حقایق جالب در مورد شهر برلین

حقایق جالب در مورد شهر برلین

شهر برلین یکی از عجیب‌ترین، شلوغ‌ترین و زیباترین مناطق المان است. مردم این شهر به صورت شبانه روزی در جنب و جوش هستند؛ اما بسیاری از آنها اگر این مقاله را بخوانند شگفت زده خواهند شد. زیر پوست این شهر صنعتی و پیشرفته هزاران راز و رمز نهفته است که هنگامی که با آن مواجه می‌شوند، متعجب خواهند شد. در ادامه برخی از این رازها را برملا خواهیم کرد.

مصرف ۶۰ تن گوشت به‌صورت روزانه

مسابقه دونر کباب یکی از مسابقه‌های عجیب و خوشمزه در سراسر دنیا است. در این مسابقه هرکس که بیشترین میزان گوشت دونر را در مدت‌زمان محدودی میل کند برنده است‌. همین مسابقه سبب شده است که دونر کباب در برلین بسیار محبوب شود‌. طبق آمار، روزانه ۶ تن گوشت در رستوران‌ها به صورت دونر عرضه می‌شود. مصرف این مقدار گوشت بسیار عجیب و نگران‌کننده است.

درهای برلین به روی مهاجران باز است

شهر برلین یکی از مهاجرپذیرترین مناطق آلمان است. علاوه بر رشد جمعیت عادی از طریق زادوولد، روزانه ۴۳۵ نفر این شهر را برای زندگی انتخاب می‌کنند و برای همیشه راهی این شهر می‌شوند درحالی‌که تنها ۳۳۵ نفر برای همیشه این شهر را ترک می‌کنند. این ارقام کمی نگران‌کننده است و به این معنی است که هر روز ۱۰۰ نفر به جمعیت این شهر اضافه می‌شود. در ادامه ممکن است پیداکردن شغل مناسب یا محل سکونت اندکی دشوار به نظر برسد.

شهری که عاشق حیوانات است

اهمیت به حقوق حیوانات بخش مهمی از آداب اجتماعی مردم برلین را تشکیل می‌دهد. ریشه‌های اولین باغ‌وحش تاریخ به کشور آلمان و برلین بازمی‌گردد. امروزه نیز حیوانات بخش مهمی از زندگی افراد را تشکیل می‌دهد. آنها به حیوانات خیابانی اهمیت می‌دهند و اکثراً حیوانات خانگی دارند‌. جالب است بدانید حدود ۱۱۰ هزار سگ ولگرد در این شهر زندگی میکند.

دریافت ۲۵۰ گرم طلا از خودپرداز

در گالری لافایت (Galeries Lafayette) در منطقه خرید شیک شهر برلین واقع در خیابان فدریش، در واقع می‌توانید از طریق “خودپرداز طلا” طلا دریافت کنید. این فلز گران‌بها در شمش‌هایی با وزن ۲۵۰ گرم عرضه می‌شود. اگر در یکی از آن گشت‌وگذارهای شبانه خود، خود را بدون کفش دیدید، اصلاً مضطرب نباشید! یک دستگاه فروش در باشگاه فریتز توسط Postbahnhof کفش‌های تخت باله را با قیمت ۹ یورو از یک دستگاه فروش، به فروش می‌رسانند.

برلین شرقی در مقابل برلین غربی

هنگام گشت و گذار در شهر، اگر نمی‌دانید در ضلع شرقی یا غربی هستید، به دنبال ریل‌های تراموا باشید. اگر آن‌ها را ببینید، در برلین شرقی هستید، تراموا پس از اتحاد دوباره در برلین غربی منسوخ شد و سیستم زیرزمینی عظیمی که امروز می‌شناسیم جایگزین شد. آمپلمان معروف همچنین نمادی از برلین شرقی باقی مانده است.

منبع الی گشت
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها