جاده اقیانوس اطلس زیبا اما نفس گیر !

جاده اقیانوس اطلس زیبا اما نفس گیر!

جاده اقیانوس اطلس یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری بی‌نظیر است که تاریخ ما در این بخش قصد معرفی آن را دارد. پیشنهاد می‌کنم اگر دوستدار طبیعت هستید و دلتان می‌خواهد یک منطقه‌ی کم‌نظیر پر هیجان را مشاهده کنید، بازدید از جاده‌ی اتلانتیک را حتما در برنامه‌های خودتان قرار دهید.

موقعیت جغرافیایی جاده‌ی اقیانوس اطلس

اگر می‌خواهید این جاده‌ی زیبای عجیب را ببینید باید راهیِ نروژ شوید. در سفر به نروژ می‌توانید از این جاده‌ی پر پیچ و خم عبور کنید و ۷ پل فوق‌العاده را ببینید که چگونه پیچ و تاب خورده‌اند و این زیبایی‌ها را به وجود آورده‌اند. این ۷ پل جزیره‌های اطراف را به هم متصل می‌کنند.

جاده اقیانوس اطلس

افراد جاده اقیانوس اطلس را به‌عنوان زیباترین جاده‌ی جهان برای رانندگی کردن انتخاب کرده‌اند. با اینکه این جاده پر از زیبایی است و برای اکثریت افراد خوشایند است؛ ممکن است برخی‌ها از آن بترسند و دلهره داشته باشند.

امیدوارم شما هم از این چشم‌انداز بی‌نظیر اقیانوس لذت ببرید و بازهم پل طبیعت و یا پل آشتی که همان پل اقیانوس اطلس است را برای مسافرت انتخاب کنید. پل اقیانوس اطلس باعث متصل شدن شمال و جنوب نروژ به یکدیگر است. اطراف این پل را طوری طراحی کرده‌اند تا توریست‌ها علاوه بر لذت بردن از این طبیعت ماهیگیری هم انجام دهند.

زمان عبور از مسیر جاده

طول جاده‌ی اقیانوس اطلس حدودا ۸۲۷۴ متر است و عرض آن برابر با ۶.۵ متر است. برای عبور از این مسیر پر هیجان تنها ۱۰ دقیقه زمان لازم است. شما می‌توانید در این مدت کوتاه ده دقیقه‌ای خاطره‌ای زیبا و شگفت‌انگیز را برای خودتان بسازید.

تاریخ ساخت جاده اقیانوس اطلس

در ابتدا قرار بود که جزیره ها را ریل کشی کنند و با خطوط راه آهن، این جزایر را به یکدیگر متصل کنند اما در دهه ۷۰ میلادی، ایده ساخت جاده ای در میان اقیانوس مطرح شد و همین ایده، امروزه جاده ای شگفت انگیز را ایجاد کرده است. جاده اقیانوس اطلس در سال ۱۹۸۹ افتتاح شد و تا به امروز در سلامت کامل به سر می برد. حتی بیش از ۱۱ طوفان شدید را پشت سر گذاشته است و جان سالم به در برده است. به نظر می رسد، جاده آتلانتیک قوی تر از این حرفا باشد.

جاده اقیانوس اطلس

طلوع و غروب جاده و طی کردن مسیر جاده‌ی اتلانتیک

طلوع و غروب خورشید در جاده‌ی اتلانتیک بسیار زیبا و جذاب است، این زیبایی‌ها نتیجه‌ی انعکاس نور در اقیانوس پهناور است که چشم هر بیننده‌ای را به خود جذب می‌کند.

در مسیر این جاده منطقه‌ی محافظت شده‌ای ساخته شده است که شما می‌توانید به آن قسمت جاده بروید و در حال استراحت، قدم زدن و ماهی‌گیریی باشید؛ همچنین می‌توانید یک تفریح جذاب دیگر به نام اسکوبا دایوینگ را تجربه کنید و از این مسیر دلنشین لذت ببرید.

منبع سفرمی
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها