شکم گردی در عمان

شکم گردی در عمان

شکم گردی در عمان یکی از تفریحات محبوب توریست‌ها است. غذاهای عربی که در این کشور طبخ می‌شود در هیچ کجای جهان مشاهده نشده است. به همین دلیل در ادامه لیستی از این غذاها را ارائه می‌کنیم تا در صورت تمایل برخی از آنها را امتحان کنید.

کباب شورا

کباب شورا از بهترین غذاهایی است که در طول سفر به عمان می‌توانید بخورید. این کباب خوشمزه از ترکیب گوشت شتر، بز و گوسفند تهیه می‌شود. پس از مره دار شدن گوشت، آنها را در داخل برگ درخت موز یا انگور می‌پیچند و در داخل کوره‌های سنتی قرار می‌دهند تا بپزد. تهیه و پخت این کباب حدود دو روز طول می‌کشد؛ به همین دلیل بیشتر در مراسم‌های خاصی مانند عید فطر، طبخ می‌شود.

مجبوس

آداب‌ورسوم مربوط به عروسی، در کشورهای عرب‌زبان بسیار منحصربه‌فرد و جالب است. کشور عمان نیز از این قاعده مستثنی نیست. این رسومات شامل موسیقی، غذا و لباس مخصوص است. محبوس یکی از آیتم‌های شکم گردی در عمان است که در عروسی‌ها طبخ می‌شود. برای تهیه این غذا از برنج، هل، فلفل و گوشت استفاده می‌شود؛ به همین دلیل طعم نهایی بسیار با ذائقه ایرانی سازگار است. اگر در طول سفر به این کشور جذاب و دوست‌داشتنی به یک میهمانی عروسی دعوت شدید؛ حتماً این غذا را امتحان کنید.

شکم گردی در عمان

مشوی

هرچند گوشت بز، شتر و بره مهم‌ترین بخش از عادات غذایی عمانی‌ها را تشکیل می‌دهد؛ اما به سبب هم‌جواری با آب‌های آزاد صید انواع ماهی نیز بسیار مرسوم است. مشوی یکی از انواع غذاهای دریایی است که در عمان طبخ می‌شود. برای تهیه این غذا از ماهی سفید استفاده می‌شود و با ادویه‌های مخصوص مزه‌دار می‌شود. سپس ماهی کباب شده را با سس لیمو سرو می‌کنند.

هریس

معمولاً غذاهایی که مدت‌زمان زیادی برای پخت آنها در نظر گرفته می‌شود، طعم و مزه بی‌نظیری دارند. هریس یکی از محبوب ترین آیتم ها برای شکم گردی در عمان  محسوب میشود که عم بی نظیری دارد. موادی که برای تهیه هریس مورداستفاده قرار می‌گیرد شامل گندم و گوشت است در واقع این غذا، شباهت بسیار زیادی به حلیمی دارد که در کشور خودمان آماده می‌شود. این دو ماده باید ساعات طولانی حرارت ببینند تا در نهایت غذای ذکر شده آماده خوردن شود.

نان عمانی

نان‌هایی که در کشور عمان پخت می‌شود کاملاً منحصر به این کشور است و با بقیه کشورها تفاوت دارد. عمانی‌ها معمولاً برای صرف غذا از نان زیاد استفاده می‌کنند و به همین دلیل معمولاً در اغلب رستوران شما می‌توانید شاهد سرو نان در کنار غذای اصلی‌شان باشید.

منبع الی گشت
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها