فستیوال مرد سوزان ، عجیب ترین جشنواره سالیانه آمریکا

فستیوال مرد سوزان ، عجیب ترین جشنواره سالیانه آمریکا

در کشور آمریکا سالانه جشنواره‌های مختلفی برپا می‌شود که به آ‌نها فستیوال می‌گویند. فستیوال مرد سوزان یا برنینگ من یکی از عجیب‌ترین جشن‌هایی است که در میان آمریکاییان بسیار معروف بوده و هر ساله آمریکاییان برای برگزاری آن برنامه‌ ریزی می‌کنند. در واقع مردم آمریکا به مدت یک هفته از اولین دوشنبه ماه سپتامبر تا روز کارگر این فستیوال را در منطقه‌ای به نام بلک راک جشن می‌گیرند. اگر آشنایی با شگفت انگیزترین فستیوال آمریکا برایتان جالب است حتما این مقاله را بخوانید.

تاریخچه فستیوال برنینگ من

ایده‌ی آتش زدن یک سازه‌ی حصیری در این جشنواره از کاری که لری هاروی به همراه دوستانش در سال ۱۹۸۶ انجام داده‌ گرفته شده است. لری هاروی در آن زمان به کمک دوستانش تصمیم گرفت تا دو سازه چوبی به شکل آدم و سگ را آتش بزند. در واقع هاروی می‌خواست با این کار احساسات خود را به صورت خود خواسته ابراز کند. از آن پس مرد حصیری به عنوان نماد باروری در میان پیروان دروئیدی کلتی شناخته شد.

فستیوال مرد سوزان به عنوان یک جشنواره مستقل از سوی خود مردم برپا می‌شود و تمام هزینه‌های آن بر عهده‌ی خود مردم آمریکا است. از آنجایی که قسمتی از بیابان نوادا به محل برگزاری این جشنواره مبدل شده، اخیراً آن را به نام بلک راک سیتی نامگذاری کردند تا شهرک اختصاصی برای برگزاری این فستیوال وجود داشته باشد.

هدف برگزاری فستیوال مرد سوزان

هدف از برگزاری چنین گردهمایی ترویج و به نمایش گذاشتن فرهنگ همدلی، اتحاد و صمیمیت میان مردمانی است که با فرهنگ‌ها و نژادهای مختلف در آمریکا زندگی می‌کنند. در واقع طبق اصول برگزاری، این جشنواره از سال ۱۹۸۹ با همکاری و مشارکت  قشرهای مختلف مردم بدون رد و بدل کردن پولی برگزار می‌شود تا با کمک یکدیگر لحظات شاد و صمیمی را خلق کنند.

تم و اجراهای فستیوال مرد سوزان

یکی از اصول فستیوال مرد سوزان آزادی در بیان، رفتار و پوشش است، شرکت کنندگان هر ساله با پوشیدن لباس های مختلف سعی دارند تا روح خلاق خود را به نمایش بگذارند. طراح لباس ها عموما عجیب بوده و در رنگ های شاد و مختلفی دوخته شده اند، شرکت کنندگان برای خلاق تر شدن لباس ها از پر، پولک درخشان و مهره برای تزیین استفاده می کنند. کلاه ها و سربندهای عجیب و غریب، بال های بزرگ، شاخ های شبیه اسب تک شاخ، سربندهای شبیه سرخپوست ها و پاهای بلند چوبی از دیگر پوشش های متنوع و عجیب شرکت کنندگان است. در این فستیوال برعکس گردهمایی های دیگر هرچه عجیب و متفاوت تر لباس بپوشید بهتر و عادی تر خواهید بود.

در هر سال فستیوال برنینگ من یک تم مشخص و متفاوتی را برای شرکت کنندگان تعیین می کند. در سال ۲۰۱۸ تم فستیوال از مجموعه داستان های کوتاه علمی تخیلی آیزاک آسیموف الهام گرفته شد و “من، ربات” (I, Robot) بود. در ۲۰۱۹ گردهمایی برنینگ من تم “ دگرگونی ” (Metamorphoses) را معرفی کرد که نماد جشن تغییر و گشت و گذار در عدم قطعیت بود.

منبع الی گشت
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها