راهنمای زندگی در استانبول به همراه چند نکته مهم برای مهاجرت

راهنمای زندگی در استانبول به همراه چند نکته مهم برای مهاجرت

شهر استانبول به عنوان یکی از مشهورترین شهرهای ترکیه محسوب می‌شود. امروزه علاقه مندان زیادی در سراسر جهان قصد اقامت و زندگی در استانبول را دارند. اما قبل از اقدام به مهاجرت بهتر است  با اصول و آداب شهر استانبول آشنا شد تا به هنگام زندگی در آن با مشکل جدی‌‌ای مواجه نشوید. بنابراین اگر قصد مهاجرت به کشور ترکیه را دارید، توصیه می‌کنیم به نکاتی که گوشزد می‌کنیم توجه فرمایید.

آشنایی با فرهنگ مردم ترکیه

مردم ترکیه مانند دیگر مردم جهان با آداب و فرهنگ منحصر به فردی که مخصوص آن منطقه است بزرگ می‌شوند. به عنوان مثال پرسیدن درباره‌ی مسائل شخصی شما از نظر مردم استانبول یک موضوع ساده و پیش وپاافتاده به شمار می‌رود زیرا در فرهنگ مردم ترکیه این مسائل به این شکل جا افتاده که، پرسیدن از اوضاع و احوال همدیگر وجهه‌ی بد و ناخوشایندی ندارد. همچنین از آنجایی که خانه‌ها در این کشور نزدیک بهم یا به اصطلاح بینابین هم ساخته می‌شوند مردم  آنجا نسبت به همسایگان خود با صمیمیت بیشتری برخورد می‌کنند اما در ایران اینگونه نیست. بنابراین به هنگام جاگیری در یک واحد آپارتمانی در استانبول حتما به خاطر داشته باشید که به رفتار صمیمانه‌ی همسایگان خود واکنش مثبت و مناسبی نشان دهید.

پاسخ به سوالاتی نظیر نام شما چیست؟ چرا به استانبول آمده‌اید؟ در اینجا مشغول به چه کاری هستید؟ اهل کدام کشور هستید؟ و سوالاتی از این دست باید به هنگام زندگی در استانبول به یک مسئله عادی تبدیل شود.

راهنمای زندگی در استانبول به همراه چند نکته مهم برای مهاجرت

هزینه زندگی در استانبول

از دیگر نکاتی که شما باید قبل از شروع زندگی در استانبول از آن آگاهی داشته باشید نوع هزینه‌های زندگی در این شهر است. زیرا به گفته برخی از مهاجران هزینه‌ها در این شهر بسیار پایین است اما به هنگام سفر به این کشور تازه متوجه خواهید شد که اینطور نیست. در واقع بهای یک زندگی معمولی در این شهر با بسیاری از شهرهای اروپایی برابری می‌کند. بنابراین به هنگام انتخاب این شهر به عنوان محل زندگی‌تان محتاطانه عمل کنید. چرا که نداشتن درآمد ۱۵۰۰ دلاری در استانبول، شما را با چالش‌های متعددی روبرو خواهد کرد.

مزایای زندگی در استانبول

یک مورد مهم برای راهنمای زندگی در استانبول و همچنین بزرگترین مزایای آن قطعاً آب و هوا است. در زمستان کمی برف می بارد و در اواخر پاییز کمی باران می بارد اما هرگز به طور غیرقابل تحمل سرد یا ناخوشایند نمی شود. در بیشتر قسمت های سال هوا آفتابی و گرم است. تنها دو ماه از سال که آن را دوست نداریم جولای و آگوست است. در این زمان گرما و رطوبت، تنفس را دشوار می کند همچنین تعداد زیادی پشه در اطراف وجود دارد.

یک مزیت دیگر به عنوان راهنمای زندگی در این شهر مهربانی مردم است. آنها مهمان نواز و آماده کمک هستند. اگر با مشکلی روبرو شوید، همیشه شخصی پیدا می شود که به شما کمک کند. شخص دیگری همیشه چای و میان وعده رایگان می دهد. مردم شما را به خانه ها، کافه‌ها و حتی زندگی خود دعوت می کنند.

منبع الی گشت
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها