چگونه چمدان مناسب را برای سفر انتخاب کنیم؟

چگونه چمدان مناسب را برای سفر انتخاب کنیم؟

قبل از عزیمت به سفر، یک کار وجود دارد که باید انجام دهید، آن هم بسته‌بندی لوازم شخصی خود است. برای انجام این کار شما به یک چمدان مناسب برای سفر نیاز دارید اما دنیای چمدان‌ها آنقدر وسیع و گسترده است که انتخاب یک چمدان مناسب و کارآمد کمی سخت می‌شود. از این رو ما قصد داریم، اینبار در مجله خود به این مسئله بسیار مهم بپردازیم و شما را با تمامی ویژگی‌های یک چمدان عالی و مناسب آشنا کنیم.

در اینجا چند نکته وجود دارد که باید هنگام شروع خرید به خاطر داشته باشید. با تاریخ ما همراه باشید.

معرفی انواع چمدان از نظر جنس

به طور کلی چمدا‌ن‌ها از لحاظ جنس به چهار گروه برزنتی، چرمی، تیتانیومی و پلاستیکی تقسیم می‌شوند. در ادامه شما را با هر یک از این چهار نوع آشنا خواهیم کرد و همچنین مزایا و معایب آنها را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

چمدان‌های برزنتی

چمدان‌های برزنتی از محبوب‌ترین چمدان‌های بازار هستند زیرا از وزن بسیار کمتری به نسبت دیگر چمدان‌ها برخوردار‌اند. این نوع چمدا‌ن‌ها متشکل یک بدنه نرم و انعطاف‌پذیر و جیب‌های خارجی مختلفی هستند به همین دلیل فضای بیشتری در اختیار کاربران قرار می‌دهند. این نوع چمدان در کنار مزایای که دارد از معایبی هم برخودار است که با وجود آنها ممکن است، نتواند چمدان مناسب برای سفر شما باشد.

برزنت جنسی است که در برابر باران و رطوبت مقاومت خوبی از خود نشان می‌دهد اما در هر صورت اگر طولانی مدت در معرض رطوبت قرار بگیرد لباس‌ها را نم‌دار و بد بو می‌کند. بنابراین توصیه می‌کنیم آن را بیشتر برای مقاصد گرم و خشک استفاده کنید.

چمدان‌های تیتانیومی

چمدان‌های تیتانیومی، چمدان‌هایی هستند که از استحکام بالایی برخوردار‌ هستند، بنابراین بیشتر کسانی که زیاد در سفر هستند آنها را انتخاب می‌کنند. تیتانیوم در برابر باران و رطوبت مقاومت خوبی از خود نشان می‌دهد و لباس‌های شما را از نم و بوی بد در امان می‌دارد. تنها عیبی که این نوع چمدان دارد این است که تیتانیوم در مقابل خط و خش‌های ناشی از جابه‌جایی‌های  طول سفر مقاومت چندانی ندارد.

چمدان‌های پلاستیکی

این نوع چمدان‌ها از نوعی پلاستیک سخت و فشرده ساخته می‌شوند و از لحاظ ظاهر بسیار به چمدان‌های تیتانیومی شباهت دارند اما از استحکام کمتری در برابر ضربات ناشی از حمل و نقل برخودار هستند. اگر به دنبال چمدان مناسب برای سفر کوتاه مدت خود هستید و قصد ندارید هزینه زیادی برای خرید این وسیله بپردازید، چمدان پلاستیکی گزینه مناسبی می‌تواند برای شما باشد.

چمدان‌های چرم

این نوع چمدان‌ها را معمولاً طرفداران سفرهای لوکس و لاکچری انتخاب می‌کنند. اینها از لحاظ مقاومت و استحکام بدنه هیچگونه برتری از دیگر چمدان‌های معرفی شده ندارند و فقط چون از ظاهری شیک‌تر و قیمت بالاتری برخودار هستند، ارزشمندتر شمرده می‌شوند.

نکات مهم در انتخاب چمدان

اگر می‌خواهید صاحب بهترین انتخاب در بازار چمدان‌ها باشید، نکات زیر را با دقت مورد بررسی قرار دهید تا انتخابی درخور نیاز خود پیدا کنید.

بودجه خرید چمدان

مشخص کردن بودجه خرید چمدان از قبل، مهمترین کاری است که باید در خرید چمدان به آن عمل کنید. هنگامی که شما به بازار چمدان‌ها می‌روید، با دنیای گسترده و عظیمی از انواع چمدان‌های کلاسیک، مدرن، بزرگ یا کوچک روبه رو خواهید شد که می‌توان ارزان‌ترین و گران‌ترین محصول را از بین آنها پیدا کرد. جهت جلوگیری از سردرگمی و پرداخت هزینه‌های هنگفت، ما به شما توصیه می‌کنیم از قبل بودجه‌تان را مشخص کنید تا به راحتی بتوانید گستره چمدان‌هایی که با میزان بودجه شما همخوانی دارند را بیابید.

اگر تصور می‌کنید که برای خرید یک چمدان مناسب برای سفر باید دست روی نمونه‌های گران قیمت بگذارید، باید بدانید که این تصور اشتباه است چرا که محصولات گران قیمت و ارزان قیمت از لحاظ کاربری تفاوت چندانی ندارند.

میانگین عمر چمدان‌ها

چمدان وسیله‌ای است که اگر به درستی از آن استفاده شود، عمر آن به بیش از ۱۰ سال هم خواهد رسید. البته این شانس نصیب کسانی می‌شود که به صورت پی در پی از چمدان خود استفاده نکرده باشند. اگر از آن دسته افرادی هستید که مداوم در حال سفر کردن هستید، ممکن است خیلی زود با خرابی‌های چمدان خود روبه رو شوید و ناچار به خرید چمدانی تازه شوید.

خرید چمدان بر اساس نوع نیاز

قبل از اقدام به خرید، باید به نوع نیاز خود و انتظاراتی که از یک چمدان برای سفر خود دارید بسیار توجه کنید. اگر فردی هستید که همیشه تنها سفر می‌کنید، پس نیاز به چمدانی تک نفره در ابعاد کوچک یا حتی یک کوله یا ساک مسافرتی نیاز دارید اما اگر به همراه دوستان یا خانواده سفر می‌کنید و ممکن است که شخصی دیگر هم از فضای چمدانتان استفاده کند، توصیه می‌کنیم چمدانی بزرگتر با جیب‌های بیشتر انتخاب کنید.

چمدان‌های چرخ‌دار

در هنگام خرید یک چمدان مناسب برای سفر خود، حتماً به چرخ‌دار بودن آن توجه کنید. درست است که باربری چمدان در اکثر هتل‌ها وجود دارد، اما به خاطر داشته باشید که هنگام مسافرت در فرودگاه‌ها، مسئولیت چمدان شما بر عهده شما خواهد بود. به همین دلیل، مهم است که اطمینان حاصل کنید که به راحتی می توانید با چمدان خود رفت و آمد کنید و می‌توانید آن را به راحتی حمل کنید. خوشبختانه این روزها تقریباً همه چیز چرخ دار شده است از کوله پشتی گرفته تا چمدان‌های بزرگ و کوچک که موجب آرامش شما در سفر خواهند شد.

جنس بدنه چمدان

اگر می‌خواهید خریدی انجام دهید که پشیمانی به دنبال نداشته باشد! به جنس بدنه محصول توجه کنید. به طور معمول تمامی چمدان‌ها از الیاف مصنوعی یا فلز ساخته می‌شوند. چمدان‌های فلزی با بدنه سخت در مقایسه با چمدان‌های نرم که از الیاف مصنوعی ساخته می‌شوند بسیار سنگین‌تر و مقاوم‌تر هستند. اگر عادت دارید در سفر، اشیاء گران‌قیمت و ارزشمندی به همراه خود داشته باشید پس بهتر است یک چمدان با بدنه سخت انتخاب کنید که بی‌شک باید هزینه بالاتری هم بپردازید.

اگر هم نمی‌خواهید مبلغ بالایی بابت خرید چمدان بپردازید و ترجیح می‌دهید چمدانی با فضای بیشتر خریداری کنید، چمدان‌های بزرگ و جیب‌دار با بدنه نرم برای شما مناسب‌تر هستند.

ترمز و فرمان چمدان

به نظر شما یک چمدان مناسب برای سفر چه خصوصیاتی دیگری باید داشته باشد؟ شاید اگر چمدانی از ترمز و فرمان نیز برخوردار باشد برای بسیاری از شماها خوشایند و حائز اهمیت باشد. خوشبختانه چمدان‌هایی هم وجود دارد که از این قابلیت برخوردار هستند. این ویژگی بیشتر در چمدان‌های بسیار بزرگ دیده شده که ترمز در چرخ‌های جلویی آنها تعبیه شده است تا در زمان توقف از حرکت چمدان جلوگیری کند. با وجود این قابلیت می‌توان چمدان را به هر طرفی که می‌خواهید هدایت کنید.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها