جاذبه های مکزیک که شگفت زده‌تان می‌کند!

جاذبه های مکزیک که شگفت زده‌تان می‌کند!

اگر تمایل داشته باشید اینبار می‌خواهیم شما را به شهر شگفت‌انگیز مکزیک ببریم، شهری که مالا مال از زیبایی‌های طبیعی و آثار به جا مانده از تاریخ باستان است. جاذبه های مکزیک برای گردشگران از جذابیت‌های ویژه‌ای برخوردارند، به همین دلیل این روزها طرفدارن بسیاری از سراسر جهان پیدا کرده است. اگر شما هم قصد دارید به این سرزمین افسانه‌ای سفر کنید، بهتر است قبل از سفر با برترین جاذبه‌های آن آشنا شوید در غیر این صورت ممکن است لذت دیدن آنها را از دست بدهید.

در این مقاله ۹ مورد از برترین جاذبه‌های دیدنی مکزیک که شگفت زده‌تان می‌کنند آورده شده است. با همراه باشید.

۱- صحرای باخا کالیفرنیا

این صحرا یکی از وسیع‌ترین مناطق محافظت شده در مکزیک است که زیستگاه تعداد بسیاری از گونه‌های بومی را فراهم کرده است. صحرای باخا از بخش‌های مختلفی چون کوه‌ها، دشت‌ها، تپه‌های شنی-ساحلی و همچنین درخت‌های بلند کاکتوس و رودخانه‌های کویری حیرت‌انگیزی که از تالاب سان اینگناسیو سرچشمه می‌گیرند تشکیل شده است. این صحرا به قدری زیبا و دیدنی است که در نگاه اول  بیینده را مبهوت خود می‌کند.

صحرای باخا کالیفرنیا

۲- مکزیکوسیتی

یکی از برترین جاذبه های مکزیک ، پایتخت آن یعنی مکزیکوسیتی است. مکزیکوسیتی با مساحت ۱۴۸۵ کیلومترمربع و جمعیتی بیش از ۸ میلیون نفر، بزرگترین شهر و پایتخت کشور مکزیک است. این شهر زیبا به تنهایی مجموعه‌ای کامل از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی شگفت‌انگیز است و در جای جای آن می‌توان نظاره‌گر معماری، موزه‌های هنری، باغ‌ها، بناهای تاریخی و برخی دیگر از مراکز تفریحی بود.

کلیسای متروپولیتان، پارک چاپولتپک، کاخ موزه ملی، کاخ هنرهای زیبا، میدان زوکالو و غیره برخی از مهمترین جاذبه‌های دیدنی در مکزیکوسیتی هستند.

۳- سینوتی مقدس، چیچن ایتزا

گودال حیرت‌انگیزی که در این مکان قرار دارد یکی از شگفتی‌های طبیعت به شمار می‌رود. این گودال از قدیم‌الایام برای مکزیکی‌ها مکانی مقدس بوده تا جایی که حتی در گذشته، زائرین آن با خود اشیایی قدیمی یا حتی انسانی را به عنوان قربانی به درگاه خداوند به این مکان می‌آوردند اما در حال حاضر این مکان به جایی برای شنا و لذت بردن از آفتاب تبدیل شده است و سالانه گردشگران بیشماری از سراسر دنیا را به سمت خود می‌کشاند.

۴- معبد کوکولکان

معبد کوکولکان یکی دیگر از شگفت‌انگیزترین جاذبه های مکزیک است. این معبد به ال کاستیلو نیز مشهور است و قدمت آن به قرن‌های نهم تا دوازدهم تخمین زده شده است. این ساختار متشکل از چهار طرف است که هر  طرف شامل ۹۱ پله است که به سمت سکوی بالا صعود می کنند. این هرم مجموعاً از ۳۶۵ پله برخوردار است. در روزهای اعتدال بهار و پاییز، خورشید دقیقاً در گوشه هرم می‌افتد و یک طرف آن را در تاریکی و طرف دیگر را در نور می گذارد. هنگامی که نور خورشید بر روی پله‌ها منعکس می‌شود هفت مثلث متساوی الساقین ایجاد می‌شود که جلوه‌ای از بدن یک مار ۱۲۰ فوتی را که به سمت پایین میل می‌خورد، روی پله‌ها ظاهر می‌کند.

معبد کوکولکان

آشنایی با بهترین غذاهای مکزیکی

۵- آتشفشان فعال پوپوکاتپتل

پوپوکاتپتل یکی از فعالترین آتشفشان‌های جهان است که در ۷۰ کیلومتری مکزیکوسیتی پایتخت مکزیک قرار گرفته است. این آتشفشان از سال ۱۵۱۹ تاکنون حدود ۲۰ مرتبه فوران داشته است به همین علت از آن به عنوان بی‌رحمترین آتشفشان در جهان یاد می‌شود. در حال حاضر این آتشفشان به عنوان یکی از برترین جاذبه های مکزیک فعالیت می‌کند و سالانه گردشگران بیشماری از آن دیدن می‌کنند.

اگر شما هم علاقه‌مند هستید یکی از بهترین و شگفت‌انگیزترین آتشفشان‌های دنیا را از نزدیک ببینید، حتما در سفر مکزیک به دیدن پوپوکاتپتل بروید، مطمئنن شگفت‌زده خواهید شد.

۶- موزه زیر آب شهر کانکون

زیر موج‌های ساحل کانکون مکزیک، موزه شگفت‌انگیز کانکون مدفون شده و دنیای پنهانی از آثار هنری را در دل خود جای داده است. این موزه خانه بیش از ۵۰۰ مجسمه انسانی در اندازه واقعی است که آن را به بزرگترین نمایشگر زیر آب جهان تبدیل کرده است. این مجموعه هنری بی‌نظیر  توسط هنرمند بریتانیایی جیسون دی کایرس تیلور طراحی شده است و فقط در زیر آب قابل مشاهده است.

این موزه به شدت زیبا و جذاب را می‌توان از طریق غواصی یا قایق‌های کف شیشه‌ای مشاهده کرد و از آن لذت برد.

موزه زیر آب شهر کانکون

۷- پارک لاس پوزاس، زیلیتلا

از دیگر جاذبه های مکزیک میتوان به پارک لاس پوزاس اشاره کرد. توریست‌هایی که مایل به شروع یک ماجراجویی واقعی در طبیعت هستند، Las Pozas را مکانی مناسب برای استراحت و لذت بردن از هنر می‌دانند. از استخرهای طبیعی گرفته تا آبشارهای کوچک و طیف وسیعی از درختان، مجسمه‌ها، گلها و گیاهان همه و همه در اینجا وجود دارند.  طبیعت قطعاً عنصر اصلی در این فضای افسانه مانند است. این مجسمه‌ها نه تنها به زیبایی مکان می‌افزایند  بلکه جنگل مکزیکی را به یک اثر هنری واقعی تبدیل می‌کنند.

اولین نگاه به لاس پوزاس هر کسی را به فکر فرو می‌برد که این یک سرزمین عجایب بتونی است که در اعماق یک جنگل مکزیکی پنهان شده است.

۸- سواحل تولوم

تولوم با داشتن صحنه‌های هنری پر جنب و جوش و رستوران‌های کلاس جهانی، خود را به عنوان یکی از بهترین مقاصد گردشگری مکزیک معرفی کرده است. با این وجود آنچه واقعاً این شهر را در میان جاذبه های مکزیک متمایز می‌کند مجموعه‌ای از سواحل باورنکردنی است. تولوم با ماسه‌های سفید پودری، آب‌های نیلگون و درختان خرما که در حال ظهور هستند به بهشتی برای علاقمندان شهرهای ساحلی تبدیل شده است.

اگر شما هم از علاقه‌مندان شهرهای ساحلی هستید، حتما سری به تولوم بزنید. اینجا سواحل بکر متنوعی در انتظار شما هستند.

۹- جزایر ماریتاس

شاید از نظر زیبایی‌های طبیعی بکر و چشم اندازهای دیدنی ساحلی، مناطق معدودی در جهان از جزایر ماریتا ثروتمندتر باشند. این شگفتی‌های طبیعی که به عنوان بخشی از پارک ملی Islas Marietas محافظت می‌شوند، زیستگاه تعداد زیادی از گونه‌های بومی حیات وحش هستند. این سواحل علاوه بر توریستی بودنشان، نوعی سرمایه ملی طبیعی کشور مکزیک به حساب می‌آیند.

 اگر در روزهای آتی به کشور مکزیک سفر کردید، یادتان نرود که سری به این جزایر اسرارآمیز بزنید چرا که آنها با تمام چیزی که شما تا به حال از طبیعت دیده‌اید در تمایز هستند. بنابراین بهتر است خود را برای یک غافلگیری فراموش نشدنی آماده کنید.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها