معرفی ۸ نوشیدنی غیر الکلی معروف دنیا

۸ نوشیدنی غیر الکلی معروف دنیا

تنوع عقیدتی در سراسر جهان سبب به‌وجودآمدن عادات غذایی متفاوتی شده است. به همین دلیل گردشگران مسلمان یا کسانی که منع مصرف الکل دارند؛ در سفر به کشورهای غربی به دنبال نوشیدنی غیر الکلی در کافه‌ها و رستوران‌ها هستند. ما در این مقاله از تاریخ ما شما را با هشت نوشیدنی خوشمزه و غیر الکلی آشنا می‌کنیم؛ تا در طول سفر به کشورهای اروپایی دچار مشکل نشوید.

کوآس

۵۰ سده پیش در کشور روسیه نوعی نوشیدنی خوشمزه از نان چاودار دودی (یا گندم سیاره) تولید شد که امروزه یکی از محبوب‌ترین نوشیدنی‌های دنیاست. در حقیقت کوآس نوعی ماءالشعیر بدون الکل است که مزه آن بسیار شبیه به آبجو است. این نوشیدنی کمک شایانی به هضم غذا و رفع تشنگی می‌کند.

نوشیدنی بیتر

مردم کارائیب یکی از خوشمزه‌ترین نوشیدنی‌های بدون الکل را به جهانیان عرضه کردند. برای تهیه این نوشیدنی بی‌نظیر از عصاره گیاهان مختلف استفاده می‌شود. به طور معمول در کنار نوشیدنی بیتر از آبجوی زنجبیلی نیز استفاده می‌شود تا مقداری مزه تند نیز به این نوشیدنی اضافه شود.

ریژانکا

این نوشیدنی‌ غیر الکلی از تخمیر شیر پخته شده تهیه می‌شود. قبل از شروع فرایند تخمیر، شیر در معرض گرمای زیاد قرار می‌گیرد. سپس با اضافه‌کردن خامه ترش یا کفیر فرایند تخمیر با لاکتیک اسید آغاز میشود. در برخی از کشورها از ریژانکا به‌عنوان دسر نیز استفاده میشود.

اپفل چورل

در کشور المان نوعی نوشیدنی غیر الکلی متفاوت عرضه میشود که بسیار پر طرف‌دار است‌. اپفل چورل سنتی از ترکیب آب گازدار با آب سیب طبیعی تهیه میشود. اما امروزه این نوشیدنی را با انواع آبمیوه های طبیعی تهیه می‌کنند. این نوشیدنی به دلیل کالری کمتر و مزه شیرین‌تر نسبت به آبمیوه طبیعی در سراسر جهان موردتوجه قرار گرفت.

هورچاتا

این نوشیدنی خوشمزه اسپانیایی نوعی شیر گیاهی است. در اسپانیا این نوشیدنی را با مغز اویار سلام خیس‌خورده و آسیاب شده تهیه میکنند. اما در مکزیک این نوشیدنی بدون الکل را از برنج سفید تهیه می‌کنند. اگر به کشورهای جنوب آمریکا سفر کردید، حتماً این نوشیدنی را امتحان کنید.

بیچرین

غذاها و نوشیدنی‌های ایتالیایی در کل دنیا بسیار محبوب هستند. بیچرین یک نوشیدنی‌ غیر الکلی است که از اسپرسو، شکلات آب شده و شیر فوم دار تهیه میشود. لایه‌های این نوشیدنی با دقت در لیوان ریخته میشود تا با هم مخلوط نشوند.

عجیب و غریب ترین صبحانه های جهان

کومیس

مغول‌های دوران باستان یک نوشیدنی غیر الکلی فوق‌العاده تهیه می‌کردند. این نوشیدنی از شیر مادیان تهیه میشود و تا حدودی شبیه به کفیر است. میزان الکل موجود در کومیس بیشتر از کفیر است و مزه آن شبیه به مزه بادام است. مردم قزاقستان و مغولستان از این نوشیدنی برای کاربردهای دارویی نیز استفاده میشود.

سالگام

نوشیدنی سالگام (Şalgam) یک نوشیدنی خیابانی محبوب بر پایه سبزیجات است که در شهرهای آدانا و مرسین در جنوب ترکیه بسیار محبوب است. در زبان ترکی، کلمه سالگام به معنای شلغم است، با این حال این نوشیدنی‌ غیر الکلی از هویج بنفش، بلغور آسیاب شده، نمک، مخمر و آب نیز درست می‌شود. این نوشیدنی پرطرفدار ترکی با شلغم معطر تخمیر شده (çelem) طعم دار ممی‌شود نوشیدنی شلغم یا سالگام را به طور سنتی در لیوان های بزرگ با هویج ترشی (بریده بریده) که به صورت ورقه‌های بلند برش داده می شود، به شکل سرد و خنک سرو می کنند، گاهی اوقات یک قاشق غذاخوری فلفل قرمز تند درست قبل از سرو به نوشیدنی اضافه می گردد.

منبع الی گشت
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها