معرفی جاذبه های شهر لوسرن سوئیس

شهر لوسرن سوئیس

لوسرن سوئیس شهری است که در قسمت شمالی دریاچه‌ای به‌ نام لوسرن قرار گرفته شده است که منشاء آن رودخانه‌ی ریوس است. این شهر پر از جاذبه‌های گردشگری محبوب است؛ بناهای تاریخی و هنری، موزه‌ها و همچنین کلیساها بخشی از جذابیت‌های این شهر هستند که تاریخ ما به معرفی آنها پرداخته است. علاوه بر این مکان‌ها، آب‌ و هوای این شهر و آسمان‌های فوق‌العاده‌اش طیف خاصی از افراد را به سمت خود می‌کشاند.

پل چَپِل

یکی از جاهای دیدنی لوسرن سوئیس  پل چَپِل است که در سال ۱۳۳۳ در رودخانه “ریس” ساخته شده است. تقریبا بیشتر از ۱۰۰ قطعه عکس با قدمتی ۴۰۰ ساله در فضای داخلی این پل قرار گرفته شده است که این پل را به یک مکان جذابِ دیدنی تبدیل کرده است. پل چَپِل در  طی یک آتش سوزی که در سال ۱۹۹۳ اتفاق افتاد دچار آسیب شد؛ اما الان با بازسازی‌‌هایی که صورت گرفته کاملا ترمیم شده است.

پل اسپرور از جاذبه‌های دیدنی دیگر لوسرن سوئیس

پل اسپرور یکی دیگر از جذابیت‌های هنری شهر لوسرن است. این بنا در سال ۱۴۰۶ میلادی ساخته شده است. فضای داخلی پل از ۴۵ نقاشی زیبا که اثر کاسپر مگلینر و شاگردانش است پر شده است. این نقاشی‌ها به یک قطعه‌ی سمفونیک به نام “رقصِ مرگ” اختصاص دارند. در قسمتی از تابلوها توضیحات نقاشی، اسامی مشتری‌ها و اهدا کنندگان این آثار نوشته شده است. علاوه بر این نقاشی‌ها پرتره‌ی برخی از خیرین هم دیده می‌شود که بسیار دیدنی هستند.

پل اسپرور

اطلاعاتی جالب درمورد کشور سوئیس

موزه‌ی روسنگارت

این موزه مخصوص کسانی است که به سبک هنریِ پست امپرسیونیست علاقه‌مند هستند. موزه‌ی هنر نوین در بردارنده‌ی مجموعه‌ی آثار ۲۰ هنرمند است که به قرن‌های ۱۹ و ۲۰ میلادی منصوب هستند. در این بین می‌توان آثار هنری “پیکاسو” ، “لژه” ، “مونه” ، “سزان” ، “کاندینسکی” ، “براک” ، “ماتیس” ، “شاگال” ، “میرو” و “پل کله” را مشاهده کرد. بنیان‌گذار این موزه‌ی هنری “آنجلا روسنگارت” است که خانه‌ی پدری‌اش را به موزه‌ی هنر نوین تبدیل کرده است.

کلیسای یسعویون

کلیسای یسعویون اولین کلیسای سوئیس است که به سبک “باروک” معماری شده است. تاریخ ساخت این بنای بزرگ به سال‌های ۱۶۶۶ و ۱۶۶۷ میلادی بر می‌گردد. در سال ۱۷۵۰ فضای داخلی این کلیسا را به سبک “روکوکو” بروزرسانی کردند. این کلیسای زیبا که با سنگ‌های مرمر و نقاشی‌های خاص ترمیم شده است محل اجرای کنسرت‌های فوق‌العاده و باشکوهی است که اوقات لذت‌بخشی را برای افراد فراهم می‌کند.

کلیسای یسعویون

باغ یخچال Glacier Garden

باغ یخچال در لوسرن سوئیس اثر قابل توجهی در توصیف «عصر یخبندان» است و شامل یخچال‌های طبیعی، تخته سنگ‌های نامنظم، یخ‌های عقب نشینی کرده و ۳۲ چاه موجود در پایین آبشارهای حاصل از ذوب شدن توده‌های یخی می‌باشد. نحوه شکل گیری برخی یخچال‌های بزرگ‌تر به‌واسطه یک مدل نمایش داده شده و همچنین چگونگی تأثیر تغییرات آب و هوایی بر زمین نشان داده می‌شود. در موزه، نقش‌های برجسته متفاوتی از جمله گروه‌های حیوانات آلپ، نمونه سنگ‌ها و … وجود دارد. این موزه نه برای همه، اما برای کودکان بسیار سرگرم کننده است؛ بالأخص دخمه پرپیچ و خم و پر از آینه‌ی آن!

منبع ایوار
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها