گرفتن ویزای توریستی کار سختی است؟

گرفتن ویزای توریستی کار سختی است؟

ویزای توریستی سندی است که نشان می‌دهد شما برای مدت زمان مشخصی اجازه ورود به یک کشور را دارید. بنابراین میبایست قبل از اقدام به سفر، برای دریافت ویزای کشور مقصد اقدام نمائید. این سند اصولاً از طرف کنسولگری یا سفارت خانه آن کشور برای شخص مسافر یا گردشگر صادر می‌شود. اگر شما هم هوس گشت و گذار در کشورهای مختلف دنیا را در سر دارید، باید ابتدا این نوع ویزا را تهیه کنید.

درخواست ویزا ممکن است گیج کننده‌ترین تجربه‌ای باشد که شما هنگام تصمیم به گشت و گذار در جهان با آن روبرو می‌شوید. اما جای نگرانی نیست چرا که ما، برای کمک به شما مهمترین اطلاعات در مورد نحوه دریافت ویزاهای توریستی را جمع آوری کرده‌ایم تا بتوانید به راحت‌ترین شکل ممکن این فرایند را طی کنید. این گزارش را با دقت بخوانید، مطمئناً کمک کننده خواهد بود.

آیا برای سفر به همه کشورها نیاز به ویزای توریستی داریم؟

اگر با هدف گشت و گذار و بازدید از جاذبه‌های گردشگری یک کشور سفر می‌کنید، واجب است که بدانید، اخذ ویزای گردشگری از مهمترین نیازهای این سفر است به این معنا که شما با دریافت آن تمام قوانین و مقرارت کشور مقصد را پذیرفته‌اید. بنابراین تمامی کشورهای دنیا برای عبور مسافران خارجی از مرزهایشان، قوانینی طرح کرده‌اند که افراد برای ورود به آن کشور باید بپذیرند و اقدام به اخذ ویزا نمایند. در این بین معدود کشورهایی هم هستند که مسافران خارجی را بدون ویزا به کشور خود راه می‌دهند.

در رابطه با کشورهایی که برای ورود به آنها نیازی به اخذ ویزا نیست، باید گفت این کشورها، کشورهایی هستند که با یکدیگر قرارداد لغو ویزا یا روادید دارند. به عنوان مثال: ایران و ترکیه کشورهایی هستند که سال‌ها پیش لغو روادید انجام داده‌اند و ساکنین آنها بدون در دست داشتن ویزا می‎‌توانند در رفت و آمد باشند.

جالب است بدانید کشورهای عضو شینگن هم این قانون جالب را در بین خود دارند، یعنی ساکنین این کشورها نیازی به دریافت ویزای توریستی برای سفر در بین ۲۶ کشور عضو شینگن ندارند.

دو روش برای دریافت ویزای گردشگری یا توریستی

دو روش کلی برای اخذ ویزای گردشگری وجود دارد که به شرح زیر هستند:

  • روش اول: چنانچه فرد، تمکن مالی کافی برای دریافت ویزای گردشگری داشته باشد می‌تواند با در دست داشتن مدارک لازم جهت اخذ ویزای خود به سفارتخانه‌های کشور مد نظر اقدام کند.
  • روش دوم: چنانچه فرد تمکن مالی کافی برای دریافت ویزای گردشگری نداشته باشد، باید مدارکی دیگر نشان دهد.

در ادامه توضیحات بیشتری در این مورد خواهیم داد.

روش‌های صدور ویزای گردشگری در کشورهای مختلف

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که توان مالی کافی برای دریافت ویزا را دارید، گام بعدی برای شما این است که با روش‌های صدور ویزای گردشگری در کشورهای مختلف آشنا شوید. روش‌هایی مانند:

مراجعه به سفارت روش اول صدور ویزای گردشگری

بیشتر کشورها از قانون مراجعه به سفارت برای ارائه ویزای توریستی پیروی می‌کنند. شخص مراجعه کننده می‌تواند فرم درخواست ویزای خود را به صورت حضوری، تلفنی یا اینترنتی پر کند که البته موارد تلفنی یا اینترنتی بسته به قوانین آن کشور صورت می‌پذیرد. پس از تکمیل فرایند فرم درخواست، سفارت وقتی را برای مصاحبه با فرد و دریافت مدارک لازمه تعیین خواهد کرد.

دنیای آنلاین، ویزای آنلاین

با گسترش دنیای الکترونیک بسیاری از صنایع توانسته‌اند صنعت خود را با این دنیا به روز کنند که صنعت گردشگری هم از این غائله مستثناء نبوده است. در حال حاضر کشورهایی چون ترکیه، استرالیا، گرجستان، نیوزلند و بسیاری از کشورهای دیگر هستند که تمام مراحل صدور ویزای توریستی را به صورت آنلاین انجام می‌دهند.

لحظه ورود همراه با گرفتن ویزای گردشگری

همانطور که گفته شد معدود کشورهایی هستند که نیازی به اخذ ویزای گردشگری ندارند. در این بین کشورهایی هم هستند که در بدو ورود به فرودگاه برای شخص ویزا صادر می‌کنند به این صورت که با اولین ورود به فرودگاه کشور مقصد می‌توانید طی چند مرحله کوتاه مهر ویزا را در پاسپورت خود داشته باشید.

گام دوم در دریافت ویزای توریستی

اگر کشور مد نظر شما جزء کشورهای ویزای آنلاین یا ویزای فرودگاهی نباشد، باید مراجعه حضوری به سفارت کشور مقصد را انتخاب کنید. البته با در دست داشتن مدارک لازم از جمله پاسپورت که مهمترین اصل در دریافت ویزا محسوب می‌شود.

پوشه مدارک خود را برای گرفتن ویزای گردشگری آماده کنید

اگر قرار است ویزای خود را به صورت حضوری دریافت کنید، نیاز است که پوشه‌ای با مدارک زیر آماده کنید:

  • شناسنامه ایرانی
  • کارت ملی
  • اصل پاسپورت( دارای حداقل ۶ ماه اعتبار )
  • دو قطعه عکس رنگی
  • دعوت نامه( در صورت داشتن )
  • بیمه مسافرتی
  • اسناد رسمی شغلی و منابع مالی

 محدودیت‌های ویزای گردشگری یا توریستی

در یک دسته‌بندی کلی از محدویت‌های ویزای گردشگری به موارد زیر می‌توان اشاره کرد. محدودیت‌هایی چون:

  • این ویزا دارای اعتباری کوتاه مدت است.
  • این ویزاها اجازه هر فعالیت دیگر غیر از گردشگری را به شما نمی‌دهند.
  • با این ویزا تنها یک بار می‌توان به کشور مقصد وارد شد یا از آن خارج شد حتی اگر دارای تاریخ اعتبار باشد.
  • ویزاهای توریستی حتی اگر از تاریخ اعتبار هم برخوردار باشند، میبایست برای سفر بعدی برای اخذ آن اقدام کنید.

در صورت نداشتن تمکن مالی چگونه ویزای توریستی بگیریم؟

تمکن مالی در واقع سندی است که از طرف بانک برای شما صادر می‌شود. این سند شامل لیستی از تمامی حساب‌های مالی شما به واحد پولی کشور مد نظرتان است که نقش بسیار پر رنگی هم در صدور ویزای شما دارد. حال سوال اینجاست که اگر تمکن مالی نداشته باشیم چگونه ویزای گردشگریمان را بگیریم؟ چنانچه از تمکن مالی برخوردار نیستید باید مدارک دیگری در اختیار داشته باشید که به واسطه آنها بتوانید ویزای خود را دریافت کنید. از جمله:

  • داشتن بیمه تامین اجتماعی می‌تواند کمک کننده باشد، البته عدم آن هم مساوی با عدم دریافت ویزا نخواهد شد.
  • داشتن یک ملک با ارزش در داخل کشور
  • از دیگر موارد مهم در دریافت ویزای توریستی ، داشتن یکی از مشغال خاص و حساس جامعه است. این شغل می‌تواند بازگشت شما به کشور را تضمین کند، بنابراین کار ساز خواهد بود.
  • داشتن مهر قبلی ویزا، بیمه مسافرتی، واچر هتل و… می‌تواند نظر سفارتخانه را به خود جلب کند.
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها