌شوند.

این کشور پر از گروهای مختلف قومی، جشنواره‌های گوناگون، فرهنگ غنی، چشم‌انداز‌های نفس‌گیر و… است. به این ترتیب می‌تواند یک سفر ماجراجویی برای هر گردشگر رقم بزند. در این کشور تفریحات هیبت‌انگیز بیشماری وجود دارد که ما در اینجا در مورد برخی از آنها مطالبی به شما ارائه می‌دهیم. اگر تمایل دارید با ما همراه باشید.

۱- بازدید از ناگارکوت

ناگارکوت یکی از کهن‌ترین و زیباترین شهرهای نپال است که در طول تاریخ مقر امپراطوری‌های مختلف آن نیز بوده است. در جای جای این شهر بناها و معماری حیرت‌آور دوران باستان به چشم می‌خورد. این شهر در ۳۲ کیلومتری شمال شرق مرکز شهر کتماندو قرار دارد و به دلیل چشم‌اندازهای زیبایش از هیمالیا و قله‌های آن در سحر  و همچنین چشم‌اندازهای چشمگیرش از طلوع و غروب خورشید بسیار شهرت دارد.

ناگارکوت

کسانی که می‌خواهند یک دهکده رویایی با چشم‌اندازهای متنوع از طبیعت ببیند، ما ناگارکوت را به آنها پیشنهاد می‌کنیم چرا که این دهکده دید زیبایی به هشت رشته کوه هیمالیا و پارک‌های ملی مانند شیواپوری، لانگ‌تانگ و دره‌ی کاتماندو دارد. در این دهکده هتل‌ها و مهمانخانه‌های متنوعی برای اقامت شما وجود دارد.

بهترین تفریحات و جاذبه های گردشگری کوش آداسی

۲- لومبینی

لومبینی یکی دیگر از شگفت‌انگیزترین جاهای دیدنی نپال است که بازدید از آن را به علاقه‌مندان تاریخ بسیار توصیه می‌کنیم. لومبینی در واقع یک زیارتگاه بودایی است که باستان‌شناسان قدمت آن را به حدود ۵۵۰ سال قبل از میلاد  تخمین زده‌اند. این معبد در دل یک پارک سرسبز کوچک جای گرفته است و معابد دیگری هم در اطراف آن وجود دارد.

روزانه بودایی‌های زیادی از مناطق مختلف  کشور از آن بازدید می‌کنند. گرچه بازدید از این منطقه و معابد آن برای گردشگران غیر بودایی هم مجاز است. جالب است بدانید این منطقه در یونسکو به ثبت رسیده است.

۳- جاناکپور

جاناکپور هفتمین شهر بزرگ نپال است که همانند دیگر شهرهای آن از قدمت تاریخی برخوردار است. در این شهر هم معابد تاریخی وجود دارد که جاناکی ماندیر مهمترین آنهاست. قدمت این معبد به قرن ۱۷ می‌رسد و از ۳ طبقه با ۶۰ اتاق تشکیل شده است. زیبایی این معبد منحصر به فرد است و هرساله هندوهای بسیاری، مراسم سالگرد ازدواج خود را در آن برگزار می‌کنند.

جاناکپور

۴- خومبو

حالا از گشت و گزار در مناطق تاریخی نپال که بگذریم، نوبت می‌رسد به هیجان کوهنوردی در منطقه بسیار شگفت‌انگیز خومبو که در امتداد کوه‌های اورست، در شرق این کشور واقع شده است. تصور کنید که بالا رفتن از آن یعنی رسیدن به ارتفاع ۸۸۴۸ متر بالاتر از سطح زمین چقدر می‌تواند هیجان‌انگیز باشد. در این منطقه می‌توان از منظره بسیار زیبای پارک ملی ساگارماتا نیز لذت برد.

۵- پارک ملی چیتوان

این پارک در قسمت جنوب مرکزی نپال قرار دارد. این منطقه دارای آب و هوای معتدل و مطلوب است که بسیاری از گونه‌های نایاب جانوری در آن زیست می‌کنند. حیوانات وحشی مانند کرگدن، تک شاخ، فیل، پلنگ، ببر، خرس قطبی و… در این پارک زندگی می‌کنند و گردشگران به راحتی می‌توانند آنان را از نزدیک ببینند. از جمله تفریحات پرطرفدار مربوط به این منطقه می‌توان به  قایق‌سواری در رودخانه‌های جنگل، فیل‌سواری، جنگل‌گردی با جیپ اشاره کرد.

پارک ملی چیتوان

۶- پوخارا

پوخارا بعد از کاتماندو بزرگترین شهر نپال به شمار می‌رود. این شهر با دریاچه‌هایش معروف است چرا که در دامنه کوهای مرتفع قرار دارند و اطرافشان پر از هتل‌ها، رستورانها و فروشگاهای لاکچری و مجهز است. به این ترتیب این منطقه همیشه مملو از گردشگران داخلی و خارجی است. چه با هدف کوهنوردی و چه با هدف تفریحات آبی به نپال سفر کنید، پوخارا مناسبترین مکان برای شماست.

۷- پاتان

شهر پاتان بعد از کاتماندو و پوخارا بزرگتری شهر نپال به حساب می‌آید. قدمت این شهر به قرن ۱۷ میلادی می‌رسد به همین سبب معابد و آثار تاریخی متعددی در آن به چشم می‌خورد. پاتان به دلیل داشتن فرهنگ غنی و صنایعی چون پارچه‌های ابریشمی دستبافت بسیار شهرت دارد. این شهر از نظر توریستی از اهمیت بسیار بالایی برای نپال برخوردار است.

از جمله جاهای دیدنی پاتان می‌توان به موزه تاریخی پاتان، میدان دوربار، قصر دوربار، معبد راتو چندرانات، معبد طلایی و غیره اشاره کرد. در این شهر فروشگاه‌های صنایع دستی متنوعی وجود دارد که می‌توان سوغاتی‌های زیبایی چون لباس‌های ابریشمی، نقره جات، مجسمه‎‌های چوبی یا سنگی و .. را برای عزیزان خود تهیه کرد.

پاتان

۸- بازار آسان

گاهی در سفر هیچ چیز مانند گشت و گذار در بازارها و خرید کردن به ما انرژی و سرگرمی نمی‎‌دهد. اگر به نپال سفر کردید، بازدید از بازار آسان یا آسون را فراموش نکنید. این بازار یکی از بازارهای تاریخی این کشور است که در مرکز پایتخت آن یعنی کاتماندو قرار دارد. این بازار علاوه بر معماری حیرت‌انگیزش دارای انواع ادویه‌جات، لباس‌های محلی، اشیا زینتی، جواهرات و… است که بازدید از آن مطمئنن ارزشش را دارد.

کلام آخر…

در این مقاله با هشت تفریح هیجان‌انگیز نپال آشنا شدید. اگر قصد دارید این کشور را مقصد سفر خود قرار دهید، در انتخاب خود اصلا تردید نداشته باشید چرا که این مقصد هر آنچه که شما از سفر خود انتظار دارید را در اختیارتان می‌گذارد. بی‌شک نپال بهشتی برای کوهنوردان، علاقه‌مندان به تاریخ، علاقه‌مندان طبیعت و علاقه‌مندان سفرهای ماجراجویانه است.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها