معرفی شیرینی های معروف عربی

معرفی شیرینی های معروف عربی

از گذشته تا به امروز طعم لذیذ و خوشمزه شیرینی‌ های عربی زبانزد عام و خاص بوده‌؛ طوری که از این شیرینی‌‌های شگفت انگیز در اشعار و آثار ادبی بسیاری از شاعران عرب زبان و غیر عرب نیز یاد شده ‌است. ما در این مقاله قصد داریم به معرفی شیرینی های معروف عربی بپردازیم تا شما را با بخشی از فرهنگ و رسوم مناطق عربی آشنا سازیم.

بلح الشام

بافت شیرینی بلح الشام همانند بامیه‌های ایرانی است و مردمان عرب زبان نیز همانند ایرانیان، این نوع شیرینی را در وقت افطار در ماه رمضان می‌خورند. پیشینه و اصالت این شیرینی خوشمزه به سوریه برمی‌گردد و دلیل اصلی انتخاب اسم بلح الشام برای این شیرینی آن بود که ظاهر آن به هنگام پخته شدن به شکل خرمای نارس (بلح) می‌شود.ناگفته نماند که بلح الشام به دلیل داشتن کالری و انرژی زیاد بسیار مقوی و مفید است.

بسبوسه

بسبوسه از دیگر شیرینی های معروف عربی است که در میان اعراب محبوبیت فراوانی دارد. اغلب عرب زبان‌ها این شیرینی پر کالری را در زمان‌های روزه داری همراه با قهوه مصرف می‌کنند. طرفداران این شیرینی خوشمزه می‌توانند روش‌های مختلفی را در پخت آن امتحان کنند. بنابراین می‌توان گفت که این شیرینی پرخاصیت، دارای یک روش‌ پخت مشخص نیست.

باقلوا

با وجود اینکه باقلوا از نظر تاریخی یک اسم ترکی بوده و اولین بار در مناطقی که مردم ترک زبان در آن زندگی می کردند به وجود آمد، با این حال این شیرینی در کشورهای عربی نیز جایگاه ویژه ای دارد. شما می توانید در باقلواهایی که در کشورهای عربی تولید می شوند موادی مثل پسته، بادام زمینی، عسل، شیره و… را مشاهده کنید. این دسته از باقلوا ها جزو خوشمزه ترین شیرینی هایی هستند که می توانید در کشورهای عربی آن ها را امتحان کنید.

لگیمات

شیرینی پرطرفدار لگیمات از دیگر شیرینی های معروف عربی است که ابتدا در کشور کویت درست شد و در نهایت به واسطه عطر و طعم بسیار خوش‌اش توانست در میان دیگر جوامع عربی محبوبیت پیدا کند. امروزه نیز مردم ساکن در شهرهای جنوبی ایران، شیرینی لگیمات را تهیه و میل می‌کنند.

ام علی

شیرینی شگفت انگیز دیگری که شهرت زیادی در میان عموم، علی الخصوص مردم کشور مصر دارد، شیرینی ام علی است. این شیرینی با اصالت، امروزه در مهمونی‌، عروسی‌ها و مراسم‌های مختلف جشن و شادی در مصر به عنوان شیرینی مجلل سرو می‌شود.

کنافه

یکی از شیرینی های بسیار خوشمزه و مشهور عربی کنافه است و شما می توانید در تمامی مراسمات و مناسبت های مردم عرب زبانی، این شیرینی لذیذ را مشاهده کنید. شیرینی خوشمزه کنافه با ترکیبی از خامه و یا پنیر تهیه شده و مزه فوق العاده ای دارد. اولین بار این شیرینی در سوریه و مصر به وجود آمد و سپس به سایر کشورهای عربی نیز صادر شد. با این وجود همچنان شیرینی کنافه مصری و سوری محبوبیت فوق العاده ای دارند.

منبع الی گشت
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها