تاریخچه عطر

علاقه به خرید عطر و ادکلن در جوامع امروزی ریشه در تاریخچه‌ای عظیم و قدیمی دارد؛ به طور کلی افراد از دیرباز تا کنون به خوشبو بودن علاقه‌ی خاصی داشته‌اند. انسان‌های اولیه درست مانند مردم جامعه‌ی امروزی که به فکر خرید عطر و ادکلن هستند، همواره به دنبال گیاهان یا لوازمی بودند که بوی خوشی داشته باشد و بتوانند آن را به بدن یا لباس‌های خود بزنند، اما سوال اصلی این است: آیا می‌دانید دانستن تاریخچه عطر می‌تواند به انتخاب شما در خرید عطر و ادکلن تاثیر بگذارد؟ بله… از آنجا که هر فرد همواره به دنبال انتخاب یک رایحه‌ی خوش به صورت اختصاصی برای خود است، با داشتن آگاهی کامل نسبت به تاریخچه عطر، روایح مختلف و طبع آن‌ها می‌تواند انتخاب بهتری داشته باشد.

از تاریخچه پیدایش عطر چه می‌دانید؟

همانطور که گفته شد، انسان‌ها همواره با گیاهان یا لوازم مختلف به دنبال خوشبو کردن خود بوده‌اند. در گذشته‌های خیلی دور افراد برای معطر کرد لباس یا بدن خود از مشک استفاده می‌کردند که از شکم آهو گرفته می‌شد. اگرچه امروزه هم از روایح مشک برای ترکیب و ساختن انواع عطر استفاده می‌شود، اما کمتر کسی از مشک به عنوان خوشبو کننده استفاده می‌کند. آنچه که مسلم است این علاقه به استعمال و استفاده از عطر در تمامی افراد جهان وجود داشته و سرانجام با پیشرفت تکنولوژی در کشورهای توسعه یافته‌ی خارجی کارخانجاتی مخصوص تولید عطر و ادکلن راه‌اندازی شد. گزینه‌ی اصلی بسیاری از افراد برای خرید عطر و ادکلن هم برندهای خارجی موجود در بازار است، زیرا علی‌رغم وجود کارخانجات تولید عطر در ایران کیفیت و روایح عطرهای خارجی بیشتر افراد را به خود جذب می‌کند، اما شما برای خرید عطر و ادکلن چه رایحه‌ای را می‌پسندید؟

مهم‌ترین فاکتورها برای خرید عطر و ادکلن

درصد بالایی از افراد برای خرید عطر و ادکلن درب عطر را باز کردن و با بو کردن رایحه آن را انتخاب و خریداری می‌کنند، این در حالی است که برای خرید عطر و ادکلن موارد بسیار زیاد دیگری نیز وجود دارد که باید حتما مورد بررسی واقع شود. به عبارت دیگر اگر با خرید عطر و ادکلن برای خود قصد دارید در جمع‌های مختلف خوشبو و جذاب به نظر برسید، می‌بایست به موارد زیر توجه ویژه داشته باشید:

  1. پیش از هر چیز لازم است بدانید، عطرها و ادکلن‌ها در ایران و خارج از کشور مطابق با طبع و فصول طراحی و تولید می‌شوند و به همین علت تنوع بسیار بالایی نیز دارند. به طور کلی برای خرید عطر و ادکلن با دنیایی از ادکلن گرم، سرد، شیرین یا تند و معتدل رو به رو خواهید بود که می‌توانید آن را مطابق با فصلی که در آن قرار دارید خریداری نمائید. به طور مثال بهتر است برای فصومل سردی مثل زمستان و پاییز از ادکلن‌های با طبع گرم و شیرین و یا گرم و تند استفاده کنید تا با استشمام و استفاده از آن گرما و رایحه‌ی خوشی را دریافت نمائید.
  2. کارخانجات مختلف سازنده‌ی عطر و ادکلن برای طراحی و تولید عطرهای نام از گیاهان، گل‌ها، مرکبات و مواد اولیه طبیعی بسیاری استفاده می‌کنند تا تنوع بالایی را ایجاد نمایند و افراد برای خرید عطر و ادکلن بتوانند انتخابی مطابق سلیقه‌‍ی خود داشته باشند. لذا زمانی که برای خرید عطر و ادکلن اقدام می‌کنید حتماً تمامی ویژگی‌ها و مشخصات آن را مطالعه کنید.
  3. عموماً تمامی افراد به قیمت عطر در هنگام خرید توجه ویژه‌ای دارند و این فاکتور از گذشته تاکنون از مهم‌ترین معیارها برای خرید عطر و ادکلن به شمار می‌رفت. درباره قیمت خرید عطر و ادکلن لازم است بدانید که عطرهای خارجی بسیار گران‌تر از عطرهای ایرانی هستند اما قیمت بالای برخی برندها مثل کوکو شنل، ورساچ، رصاصی، نانسی و … به جهت کیفیت بالا و ماندگاری بسیار خوبی است که دارند. به عبارت ساده‌تر با خرید عطر و ادکلن گران‌قیمت اما با کیفیت برای مدتی طولانی از داشتن عطری خوب و با ماندگاری بالا لذت خواهید برد.

اصولی عطر بزنید تا جذاب به نظر برسید!

گاهی ممکن است علرغم خرید یک عطر بسیار خوب، اما هرگز از آن لذت نبرید! بله… این از بدیهات است که اگر با نحوه‌ی استفاده از عطر و ادکلن آشنایی کامل نداشته باشید، هرگز از بوی آن راضی نخواهید بود. اصولاً استفاده‌ی درست از عطر بر چند اصل اساسی استوار است:

  • اولاً بهتر است زمانی از عطر استفاده کنید که بدن تمیز است، بنابراین بهترین زمان برای استمال عطر پس از حمام خواهد بود.
  • ثانیاً هرگز نباید عطر را بر روی تمام نقاط بدن اسپری کنید، بهتر است در مناطقی از بدن عطر بزنید که پخش بود از آن ناحیه اتفاق می‌افتد. به طور مثال پشت گوش، روی ساعد دست، زیر حلق و… از بهترین نقاط بدن برای عطر زدن به شمار می‌روند.
  • هرگز عطر را از دور و در هوا اسپری نکنید، اگر مایلید بهترین ماندگاری و بازخورد را از خرید عطر و ادکلن خود داشته باشید آن را بر روی مواضع گفته شده اسپری و سپس بمالید.

به طور کلی یکی از تغییرات فاحش انسان‌ها از گذشته تا کنون در زمینه خرید عطر و ادکلن و استفاده از ان مربوط به نحوه‌ی استفاده از عطر و ادکلن می‌باشد. لذا برای آنکه همواره جذاب و شیک به نظر برسید به اصول فوق پایبند باشید، همچنین در هنگام خرید عطر و ادکلن به اصل یا تقلبی بودن عطر و ادکلن توجه کنید.

عطر ادکلن اصل را از خوش آرا بخرید!

امروزه این امکان برای افراد ایجاد شده است که عطر و ادکلن خود را به صورت اینترنتی خریداری کنند، اما اینکه از کدام فروشگاه و به چه صورت خریداری می‌کنند بسیار حائز اهمیت می‌باشد. یکی از بهترین فروشگاه‌های اینترنتی برای خرید عطر و ادکلن یا لوازم آرایشی بهداشتی، خوش آرا است که با داشتن ده سال سابقه‌ی فروش حضوری امروز یکی از بهترین فروشندگان اینترنتی نیز محسوب می‌شود. خوش آرا نام وبسایتی  است که تنوع بالای محصولاتش موجب می‌شود تا هیچ فردی دست خالی از فروشگاه خارج نشود، به طور کلی دنیایی از ادکلن‌های خاص و لاکچری ایرانی و خارجی برای شما آماده شده تا با مطالعه‌ی دقیق مشخصات بسته به سلیقه خود آن را خریداری کنید. با وجود خوش آرا شما می‌توانید از درون منزل خرید کنید و ادکلن مورد علاقه‌تان را درب منزل تحویل بگیرید، پس اگر به دنبال خرید عطر و ادکلن خاصی برای خود هستید همین حالا وارد خوش آرا شوید….

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها