جاذبه های گردشگری قطر که از آنها بی خبرید

جاذبه های گردشگری قطر

قطر، یکی از کشور های کوچک حاشیه خلیج فارس است. اما به سبب زندگی لوکس و جاذبه های گردشگری و رفاهی، امروزه بسیار مورد توجه مردم جهان قرار گرفته است. به همین منظور قصد داریم تا شما را با جاذبه های گردشگری قطر آشنا کنیم. در طی ۲۰ سال گذشته، آسمان خالی از هواپیمای قطر، تبدیل به یکی از امن ترین و معتبر ترین خطوط هوایی شده است. همچنین تعداد زیادی آسمان خراش و برج های شگفت انگیز، در این سرزمین ساخته شده است. به همین دلیل کارشناسان معتقدند، قطر از دوران کویری بودن عبور کرده است. و حالا زمان درخشش آن در میان آب های خلیج فارس است.

منطقه مروارید مصنوعی

جزیره ای ۴۰۰ هکتاری با ساختمان های عظیم، مهم ترین رکن منطقه مروارید مصنوعی است. در این جزیره کوچک حدود ۱۵ هزار واحد مسکونی لوکس ساخته شده است. و در گروه زیبا ترین و تفریحی ترین مناطق کشور قطر محسوب میشود. دور تا دور این جزیره و جزیره کوچک اطرافش را آب های نیلگون خلیج فارس احاطه کرده است. به همین دلیل آن را مروارید مصنوعی مینامند. اگر در طی سفر خود به قطر، سری هم به این منطقه زدید؛ حتما با کشتی های تفریحی از اطراف بازدید کنید. و برای رفع خستگی به کافی شاپ های ساحلی مراجعه کنید.

جاذبه های گردشگری قطر

درختان حرا آل خطیرا

قریب به اتفاق گردشگران معتقدند درختان حرا یکی از زیبا ترین جاذبه های گردشگری قطر است. سالانه گردشگران زیادی برای دیدن مناظر درختان حرا به این منطقه سفر میکنند. درختان حرا، دسته ای از گیاهان از خانواده شاه پسند هستند. این درختان قابلیت رشد در دل مرداب را دارند. نهال های جدید بر روی تنه درخت مادر میرویند؛ و پس از مدتی ریشه در کف مرداب می دواند. جنگل های حرا در اب های شور دریا رشد میکنند. و منظره ای بدیع را خلق میکنند. منظره زیبا و دیدنی از یک جنگل در دل آب های ساکن مرداب، که برای هر بیننده ای دلپذیر است.

پارک های آبی را فراموش نکنید

بی شک آوازه پارک های آبی هیجان انگیز قطر را شنیده اید. این پارک ها با معماری های مختلف و در شهر های گوناگون بنا شده اند. به عنوان مثال پارک آبی دوحه در منطقه ابو‌نخلا واقع شده است. از طرفی گرمای هوای قطر، تفریحات آبی در این منطقه را بسیار محبوب کرده است. در این پارک ها با انواع سرسره ها و قطار های آبی مواجه می شوید. و روزی پر هیجان برای خود خواهید ساخت.

معروف ترین رستوران های دوحه قطر

ساحل خورالدید

خور العدید یکی از جاذبه های گردشگری قطر است. و در ۸۰ کیلومتری جنوب شرق دوحه است. ساحل خور العدید به خاطر محیط آرامش، شناخته شده است. اگر به این ساحل رفتید، پیشنهاد می کنیم شترسواری در آن را تجربه کنید.

درخشش شن های ساحل در زمان طلوع و غروب آفتاب، از لذت هایی است که با رفتن به این ساحل تجربه خواهید کرد. اگر هم شب در این ساحل باشید، تصویر ماه در دریا، حسابی تماشاییست. تپه های شنی این ساحل که در برخی نقاط، درست کنار دریا قرار دارند، گاهی تا ۴۰ متر ارتفاع دارند.

منبع نمناک
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها