۱۴ غذای محلی و بی نظیر در آتن که باید امتحان کنید

حتما آوازه‌ی غذاهای محلی یونان به گوش شما خورده است. اگر جزو کسانی هستید که برای سفر، کشور یونان را انتخاب کرده‌اید، خوردن غذاهای محلی آتن را از دست ندهید. این غذاها از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار اند و برای کسانی که عاشق غذا هستند، یک تجربه‌ی بی‌نظیر خواهد بود. ما در این مقاله قصد داریم تا شما را با  تعدادی از معروف‌ترین غذاهای یونانی آشنا کنیم.

غذاهای محلی آتن

یکی از مقصدهای گردشگری یونان، شهر آتن است. آتن شهری با شگفتی‌های بسیار که زیبایی‌های آن شما را مجذوب خود خواهد کرد. در کنار زیبایی‌های بی‌نظیر آتن، غذاهای محلی آن نیز از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار است و جزو یکی از بهترین مناطقی است که برای تست کردن غذاهای سنتی یک گزینه‌ی پیشنهادی مناسب است.

مطمئنا شما نیز همانند سایر افراد ازخوردن این غذاهای لذیذ با طعم بی‌نظیر، لذت خواهید برد؛ بنابراین اگر سفر به آتن را انتخاب کرده‌اید، فرصت امتحان کردن این غذاهای محلی را از دست ندهید. از جمله غذاهای محلی آتن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱- ساگاناکی

اگر عادت دارید که قبل از خوردن غذای اصلی، یک پیش غذا را امتحان کنید، خوردن ساگاناکی را از دست ندهید. این پیش غذای لذیذ و خوش‌طعم برای کسانی که عاشق پنیر هستند یک گزینه‌ی مناسب است. ساگاناکی یک نوع پنیر زرد و سفت است که با روش خاصی آن را سرخ می‌کنند تا پوسته‌ی آن ترد شود؛ بنابراین زمانی که این غذای لذیذ را گاز می‌زنید، پنیر ذوب شده‌ی داخل آن شما را شگفت‌زده خواهد کرد.

اگر می‌خواهید که طعم این غذا خاص و منحصر به فرد باشد، ساگاناکی را همراه با آب لیموی تازه مصرف کنید.

۲- پای اسفناج

شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید پای اسفناج یونانی در واقع یک نوع کلوچه خوشمزه است. اسم این کلوچه به دلیل خمیر تشکیل شده از اسفناج و دیگر سبزیجات به پای اسفناج معروف شده است. علاوه بر این خمیر این غذای محلی از دیگر مواد غذایی مانند پنیر، پیاز تازه، تخم مرغ و روغن زیتون تشکیل شده است.

برای پخت این غذا کافی است تا خمیر پای اسفناج را داخل فر گذاشته تا به صورت ترد و شکننده در بیاید. اگر چه خوردن این غذا کمی دشوار است، اما طعم لذیذ این غذا باعث شده است تا سختی خوردن آن را فراموش کنید.

۳- سالاد یونانی

یکی از غذاهای محلی آتن سالاد یونانی است که به دلیل طعم بی‌نظیر آن در سراسر جهان شناخته شده است. این سالاد خوش‌طعم از گوجه فرنگی قرمز، خیارهای تازه، موسیر، روغن زیتون و یک تکه پنیر فتا خامه‌ای تشکیل شده است. همچنین با ادویه‌هایی نظیر نمک، فلفل و پونه کوهی چاشنی‌دار شده است.

اگر هنگام خوردن این سالاد، طعم سرکه مانندی را زیر دهان خود احساس کردید، تعجب نکنید. برخی از نقاط ممکن است کبر را به عنوان چاشنی به آن اضافه کنند. در صورت سفر به یونان، تست کردن این سالاد سبک و خوشمزه را از دست ندهید.

۴- موساکا

بادمجان، سیب زمینی و گوشت چرخ‌کرده از جمله مواد غذایی است که در معروف‌ترین غذای محلی آتن یعنی موساکا وجود دارد. بعد از مخلوط کردن این مواد، یک لایه سس بشامل به آن اضافه کرده و درنهایت در فر می‌گذارید تا پخته شود. در نهایت برای طعم‌دار کردن آن از ادویه‌هایی مانند دارچین، جوز هندی استفاده کنید. این غذا به قدری سنگین است که می‌توانید از آن به عنوان یک ناهار استفاده کنید.

۵- کوفته قلقلی گوجه فرنگی

کوفته قلقلی جزو یکی از غذاهای محلی آتن است که در تمام رستوران‌های شهر آتن پخت می‌شود. این غذای لذیذ را همراه با سس ماست نوش جان کنید.

۶- پاستیتسیو

از دیگر غذاهای خاص و دلپذیر شهر آتن، پاستیتسیو است که مانند مواد ماکارونی با گوشت چرخ کرده پخته می‌شود. علاوه بر این، برای طعم‌دار کردن این غذا از سس بشامل نیز استفاده می‌شود. این غذا از عطر و طعم دلپذیری برخوردار است و جزو یکی از غذاهای رایج مردم آتن به شمار می‌رود.

۷- سوپ ماهی

اگر به خوردن غذاهای دریایی علاقه دارید، سوپ ماهی یک گزینه‌ی پیشنهادی عالی برای شما است تا از خوردن طعم تازه و خوش این غذای دریایی لذت کافی ببرید. این غذای سبک و سالم همراه با سبزیجات و آب لیموی تازه تهیه می‌شود.

۸- گومیستا

از جمله غذاهای محلی آتن که طعم آن از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار است، گومیستا به معنی پر شده است. چرا که این غذا از موادی مانند گوجه فرنگی، کدو سبز، فلفل دلمه‌ای همراه با سبزیجات، برنج، دانه‌های کاج پر شده است. این غذا طعم فوق‌العاده‌ای دارد. به این دلیل که با انواع ادویه‌ها، روغن زیتون و سس گوجه‌فرنگی طعم‌دار شده است.

۹- بریام

اگر در فصل تابستان به آتن سفر کردید، خوردن بریام را از دست ندهید. این غذای منحصر به فرد از سبزیجات فصلی مانند بادمجان، سیب زمینی، گوجه گیلاسی، فلفل دلمه‌ای، هویج و سیر به همراه سس گوجه فرنگی پخته می‌شود. بهتر است این غذا همراه با پنیر فتا و نان ترد مخصوص یونان نوش جان شود.

۱۰- کلفتیکو

یونانی‌ها با گوشت بره یک غذای خاص دارند که در هیچ کجای دنیا آن را پیدا نخواهید کرد. این غذای اصیل یونانی را همراه با سیر و آبلیموی تازه نوش جان کنید.

۱۱- ماگیریتسا

بسیاری از یونانی‌ها، سوپ ماگیریتسا را به عنوان یک غذای ملی می‌شناسند. این سوپ سرشار از گوشت گوساله، سبزیجات تازه، پیاز و شوید بوده و طعم بی‌نظیری دارد و اغلب در مراسم عید پاک از آن استفاده می‌کنند.

۱۲- جایرو

یکی از غذاهای محلی آتن ساندویچ یونانی آن بوده که به جایرو معروف است. این ساندویچ لذیذ و مقوی از تکه‌های گوشت پخته شده است و همراه با نان تخت یا پیتا، سالاد، پیاز و انواع سس خورده می‌شود.

۱۳- زاتزیکی

یکی از غذاهای بی‌نظیر یونانی که خوردن آن را نباید از دست بدهید، زاتریکی است. این غذای جادویی از ماست و خیار و سیر یونانی تهیه شده است و شهرت جهانی دارد.

۱۴- ماست یونانی

اگرچه می‌توان ماست یونانی را در هر سوپرمارکتی پیدا کرد، اما خوردن این غذای یونانی را بهتر است در خود آتن تجربه کنید. ماست یونانی از شیر گوسفند و گاو مزارع روستایی شهر آتن درست می‌شود و جزو یکی از صادرات غذایی یونان است.

نتیجه‌گیری

آتن جزو یکی از زیباترین و دیدنی‌ترین شهرهای دنیا است. در کنار تماشای جاذبه‌های دیدنی این شهر، خوردن غذاهای لذیذ آن را از دست ندهید. ما در این مقاله به معرفی غذاهای محلی آتن پرداختیم. این غذاها جزو بهترین غذاهای این منطقه است که باید آن را حتما امتحان کنید.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها