معرفی شهر گمشده اینکاها

شهر گمشده اینکاها

شهر گمشده اینکاها قرن‌ها قبل از اینکه اسپانیایی‌ها اینکاها را فتح کنند به‌ شهری متروکه تبدیل شده است. این شهر گمشده توسط “هیرام بینگهام” یک تاریخ شناس آمریکایی در ماه جولای سال ۱۹۱۱ کشف شد و یک شهر عجیب و رازآلود دیگر به جهان اضافه شد. سال ۱۹۸۱ سالی بود که این شهر گمشده در لیست آثار کشور “پرو” قرار گرفت.

امروزه اینکاها جزو عجایب هفتگانه است و به ثبت میراث جهانیِ یونسکو رسیده است. اگر عجایب هفتگانه برایتان جالب توجه است پیشنهاد می‌کنم با تاریخ ما همراه باشید و با یکی از عجایب هفتگانه‌ی عصر آشنا شوید.

موقعیتِ جغرافیایی اینکاها همان شهر گمشده

این شهر شگفت‌انگیز که نام دیگرش “ماچوپیچو” به معنی قله‌ی قدیمی است، در سال ۱۴۵۰ در ارتفاعات آند ساخته شده است‌. اینکاها ۲۴۳۰ متر از سطح دریا بالاتر است و در ۷۱ کیلومتری شمال “کوسکو” واقع شده است. وسعت این شهر ۵ کیلومتر است که به عقیده‌ی باستان شناسان ظرفیت آن برابر با جمعیتی حدود ۷۵۰ نفر بوده است.

شهر گمشده اینکاها

باستان شناسان و شهر گمشده اینکاها

تا به‌حال تحقیقات بسیاری راجع‌به این شهر انجام شده است‌ اما باستان‌شناسان هنوز نتیجه‌ی مشخصی در مورد دلیل ساخت این شهر پیدا نکرده‌اند. آنها بر این باورند که اینکاها یک شهر معمولی نیست. برخی معتقدند ماچوپیچو مخصوص بزرگان شهر است که برای گذراندن اوقات از آن استفاده می‌کردند. یک قصر بزرگ و خانه‌هایی که تعدادشان به بیشتر از ۱۵۰ عدد می‌رسد در اینکاها وجود دارد. آنها قصر بزرگ را مخصوص بزرگان و ۱۵۰ خانه را مخصوص خدمتکاران می‌دانند.

مسافرت به اسپانیا ؛ ناحیه اندلس در گذر تاریخ

معماری فوق‌العاده‌ اینکاها

با دیدن اینکاها  از معماری آن شگفت زده می شوید. جالب است بدانید که در ساخت این شهر از هیچ ملاتی استفاده نشده است و تمام دیوار های عظیم و بزرگ آن تنها با برش دقیق سنگ ها ساخته شده اند. یکی از سوالاتی که تا کنون برای باستان شناسان و دانشمندان همچنان بی جواب مانده است نیز همین است که با توجه به کمبود ابزار و امکانات آن دوره سنگهایی با این عظمت چگونه به این دقت برش داده شده اند.

شهر گمشده اینکاها

شهر گمشده اینکاها مدت طولانی از دید مردم جهان پنهان بوده است که دلیل اصلی آن موقعیت جغرافیایی خاص آن می تواند باشد. چرا که زمانی که مردم اینکاها این شهر را ترک کرده‌اند این شهر تبدیل به شهری متروک که از زندگی انسانی بسیار دور بوده، شده است و به دلیل جغرافیای خاص آن، پس از گذشت سال ها از درختان بلند و سرسبز پوشانده شده است که این را می‌توان دلیل بر پنهان شدن آن در طبیعت شمرد.

شهر اینکاها در حال حاضر یکی از  مناطق توریستی آمریکای لاتین است که گردشگران بسیاری را به خود اختصاص داده است. افراد از دیدن این شهر با معماری‌های خاص لذت می‌برند، تعداد توریست‌ها و گردشگرانِ بازدید‌کننده از ماچوپیچو به قدری زیاد است که برای باستان شناسان نگران‌کننده است؛ زیرا اکوسیستم منطقه را در خطر می‌بینند.

منبع سفرمی
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها