شهر بابلسر ، نگین استان مازندران

شهر بابلسر، نگین استان مازندران

قسمت‌های شمالی ایران همواره به‌خاطر دریای خزر، رشته‌کوه‌های زیبا و آب‌وهوای مطلوب موردتوجه گردشگران بوده است‌. استان مازندران و شهر بابلسر نیز یکی از گردشگرپذیر ترین بخش های شمالی ایران هستند. دلایل زیادی وجود دارد که گردشگران این شهر زیبا را برای گردشگری در ایام تعطیل سال انتخاب میکنند. به عنوان مثال بابلسر ۹ ساحل زیبای خزری دارد که سالانه گردشگران زیادی از آنها دیدن میکنند‌. جالب است بدانید به جز بازدید از دریا و خوشگذرانی در ساحل میتوانید از سایر جاذبه های دیدنی شهر نیز دیدن کنید. در ادامه بخشی از این مناطق گردشگری را به شما معرفی خواهیم کرد.

بابلرود

بی‌اغراق بابلرود یکی از مهم‌ترین رودخانه‌های شمال ایران محسوب می‌شود. این رودخانه دائمی از ارتفاعات کوه البرز و از منطقه سوادکوه سرچشمه می‌گیرد و در طی مسیر خود از بابلسر نیز عبور می‌کند. بابلرود علاوه بر سیراب کردن زمین‌های کشاورزی و افزایش میزان حاصلخیزی آنها، یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های توریستی بابلسر نیز محسوب می‌شود. در کنار این رودخانه انواع تفریحات آبی نظیر قایق‌سواری وجود دارد که می‌توانید از آن لذت ببرید. همچنین یک پل بزرگ و تاریخی دو طرف این رود را به یکدیگر متصل می‌کند. پل معلقی که بر روی رودخانه شهر بابلسر ساخته شده است مربوط به حکومت پهلوی است و اولین پل معلق ماشین‌رو ایران محسوب می‌شود. اگر به بابلسر سفر کردید حتماً از این پل بازدید کنید.

روستای کهنه‌محله می‌رود

بازدید از روستاها و آشنایی با سبک زندگی روستایی یکی از تفریحات موردعلاقه گردشگران است‌. اگر شما هم علاقمند به این سبک از گردشگری هستید، حتما از سبک زندگی ساده، ساحل شنی زیبا، جنگل های توسکا و اوکالیپتوس و کاج روستای کهنه‌محله می‌رود لذت ببرید. این روستای گردشگری در نزدیکی تالار رود قرار گرفته است.

باغ‌وحش بابلسر

یکی از جاذبه‌های توریستی واقع در بابلسر، باغ‌وحش خصوصی بابلسر است که در خیابان دریا (پارکینگ صفر) قرار دارد. شما می‌توانید هنگام وقت‌گذرانی در سواحل زیبای بابلسر، از این باغ‌وحش جذاب نیز بازدید کنید. در این پارک وحش از گونه‌های مختلف حیوانات و پرندگان نگهداری می‌شود. طوطی‌های رنگارنگ، گوش سیاه که نوعی گربه وحشی، شتر، چهار قلاده شیر، خرس، میمون، چهار گرگ بالغ و طاووس و… از جمله حیواناتی هستند که در این پارک وحشی نگهداری می‌شوند.

گذری بر تاریخ بابلسر

در قدیم شهر بابلسر را به نام مشهدسر می‌شناختند. برطبق مستندات و عقیده برخی از تاریخ‌شناسان در حقیقت مشهدسر، کوتاه شده مشهد سبز بوده که به معنی مشهد سرسبز است. دلیل انتخاب بخش اول این اسم، قرار داشتن امامزاده ابراهیم در این خطه و نزدیکی این شهر به شهر مقدس مشهد است؛ واژه سبز نیز به سرسبزی و آبادی این منطقه اشاره داشته که به‌مرور به “سر” تغییریافته است. منطقه ساحلی میرود (بهمنمیر)، روستای گالشکلا شهرک‌های ساحلی کرفون و خزرشهر، تالاب عزیزک، کوهی خیل، سد لاستیکی عرب خیل، مدرسه نرجس، برج ساعت، میدان مجسمه، هتل کازینو بابلسر (امروزه به بیمارستان تبدیل شده است) و بازار محلی شهر از مناطق طبیعی و تاریخی شهرستان بابلسر هستند.

منبع الی گشت
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها