جاذبه های گردشگری برلین آلمان

جاذبه های گردشگری برلین آلمان

آلمان، یکی از بزرگ‌ترین کشورهای صنعتی حوضه اروپا است که به‌عنوان مهد علم، فرهنگ و تمدن قاره سبز معروف است. برلین به‌عنوان پایتخت این کشور بسیار دیدنی و جذاب است. جاذبه های گردشگری برلین آلمان سالانه هزاران گردشگر را به این منطقه می‌کشاند. برخی از این جاذبه‌ها مدرن و امروزی هستند؛ اما بسیاری از آنها بازمانده‌های قرون وسطا و سال‌های آلمان نازی است‌.

گروسر تیر گارتن و ستون پیروزی

سال‌ها قبل خاندان سلطنتی برای شکار گوزن، آهو، خوک و دیگر حیوانات به منطقه‌ای بسیار خوش آب‌وهوا در حوالی برلین سفر می‌کردند. این منطقه به نام گروسر تیر گاردن شناخته می‌شد که ترجمه تخت الفضی‌ آن به معنای باغ حیوانات است. بعدها این منطقه به یک منطقه محافظت شده تبدیل شد. امروزه این منطقه حفاظت شده تبدیل به یک پارک تزئینی به سبک انگلیسی شده است و گشت و گذار در آن بسیار مورد توجه گردشگران است.

کاخ و پارک شارلوتنبورگ

گنبد بزرگ و فیروزه‌ای رنگ کاخ شارلوتنبورگ یکی از مهم‌ترین نمادهای آلمان به شمار می‌رود که در اکثر تصاویر و پوسترهای مربوط به المان به این گنبد اشاره می‌شود. کاخ شارلوتنبرگ از مهم‌ترین جاذبه های گردشگری برلین آلمان است که در قرن هفدهم میلادی ساخته شد. امروزه این بنا از باشکوه‌ترین بناهای قدیمی پروسی آلمان است که بازدیدکنندگان می‌توانند از قسمت‌های داخلی آن دیدن کنند. گنبد بزرگ ۵۰ متری و باغ بزرگ پرتغال از مهم‌ترین بخش‌های دیدنی بنا است. علاوه بر آن گردشگران می‌توانند از سالن‌های مهمانی به نام New Wing و آپارتمان‌های دولتی نیز بازدید کنند.

دروازه براندنبورگ

این بنای عظیم و زیبا، اولین سازه نئوکلاسیک آلمان است که در پاسخ به طاق پیروزی لندن ساخته شد. شش ستون بزرگ این بنا را به پنج قسمت مختلف تقسیم می‌کند. قسمت مرکزی برای عبور خاندان سلطنتی بود و چهار قسمت دیگر محل عبور و مرور درباریان و ملازمین پادشاه بود‌. اکنون با گذشت قرن ها، هنوز هم این پل زیبا مورد توجه مردم بومی و گردشگران است.

جزیره موزه

کانالی به طول ۴۰۰ متر در شهر برلین بین رودخانه اسپری و Kupfergraben به طول ۴۰۰ متر قرار دارد که به یکی از جاذبه های گردشگری برلین آلمان تبدیل شده است. جزیرهٔ موزه منطقه‌ای فوق‌العاده است که گردشگران در آن می‌توانند قدیمی‌ترین و مهم‌ترین موزه های شهر را ببینند، به طو رمثال موزه ای از سال ۱۸۳۰ که محلی برای نگهداری جواهرات و دیگر گنجینه های سلطنتی به شمار می رود. چند سال بعد یعنی در سال ۱۸۵۵ موزه ای به نام (Neues Museum) در این منطقه ساخته شد و به دنبال آن گالری ملی را در سال ۱۸۷۶ در جزیره موزه ساخته شد. موزه‌ی Bode  نیز در سال ۱۹۰۴ ساخته شده که یکی از بهترین مجموعه ‌های آثار تاریخی و عتیقه ‌ی شهر در آن به نمایش گذاشته شده است.

منبع الی گشت
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها