آبشار شلهبن طالقان ؛ طبیعتی بکر در نزدیکی تهران

آبشار شلهبن طالقان

مشکلات مربوط به آلودگی هوا سالهاست که با زندگی پایتخت نشینان عجین شده است. اما جاذبه های گردشگری و طبیعی زیادی اطراف تهران وجود دارد؛ که میشود برای فرار از آلودگی هوا، به آنها پناه برد. آبشار شلهبن طالقان یکی از جذاب ترین مناطق گردشگری اطراف تهران است. همانطور که میدانید، طالقان شهر ییلاقی در میان رشته کوه البرز است. و گزینه ای ایده آل برای گذراندن آخر هفته پایتخت نشینان محسوب میشود. در این مقاله از تاریخ ما شما را با این آبشار طبیعی زیبا آشنا خواهیم نمود.

دسترسی به آبشار زیبای شلهبن

این آبشار در ۵۰ کیلومتری جاده کرج قزوین واقع شده است. و در قسمت غربی روستای بزج قرار دارد. شما میتوانید در طول سفر به آبشار شلهبن از این روستای زیبا دیدن کنید. دره بزج و غار بزج نیز از ارمغان های طبیعی این روستا است. اگر با تور های طبیعت گردی به منطقه طالقان سفر کنید؛ حتما از این منطقه نیز دیدن خواهید کرد. اما اگر همراه با خانواده به طالقان میروید حتما از این آبشار و روستا دیدن کنید.

زیباترین آبشارهای جهان

ویژگی های آبشار فصلی شلهبن

منطقه بکر طالقان از مهم ترین مقاصد گردشگری نزدیک به تهران است. دریاچه طالقان، آبشار های طبیعی و پوشش گیاهی مناسب منطقه از مهم ترین جاذبه های گردشگری طالقان است. اما آبشار شلهبن طالقان بی اغراق زیباترین جاذبه طبیعی منطقه محسوب میشود. این آبشار با نام هایی نظیر خسبان یا بزج هم شناخته میشود. آب رودخانه خسبان از قله خسبان نشات میگیرد. و تا محل آبشار پایین می آید. این رودخانه از ارتفاع ۲۰ متری پایین میریزد. و آبشاری زیبا با منظره ای بینظیر میسازد.

بهترین زمان بازدید از آبشار شله بن

قطعا بهترین زمانی که می توانید برای مسافرت به شله بن انتخاب کنید فصل بهار است. با توجه به اینکه رفت و برگشت به آبشار شله بن شامل ساعات اولیه صبح و تا قبل از غروب آفتاب است، فصل بهار معتدل ترین دمای ممکن جهت بازدید از این منطقه را خواهد داشت. همچنین در فصل بهار میزان بارش متعادل است و آبشار پرآبی را مشاهده خواهید کرد.

فصل تابستان نیز زمان مناسبی برای مسافرت است، با این حال در اوایل ظهر ممکن است گرمای هوا قدری برایتان آزار دهنده باشد.

منبع الی گشت
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها