لیست کامل سواحل هرمز که نباید دیدن آنها را از دست داد

لیست کامل سواحل هرمز که نباید دیدن آنها را از دست داد

آیا تاکنون شانس دیدن از سواحل هرمز را داشته‌اید؟ آیا می‌دانید این سواحل شگفت‌انگیز رنگارنگ کجا قرار دارند؟ ممکن است برخی تصور کنند که ایران فقط دارای جنگل، بیابان و کوه است، اما این سرزمین پهناور دارای گروهی از جزایر در قسمت جنوبی کشور، هم در خلیج فارس و هم در دریای عمان است.

جزیره زیبای هرمز، معروف به جزیره رنگین‌کمان در خلیج فارس واقع شده است که دارای تعدادی از خاص‌ترین و جذاب‌ترین سواحل دنیا است که نباید دیدن آنها را از دست داد. در اینجا، ما قصد داریم شما را از این منطقه باشکوه عبور دهیم و تک تک سواحل رویایی آن را برایتان به تصویر بکشیم. به این ترتیب توصیه می‌کنیم به خواندن ادامه دهید تا این شگفتی‌ها را بشناسید در غیر این صورت ممکن است یک شانس بزرگ را از دست داده باشید.

چطور به جزیره هرمز برویم؟

برای رفتن به جزیره هرمز، ابتدا لازم است برای تهیه بلیط هواپیما یا قطار قشم یا بندرعباس اقدام کنید و خود را به یکی از این جزایر برسانید( می‌توانید به صورت آنلاین در یکی از هتل‌های قشم یا بندرعباس اتاق رزو کنید ) پس از اینکه خود را به یکی از این جزایر رساندید شما لازم است از طریق اسکله آن جزیره با اتوبوس دریایی به سمت جزیره هرمز حرکت کنید. اتوبوس‌های دریایی در کمترین زمان شما را به جزیره زیبای هرمز می‌رسانند.

معرفی سواحل هرمز

در جزیره منحصر به فرد هرمز سواحلی وجود دارد که مانند آنها را فقط در جزیره هرمز می‌توان یافت. این سواحل از لحاظ زیبایی و خاص بودن با هیچ یک از سواحل موجود در جزایر خلیج‌فارس قابل قیاس نیستند چرا که هر یک از آنها دارای ویژگی‌های خاص و بسیار عجیبی هستند. به عنوان مثال یکی از این سواحل از نوعی شن و خاک خوراکی برخوردار است به گونه‌ای که مردم محلی از آن به عنوان ادویه در غذاهای مختلف خود استفاده می‌کنند.

در ادامه فهرستی از سواحل شگفت‌انگیز هرمز را بخوانید تا بیشتر شگفت‌زده شوید! این سواحل به شرح زیر هستند:

ساحل سرخ جزیره هرمز

به نظر شما چرا جزیره هرمز را جزیره رنگین‌کمان خطاب می‌کنند؟ این جزیره از خاک‌هایی رنگارنگ برخوردار است که محققان دلیل آن را وجود مواد معدنی در آن می‌دانند. یکی از این رنگ‌ها رنگ سرخ است که این ساحل از سواحل هرمز را به پدیده‌ای اعجاب‌انگیز و خاص تبدیل کرده است. خاک سرخ این ساحل موجب شده تا موج‌ها در نزدیکی ساحل، سرخ رنگ و خونی به نظر برسند.

در گذشته از خاک سرخ این ساحل در صنایع گوناگون شیشه‌سازی، سرامیک‌سازی و… استفاده می‌شد و حتی از آن به نقاط مختلف دنیا صادر می‌شد. اما خوشبختانه به منظور حفظ آن صادرش محدود شده است. یکی دیگر از ویژگی‌های این خاک، خوراکی بودنش است که از آن به عنوان نوعی ادویه به نام «گلگ» در انواع غذاهای محلی استفاده می‌کنند.

ساحل مفنق جزیره هرمز

جزیره زیبای هرمز از یک ساحل خاص دیگر به نام ساحل مفنق برخوردار است. ساحل مفنق، برخلاف ساحل سرخ که با سرخیش شهرت دارد، به نورانی بودن مشهور است. این ساحل به قدری نورانی و جذاب است که آوازه آن در سراسر دنیا پیچیده است به همین دلیل هرساله گردشگران داخلی و خارجی بسیاری به هوای دیدن آن به جزیره هرمز وارد می‌شوند.

شاید می‌پرسید علت نورانی بودن آن چیست؟ این ساحل از سواحل هرمز ، دارای یک سری موجود بسیار ریز به نام فیتوپلانکتون‌ در آب‌های خود است که با تاریک شدن هوا خود را به ساحل می‌رسانند و امواجی بسیار نورانی و تابنده را خلق می‌کنند.

ساحل سنگ مرغان جزیره هرمز

ساحل سنگ مرغان یکی دیگر از سواحل زیبای جزیره هرمز است که در شمال شرقی آن قرار دارد. این ساحل نیز به مانند دیگر سواحل جزیره، دارای ویژگی منحصر به فرد خود است. این ویژگی منتهی به فرش‌های خاکی و رنگارنگ  اطراف آن می‌شود که روزانه بازدیدکنندگان بسیاری از آنها بازدید می‌کنند.

فرش‌های بزرگ این جزیره در واقع نوعی فرش خاکی و رنگارنگ هستند که به واسطه خاک‌های رنگی جزیره هرمز روی زمین طراحی شده‌اند. این فرش‌ها در حال حاضر از مهمترین جاذبه‌های دیدنی هرمز هستند که برای دیدن آنها باید به ساحل سنگ مرغان بروید.

ساحل چند درخت جزیره هرمز

ساحل چند درخت یکی دیگر از سواحل زیبا و خوش آب و هوای جزیره هرمز است که در جنوب شرقی آن واقع شده است. این ساحل همانند دیگر سواحل هرمز بسیار خاص و دیدنی است. اگر به این ساحل بروید، در اولین نگاه خودتان به دلیل نام‌گذاری آن پی خواهید برد. در این منطقه تنها چند درخت وجود دارد که با فاصله بسیار زیاد از هم قرار گرفته‌اند به همین دلیل مردم محلی این ساحل را ساحل چند درخت خطاب می‌کنند. در سفر به جزیره هرمز بازدید از این ساحل زیبا را فراموش نکنید.

بهترین زمان سفر به جزیره هرمز و بازدید از سواحل

حالا که با سواحل شگفت‌انگیز جزیره هرمز آشنا شده‌اید، احتمالاً دلتان می‌خواهد هر چه زودتر به دیدن آنها بروید، اگر این چنین است؟ به شما توصیه می‌کنیم قبل از هر اقدامی ببینید که بهترین فصل سفر به جزیره و بازدید از سواحل آن دقیقاً چه فصلی از سال است و سپس برنامه سفر خود را برای آن زمان تدارک ببینید.

آمارها نشان می‌دهند که این جزیره از تیر تا شهریور گرمترین ایام و از دی تا بهمن سردترین ایام خود را سپری می‌کند. با این حال اگر بخواهیم بهترین فصل بازدید از سواحل هرمز را به شما معرفی کنیم، اوایل فصل زمستان و بهار را توصیه می‌کنیم چرا که جزیره در بهترین شرایط آب و هوایی خود قرار دارد. لازم به ذکر است که جزیره در این فصول مملو از گردشگران داخلی و خارجی است به همین دلیل ممکن است با شلوغی مسیرها و مناطق گردشگری مواجه شوید.

اگر از شلوغی‌ها فراری هستید و ترجیح می‌دهید در خلوت و آرامش به گشت و گذار در جزیره بپردازید، می‌توانید روزهای پایانی زمستان را برای سفر خود انتخاب کنید چرا که جزیره در این زمان هم آب و هوایی مناسب دارد و هم گردشگران کمتری از آن بازدید می‌کنند. جالب است بدانید در این زمان می‌توانید شاهد کوچ دسته جمعی پرندگان و همچنین لاک‌پشت‌ها در جزیره باشید.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها