معرفی سوغاتی های گیلان

معرفی سوغاتی های گیلان

زمانی که حرف از سوغاتی به میان می‌آید خاطرات خوش و دلپذیری برای همگان مرور می‌شود. چه بسا آشنایی با فرهنگ و رسوم هر شهری می‌تواند برای بسیاری از افراد جالب و هیجان انگیز باشد. بنابراین ما توجه شما را به این مقاله جلب می‌کنیم تا به معرفی سوغاتی های گیلان بپردازیم پس پیشنهاد میکنیم که اگر به این موضوع علاقه‌مندید ما را تا انتها همراهی کنید.

برنج

از دیگر سوغاتی های گیلان می‌توان به برنج‌های مرغوب آن اشاره کرد. در واقع بیشتر مردم این منطقه به علت وجود خاک حاصلخیز و آب ‌وهوای مرطوب به شالیکاری مشغول هستند. در حقیقت یکی از مرغوب‌ترین و خوش عطرترین برنج‌های ایران در این استان تولید می‌شود. بنابراین خرید برنج این منطقه هم می‌تواند گزینه مناسبی برای سوغاتی دادن باشد.

حصیر بافی

هنر حصیر بافی در گیلان به عنوان یکی از اصیل‌ترین صنایع دستی شناخته می‌شود که در اکثر شهرهای این استان طرفدار دارد. این هنر قدیمی در واقع از زمان گذشته در میان بانوان گیلانی مرسوم بوده و تا به امروز نیز از محبوبیت آن کاسته نشده است. از دیرباز تا کنون مردمان این منطقه مواد اولیه‌ی لازم را از ساقه‌های نی یا برنج تآمین می‌کنند. بنابراین می‌توانید محصولات حصیری نظیر ظروف، کلاه و زیرانداز را تهیه کنید و آن را به عنوان یادگاری به دوستان خود هدیه دهید.

رشته خوشکار

محصولات دیگری از این استان که می‌توان در دسته‌ی سوغاتی ‌های گیلان قرار داد، خوراکی‌هایی مانند رشته خشکار است. به جرات می‌توان گفت که این شیرینی یکی از معروف‌ترین شیرینی‌های استان گیلان است. دستور پخت این شیرینی آسان بوده و با ترکیب موادی چون آرد برنج، شکر،  روغن، آب، دارچین، هل، مغز گردوی چرخ شده قابل تهیه است. بنابراین به هنگام سفر به استان گیلان می‌توانیدرشته خشکار راهم به عنوان سوغاتی در نظر بگیرید.

پنیر سیاه مزگی

در میان تمام سوغاتی های استان گیلان، پنیر سیاه مزگی را میتوان آن جزو خاص ترین ها دانست. است این پنیر به صورت کاملا سنتی و با استفاده از شیر پرچرب گوسفند تهیه می شود.تنها کافیست تا ۱ مرتبه پنیر را تماشا کنید با خودتان متوجه تفاوت آن با سایر پنیرهای موجود بشوید. این پنیر ظاهری شبیه به پنیرهای سنتی و معروف اروپایی دارد که در کشورهای آلمان، هلند، فرانسه و ایتالیا تولید می شوند.برخی حتی با کیفیت پنیر سیاه مزگی را با کیفیت معروفترین و پر تقاضا ترین پنیرهای اروپایی مقایسه  می‌کنند.

زیتون

زیتون با شهرستان رودبار عجین شده است. رودبار جنوبی ترین شهرستان در استان گیلان است و کشت زیتون این سابقه بسیار طولانی در آن دارد. کیفیت زیتون های این منطقه به قدری بالا است که نه تنها از آنها به عنوان بهترین زیتون های ایران، بلکه به عنوان یکی از بهترین ها در جهان نیز یاد می شود.

منبع ریسمون
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها