معرفی خوشمزه ترین دسرهای ترکی در استانبول

معرفی خوشمزه ترین دسرهای ترکی در استانبول

شهر تاریخی استانبول در ترکیه یکی از مقاصد اصلی گردشگرانی است که به تفریحات تاریخی علاقه‌مندند. علاوه براین مسافران فارغ از تمامی جاذبه‌های دیدنی این شهر، علاقه‌‌ی زیادی به میل کردن غذا‌های خوشمزه استانبول از خود نشان می‌دهند. بنابراین ما هم به شما پیشنهاد میکنیم که اگر به مقصد ترکیه سفر می‌کنید تست خوشمزه‌ ترین دسرهای ترکی در استانبول را در لیست خوردنی‌هایتان قرار دهید. بهتر است قبل از سفرتان با محبوب ترین دسر‌های ترکی آشنا شوید پس تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

باقلوا

اولین دسر پرطرفداری که جزو خوشمزه ترین دسرهای ترکی در استانبول محسوب می‌شود، باقلوا است. این شیرینی از لایه‌های متعددی خمیر تشکیل شده است که مقدار زیادی از خلال بادام و پسته بین لایه‌ها قرار می‌گیرد و در نهایت این لایه‌ها به کمک شیره مخصوص یا عسل برروی هم می‌شینند.

کونفه

کونفه شیرینی محبوب دیگری است که در استانبول به وفور یافت می‌شود. ترکیبات داخلی این شیرینی لذیذ و محبوب از رشته‌های سرخ شده‌ی خودِ شیرینی و پنیر مذاب تشکیل شده است که در نهایت به همراه شربت مخصوص و تزئینات پسته برای دوستداران آن سرو می‌شود.

آشوره

از دیگر خوشمزه ترین دسرهای ترکی در استانبول که می‌توان به آن اشاره کرد، دسر آشوره است. این دسر از نظر تاریخی قدمت طولانی دارد و در نزد مردم ترکیه به عنوان یک دسر سنتی معروف شده است.این دسر بسیار مقوی بوده و شامل ترکیباتی چون گردو، فندوق، گندم، لوبیا سفید، نخود و میوه‌های خشک شده‌ای مانند  زردآلو، انجیر، کشمش است.

شکر پاره

شکر پاره یکی از شیرین ترین و خوشمزه ترین شیرینی های ترکی است. برای تولید این شیرینی جذاب و خوشمزه که شکلی شبیه به کلوچه کوچک داشته و بسیار چسبناک است از مواد مختلفی مثل سمولینا، آرد و پودر شکر استفاده کرده و این مواد را با یکدیگر ترکیب می کنند.

پس از آن خمیری که به دست می آید را به شکل شیرینی های کوچک و گرد در آورده و سپس آن ها را در دمایی مشخصی می پزند. بعد از آن نیز شکر پاره را درون شربت غلیظ و بسیار شیرینی می خوابانند تا مزه فوق العاده خاصی پیدا کند.

کازان دیبی

دیگر از دسرهای خوشمزه و محبوب ترکی، کازان دیبی است که از نظر ظاهری بسیار جذاب بوده و شکل آن فوق العاده است. در واقع اگر بخواهیم دسرهای معروف ترکیه به شما معرفی کنیم، کازان دیبی جایگاه بسیار خاصی دارد و از آن به عنوان یکی از دسرهای محبوب در ترکیه یاد می شود.

کازان دیبی نوعی پودینگ شیری و کاراملی است. دسر کازان دیبی از شیرینی های سلطنتی در دوره عثمانی به حساب می آمده و امروزه نیز با گذشت صدها سال از آن دوران هنوز هم کازان دیبی به عنوان یکی از پوسترهای معروف ترکی یاد می شود.

منبع بانیما
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها