بدبوترین میوه جهان ؛ این میوه خوشمزه بوی تعفن می دهد!

بدبوترین میوه جهان

بد نیست تا از میان میوه‌های شیرین و خوشمزه با بدبوترین میوه جهان هم آشنا شوید. میوه‌ای به نام دوریان به عنوان بدترین میوه با رایحه تعفن برانگیز در جهان به شهرت رسیده است. این میوه در کشورهایی چون تایلند، اندونزی و مالزی ، واقع در جنوب شرق آسیا پرورش داده می‌شود. این میوه بویی شبیه به ماهی گندیده و فاسد شده دارد، اما با این وجود در میان مردم جهان طرفداران بسیاری هم نیز پیدا کرده است و برخی عنوان پادشاه میوه‌ها را به آن  داده‌اند. اگر به خوندن مطالبی درباره‌ی این میوه بد بو علاقه دارید به شما توصیه می‌کنیم ما را تا انتها همراهی کنید.

میوه دوریان Durian Fruit، مرز بین عشق و تنفر!

افرادی که در دنیا با بدبوترین میوه جهان آشنا هستند در نگاه اول یا از آن متنفر‌اند یا با عشق و لذت به خوردن آن می‌پردازند. بنابراین اگر شما برای اولین بار بخواهید از این میوه بچشید، یکی از این دو حالت برایتان اتفاق می‌افتد. در واقع بوی این میوه انقدر شدید و زیاد است که در بعضی از کشورها بردن آن را با نصب تابلوهایی شبیه به (دوریان ممنوع) در اماکن عمومی ممنوع کرده و کسانی را که به حمل آن بپردازند توبیخ می‌کنند. اما اگر از بوی بد آن بگذریم، به هنگام خوردن آن متوجه خواهید شد که این میوه برخلاف بوی تعفن برانگیزاش دارای مزه‌ی بهشتی است. فقط کافی است یکبار طمع این میوه‌ی بدبو را بچشید تا عاشق آن شوید.

همچنین ناگفته نماند که بافت میوه‌ی دوریان بسیار نرم و لطیف بوده که در یک پوسته‌ی سفت و عمیق قرار گرفته است. طبق مطالعاتی که بر روی بوی بد این میوه انجام شده، این نتیجه حاصل شده که وجود ۴۴ مولفه فعال در آن سبب شده تا بویی شبیه به تخم مرغ فاسد شده، راسو، پیاز داغ وماهی گندیده داشته باشد.

ارزش تغذیه ای دوریان

میوه دوریان به دلیل شکل و بوی خاصی که دارد بسیار مورد توجه گردشگران قرار می گیرد. اما باید بدانید که این میوه از ارزش تغذیه ای بسیار بالایی هم برخوردار است و شاید به همین دلیل به آن شاه میوه ها می گویند. خواص تغذیه ای دوریان در مقایسه با میوه های دیگر بسیار قابل توجه است و مردم این مناطق آن را به صورت مرتب مصرف می کنند. دوریان سرشار از آنتی اکسیدان، فیبر، ویتامین B، ویتامین C و … است. ارزش تغذیه ای در یک فنجان میوه دوریان (حدود ۲۴۰ گرم) عبارتست از:

کالری: ۳۵۷/ کربوهیدرات: ۶۶ گرم/ فیبر: ۹ گرم/ پروتئین: ۴ گرم/ ویتامین C:۸۰% مواد مغذی مورد نیاز بدن(RDI)/ منگنز: ۳۹% RDI/ پتاسیم: ۳۰% RDI/ مس: ۲۵% RDI و منیزیوم: ۱۸% مواد مغذی مورد نیاز بدن. همچنین میوه دوریان در طب سنتی جنوب شرق آسیا جایگاه ویژه ای دارد و از برگ ها، پوست، ریشه و میوه آن برای درمان بیماری های مختلف استفاده می شود.

منبع الی گشت
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها