هزینه های زندگی در ترکیه چگونه است؟

هزینه های زندگی در ترکیه 

این روزها کشور ترکیه مقصد بسیاری از مهاجران ایرانی است. تشابه هزینه های زندگی در ترکیه و ایران، از مهمترین دلایل محبوبیت این کشور برای مهاجران ایرانی محسوب میشود. جالب است بدانید نرخ بیکاری در کشور ترکیه حدود ۱۴ درصد است. اما به دلیل تولید ناخالص داخلی و صنعت توریسم قوی، این کشور این کشور در رده کشورهای مرفه قرار گرفته است. در ادامه شما را با رایج ترین هزینه های مصرف شده در این کشور آشنا خواهیم کرد.

هزینه های مربوط به مسکن

قطعاً بزرگ ترین هزینه پس از مهاجرت، صرف تهیه مسکن خواهد شد. قیمت مسکن در شهرهای بزرگ ترکیه مشابه با شهرهای ایران است. به طور مثال ، گر شما یک آپارتمان ۳ خوابه با مساحت حدود ۱۰۰ متر در مرکز استانبول اجاره بکنید؛ حدود ۴۰۰۰ لیر در ماه باید پرداخت کنید. البته این آپارتمان ها تمامی امکانات رفاهی را دارا هستند. جالب است بدانید هزینه‌های مسکن در استانبول نسبت به قیمت مسکن در تهران ارزانتر است.

هزینه های زندگی در ترکیه 

هزینه های مربوط به حمل و نقل و مکالمه

برخی از افراد معتقدند هزینه های زندگی در ترکیه، علل الخصوص هزینه های مربوط به حمل و نقل در ترکیه نسبت به ایران گران تر است. به عنوان مثال، اگر قصد مسافرت با تاکسی را دارید؛ به ازای هر یک کیلومتر حدود دو لیر لیر باید پرداخت کنید. اگر قیمت هر لیر حدود سه هزار تومان باشد؛ حمل و نقل در ترکیه دو برابر حمل و نقل در ایران هزینه خواهد برد. هزینه مربوط به هر دقیقه مکالمه نیز حدود ۰.۷ لیر است. لازم به ذکر است؛ ارقام ذکر شده تعرفه های رسمی است. و با طرح ها و جشنواره های مختلف می توانید در آن ها صرفه جویی کنید.

معرفی بهترین هتل های وان ترکیه برای افراد سخت پسند

متوسط درآمد ماهیانه در ترکیه

با توجه به شرایط اقتصادی و تاثیر میزان تورم بر اقتصاد ترکیه؛ به دست آوردن کار ثابت اندکی دشوار است. چرا که هم اکنون نرخ بیکاری در این کشور حدود ۱۲ درصد است. این رقم بیانگر این است؛ که در حال حاضر عده بسیار زیادی از مردم بومی کار مناسبی ندارد. لذا به دست آوردن شغل ثابت علی الخصوص برای افراد خارجی اندکی دشوار است.

با توجه به هزینه های زندگی در ترکیه فقدان کار ثابت میتواند مشکل ساز باشد. البته این امر برای افرادی که مسلط به دو زبان ترکی استانبولی و انگلیسی هستند؛ یا از دانشگاه های معتبر کشور فارغ التحصیل شده اند؛ صادق نیست. چرا که این کشور بسیار توریست پذیر است است. لذا برای راهنمایی و اسکان گردشگران نیاز مبرم به افرادی مسلط به زبان های بین المللی دارد.

هزینه های زندگی در ترکیه 

نقش تورم در اقتصاد ترکیه

یکی از مهم ترین شاخص های اقتصادی که باید همواره آن را مورد توجه قرار داد، شاخص تورم است. ترکیه در آخرین دهه قرن ۲۰ یکی از بدترین اقتصادهای جهان را در اختیار داشت و با تورم ۱۰۴% بدترین روزهای خود را پشت سر می گذاشت. با شروع قرن ۲۱، شرایط اقتصادی ترکیه دچار تحولات عظیمی شد. و نرخ تورم در این کشور به ۵۵% رسید. نکته جالب تر آنکه در سال ۲۰۰۴ برای اولین بار، ترکیه تورم تک رقمی را تجربه کرد و نرخ تورم در این کشور به ۸% رسید.

لذا هزینه های زندگی در ترکیه در حال کاهش است. اما در حال حاضر نیز تورم در کشور ترکیه ۱۲% گزارش شده است که ناشی از شیوع بیماری کرونا از ابتدای سال ۲۰۲۰ است که اقتصاد جهانی را تحت تاثیر قرار داده است. در نمودار زیر نرخ تورم در کشور ترکیه به تفکیک ارائه شده است.

منبع سفیران سروش سعادت
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها