معرفی ه‍فت پل معلق دیدنی در ایران

معرفی ه‍فت پل معلق دیدنی در ایران

علایق و سلایق افراد برای گذراندن ایام فراغت خود بسیار متفاوت است. برخی تمایل دارند وقت آزاد خود را به خرید، مطالعه و میهمانی بگذرانند. اما گروهی دیگر تمایل به انجام کار های هیجان انگیز تری دارند‌. اگر شما نیز در این گروه قرار میگیرید، قطعا تصور قدم زدن بر روی یک پل معلق شما را به هیجان می آورد. جالب است بدانید در کشورمان، ایران نیز پل های معلق و دیدنی وجود دارد. که در ادامه شما را با آنها آشنا میکنیم.

پل مشگین شهر

شگفت زده خواهید شد؛ اگر بدانید طولانی ترین پل غیر ثابت خاورمیانه، در ایران قرار دارد. این پل زیبا و عجیب در استان اردبیل و مشکین شهر ساخته شده است. با قدم زدن بر روی این پل ۳۶۵ متری، میتوانید از چشم انداز طبیعی رودخانه خیاوچایی لذت ببرید. اما اوج هیجان در قسمت میانی پل قرار دارد. جایی که کف پل برای فاصله کوتاهی، شبشه ای میشود. و شما میتوانید حس قدم زدن بر روی آب های روان را تجربه کنید.

پل پیرتقی

جالب است، استان اردبیل بیشترین تعداد پل معلق ایران را دارد. اگر به دنبال قدم زدن بر روی یک پل آویزان ناآرام هستید؛ بهتر است به شهر هشجین واقع در شهرستان خلخال، استان اردبیل بروید. این پل چوبی در ارتفاع ۶۰ متری از رودخانه خروشان قزل اوزن قرار گرفته است. و هنگام عبور از آن، حسی مشابه با فیلم های ترسناک هالیوودی را خواهید داشت.

ه‍فت پل معلق دیدنی در ایران

پل دره خرینه

شما میتوانید هنگام عبور از لرستان به ایلام یک تجربه هیجان انگیز و ترسناک داشته باشید. پل دره خرینه راه رسیدن به این هیجان است. این پل ترسناک از چهار کابل و تعدادی چوب روسی ساخته شده است. هنگام عبور از روی این پل میتوانید رودخانه کرخه را از بالاترین ارتفاع ممکن تماشا کنید. و با هر تکان پل از شدت هیجان بر خود بلرزید. نکته جالب دیگر این است که یک سمت این پل در استان لرستان و سمت دیگر آن در استان ایلام قرار دارد.

ه‍فت پل معلق دیدنی در ایران

پل نمک آبرود

مجموعه گردشگری نمک آبرود، یکی از بهترین و جالب ترین مجموعه های تفریحی ایران است. جالب است در این مجموعه تفریحی با یک پل معلق زیبا، ترسناک و عجیب مواجه میشویم. در بالای قله دیوحمام یک پل غیر ثابت ترسناک وجود دارد. عرض این پل تنها به اندازه راه رفتن یک شخص است. و بر فراز کوهستان های شمال ایران کشیده شده است. و نسبت به سایر پل هایی که معرفی کردیم؛ متفاوت است.

ترسناک ترین پل جهان در رشته کوه آلپ

پل هیر

پل آویزان هیر در دل طبیعت تماشایی و زیبای دربند هیر جای گرفته است. در حالی که روی این پل قدم می‌زنید، از یک سوی، کوه سبلان را که محکم و با صلابت از دور پیدا است و از سویی دیگر، کوه‌های باغرو و باغ‌های میوه‌ی هیر را می‌بینید. در زیر پایتان رود پر آب هیر چایی در دل دره‌ی دربند هیر جریان دارد که با عبور خود حیات و زندگی را به منطقه هدیه کرده است.

پل صفه اصفهان

شرکت توسعه مجتمع های سیاحتی، فرهنگی و ورزشی سپاهان جهت گسترش فضا و ایجاد بستری برای ورزش و تفریح گردشگران، در گردنه باد و در مجاورت ایستگاه دوم تله کابین صفه اقدام به احداث پل معلق نمود. طول پل آویزان کوه صفه ۱۱۰ متر می‌باشد که ارتفاع آن از سطح زمین به ۴۵ متر می‌رسد که در یک خط موازی با زیپ لاین قرار دارد که امکان استفاده همزمان دارد

پل آسمان تهران

پل آویزان آسمان تهران یکی از بخش های جذاب فاز دو بوستان نهج البلاغه است که به عنوان نخستین پل غیر ثابت پایتخت شناخته می شود. این پل از پارکینگ بوستان نهج البلاغه در بلوار عربشاهی تا پارک پردیسان ادامه دارد. طول این پل به ۲۸۵ متر و عرض آن به ۲ متر می رسد و در ارتفاع ۶۵ متری ساخته شده است. عده ای از مسئولان این پل را همراه با پل غیر ثابت مشگین شهر اردبیل، طولانی‌ترین پل کابلی عابر پیاده در خاورمیانه می دانند.

منبع الی گشت
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها