راهنمای دوچرخه سواری دور دریاچه چیتگر

راهنمای دوچرخه سواری دور دریاچه چیتگر

بی اغراق دوچرخه سواری بعد از پیاده روی محبوب‌ترین ورزش و تفریح در میان ایرانیان است. شما می‌توانید بک عصر خنک بهاری دوستانتان را به دوچرخه سواری دور دریاچه چیتگر دعوت کنید و از این ورزش ارزان، مفرح و هیجان‌انگیز لذت ببرید. دولت نیز از این موضوع استقبال کرده است. امروزه شاهد افتتاح پیست‌ها و مسیرهای ویژه دوچرخه سواری متعددی در سطح شهر هستیم؛ که می‌تواند نقش مؤثری در گسترش فرهنگ دوچرخه سواری داشته باشد. در ادامه به معرفی پیست اختصاصی پارک جنگلی چیتگر خواهیم پرداخت.

پیست اختصاصی دوچرخه سواری در پارک چیتگر

پارک جنگلی چیتگر یکی از مهم‌ترین مراکز تفریحی پایتخت به شمار می‌آید‌. در این مجموعه علاوه بر منظره های بی نظیر و دریاچه زیبا، انواع زمین های ورزشی نیز وجود دارد. زمین بازی والیبال، بسکتبال، پیست دوچرخه سواری و اسکیت تنها گوشه ای از امکانات ورزشی این مجموعه است. پیست دوچرخه سواری چیتگر در مجموعه ۳۰ کیلومتر مسافت دارد. هنگام دوچرخه سواری در این پیست میتوانید از مناظر پر پیچ و خم جنگلی لذت ببرید و دور دریاچه زیبای چیتگر را دوچرخه برانید. این مسیر ویژه زیبا شامل بخش های کوهستانی، سرعت و استقامت و پیست مخصوص بانوان است که در ادامه آنهارا معرفی خواهیم کرد.

بخش کوهستانی

اگر شما هم دوست دارید به صورت حرفه‌ای به دوچرخه سواری دور دریاچه چیتگر بپردازید، می‌توانید به بخش کوهستانی این پیست مراجعه کنید. عبور از پیچ و خم‌های این قسمت از مسیر بسیار سخت و نفس گیر است. له همین دلیل دوچرخه سواران حرفه‌ای که خود را برای مسابقات آماده می‌کنند می‌توانند از این بخش استفاده کنند.

بخش سرعت و استقامت

هرچند بخش کوهستانی پیست چیتگر بسیار مورد توجه قرار گرفت اما طی کردن این بخش برای دوچرخه سواران معمولی بسیار دشوار بود. به همین دلیل متولیان پارک بخش سرعت و استقامت را افتتاح کردند. طول مسیر این بخش حدود ۸ کیلومتر است که از میان کاج‌های سر به فلک کشیده عبور می‌کند. استفاده از این بخش به کسانی که تمایل به چربی سوزی دارند، توصیه می‌شود.

بخش بانوان

از ویژگی‌های جذاب این پارک وجود پیستی مجزا است که برای استفاده بانوان تدارک دیده شده و در تمام ایام سال حتی روزهای تعطیل باز است. در این پیست امکان ورزش دوچرخه سواری برای بانوان با لباس راحت ورزشی فراهم می‌باشد. طول مسیر پیست دوچرخه سواری بانوان ۴۸۰۰ متر است.

تعداد دستگاه دوچرخه موجود

در کل فضای برای دوچرخه سواری دور دریاچه چیتگر پنج غرفه برای اجاره دوچرخه به علاقه‌مندان وجود دارد که دو غرفه در بالای پارک مخصوص اجاره دوچرخه بانوان می‌باشد. تعداد کل دوچرخه‌های موجود در پارک برای اجاره ۱۳۰۰ دستگاه است. این نکته نیز لازم به ذکر است که برای کرایه دوچرخه ارائه کارت شناسائی معتبر ضروری است.

منبع الی گشت
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها