انواع آش‌ها و سوپ های معروف جهان

انواع آش‌ها و سوپ های معروف جهان

کشورهای مختلف دنیا در کنار تمام جاذبه‌های شگفت‌انگیز و زیبایی که دارند، هر یک از غذاهای متنوع و لذیذیی مخصوص خود برخوردارند که مزه آنها تا مدتها بعد از سفر هم زیر زبان می‌ماند. ما قرار است در این مقاله به معرفی انواع سوپ های معروف جهان بپردازیم، زیرا تنوع آنها در اقصی‌نقاط دنیا بسیار زیاد است.

آش‌ها و سوپ‌ها اغلب از ترکیبات مغذی و مفیدی به دست می‌آیند، بنابراین می‌توانند به عنوان یک وعده کامل غذایی استفاده شوند. هر چه هوا رو به سردی می‌رود نقش آش‌ها و سوپ‌ها پر رنگ‌تر می‌شود زیرا هیچ چیز مانند یک کاسه سوپ داغ که سرشار از مواد مغذی است نمی‌تواند مقاومت بدن را در برابر سرمای زمستان افزایش دهد. بنابراین پیشنهاد ما برای شما این است که سری به لیست بهترین سوپ‌های جهان در این مقاله بزنید.

سوپ گوشت در مجارستان

مجارستانی‌ها یک سوپ بسیار مقوی و خوشمزه به نام سوپ گوشت دارند که آن را با مواد غذایی چون گوشت، ادویه‌ها و سبزیجات معطر و تازه درست می‌کنند. این سوپ سرشار از ویتامین‌های سالم، پروتئین و مواد معدنی است، به همین دلیل می‌تواند یک وعده یا میان وعده بسیار مقوی و سالم در فصل سرما باشد. شما هم می‌توانید به راحتی آن را در آشپزخانه خود سرو کنید و از آن لذت ببرید.

سوپ Auksta Zupa در لیتوانی

یکی دیگر از سوپ های معروف جهان سوپ Auksta Zupa است. این سوپ مخصوص کشور لیتوانی است که آن را با موادی چون سوسیس، شیر، خامه ترش، کفیر، تخم‌مرغ و همچنین سبزیجاتی چون چغندر، شوید و پیازچه طبخ می‌کنند. این سوپ به لحاظ رنگی که دارد( رنگ صورتی یا قرمز دارد ) ممکن است کمی عجیب به نظر برسد اما، طعم فوق‌العاده فرح‌بخشی دارد که رضایت شما را جلب خواهد کرد.

لیتوانی‌ها معمولاً این سوپ را در روزهای گرم تابستانی سرو می‌کنند .

سوپ لوبیای ایتالیایی( Fagiolata)

واژه Fagiolata  در ایتالیا به معنای یک دسته لوبیا برای یک از دسته از مردم است. به نظر شما چرا چنین واژه‌ای را برای نام‌گذاری این سوپ انتخاب کرده‌اند؟ دلیل این نام‌گذاری این است که؛ مردم ایتالیا برای تهیه این سوپ از انواع لوبیای سفید، قرمز، سیاه و… استفاده می‌کنند که معمولاً آن را با مقداری نمک و فلفل سرو می‌کنند. این نوع سوپ به زمان زیادی برای پخت لوبیاها نیاز دارد، بنابراین باید آن را روی شعله ملایم اجاق قرار داد.

سوپ تورتیلا یا آزتکی در کشور مکزیک

یکی دیگر از سوپ‌ های معروف جهان مربوط به کشور مکزیک است که به نام آزتکی یا تورتیلا شناخته می‌شود. مکزیکی‌ها برای تهیه این سوپ مقدار زیادی گوجه و لوبیا استفاده می‌کنند که در نهایت آن را با تکه‌هایی از میوه آووکادو روی میز می‌آورند. این سوپ در مکزیک معمولاً با مقداری نان تورتیلایی خورده می‌شود به همین دلیل برخی آن را سوپ تورتیلا می‌نامند. آزتکی یکی از خوشمزه‌ترین سوپ‌های گرم زمستانی است. آن را تهیه کنید و در کنار عزیزان خود از طعم بی‌نظیرش لذت ببرید.

سوپ ژورک در کشور لهستان

طرز تهیه این سوپ خوشمزه در نقاط مختلف لهستان متفاوت است اما در نوع معمول خود با چند عدد تخم‌مرغ آبپز و مقداری سیب‌زمینی پوره شده طبخ می‌شود. البته هنگام پخت از مواد مختلف دیگری مثل سوسیس، مرغ یا بیکن استفاده می‌کنند که سوپ طعم کامل‌تر و بهتری داشته باشد. در بیشتر شهرهای لهستان اغلب سوپ را در نانی کاسه مانند سرو می‌کنند که کم کم توسط دمای سوپ نرم می‌شود و می‌توان آن را همراه سوپ میل کرد.

سوپ پیاز فرانسوی

از دیگر سوپ های معروف جهان می‌توان به یکی از خوشمزه‌ترین سوپ‌های فرانسه اشاره کرد که به سوپ پیاز معروف است. مواد اولیه این سوپ پیاز است که در کنار آن از آب گوشت هم استفاده می‌کنند. همچنین هنگام سرو، مقداری پنیر هم روی آن می‌ریزند که با دمای سوپ ذوب شود و حالت کشسانی در سوپ ایجاد کند. این سوپ در عین سادگی، بسیار خوشمزه و مقوی است و شما می‌توانید در فصل زمستان به راحتی آن را در خانه درست کنید.

سوپ Lapskaus در نروژ

همانطور که می‌دانید نروژ یکی از کشورهای سردسیر دنیاست، به همین دلیل ساکنان آن در بیشتر ایام سال از غذاهای گرم به ویژه سوپ‌ها استفاده می‌کنند تا از این طریق با سرمای هوا مقابله کنند. نروژی‌ها سوپ‌های متنوعی دارند که Lapskaus بهترین و معرف‌ترین آنهاست. این سوپ بسیار گرم و لذیذ با مقداری سیب‌زمینی، گوشت گاو، سبزیجات و همینطور ادویه‌های متنوع درست می‌شود. طعم بی‌نظیر این سوپ مطمئناً باب میل شما هم خواهد بود.

سوپ سیب‌زمینی و پنیر در کشور پرو

یکی دیگر از سوپ های معروف جهان متعلق به کشور پرو است. این سوپ نه تنها در پرو محبوب است بلکه در کشور اکوادور و آرژانتین هم طرفداران بسیاری دارد. برای تهیه این سوپ از موادی مثل سیب‌زمینی، پنیر، پیاز، سیر، شیر و گاهاً مقداری گوشت تازه استفاده می‌کنند. اگر به دنبال طعمی متفاوتر از تمامی سوپ‌هایی که تاکنون خورده‌اید هستید، این سوپ را امتحان کنید چرا که نه تنها مقوی است بلکه دل‌انگیز و دل‌چسبم هست.

سوپ کدو گردویی در آفریقای جنوبی

در بیشتر نواحی آفریقای جنوبی از این سوپ به عنوان یک وعده غذایی کامل استفاده می‌کنند چرا که از ترکیبات مقوی و سالمی چون کدو گردویی، موز، پیاز، کره، خامه، سیر، گشنیز، دارچین و همینطور مقداری از ادویه‌های هندی به دست می‌آید. البته برخی از ترکیبات آن مانند موز، گشنیز و دارچین بنابر ذائقه در آن به کار برده می‌شود.

سوپ کدو گردویی در کل آفریقای جنوبی به قدری محبوب است و شهرت دارد که اگر به آنجا سفر کنید، می‌توانید اسم آن را در منوی تمامی رستورانی‌های جنوب آفریقا پیدا کنید.

سوپ لوبیا در کشور پرتغال

یکی دیگر از سوپ های معروف جهان ، سوپ لوبیای کشور پرتغال است که طعم بسیار متفاوت و فوق‌العاده‌ای دارد. این سوپ بسیار ساده و کم هزینه است و شما اگر تنها مقداری لوبیا، پیاز، سوسیس و سیب‌زمینی در دسترس داشته باشید می‌توانید آن را در خانه تهیه کنید. در برخی از بخش‌های کشور پرتغال از مقداری کلم، هویج و پاستا به ترکیبات آن اضافه می‌کنند.

توصیه می‌کنیم شما هم آن را امتحان کنید و از طعم فوق‌العادش لذت ببرید.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها