جاذبه های دیدنی نروژ ؛ یکی از مرفه‌ترین کشورهای جهان

جاذبه های دیدنی نروژ یکی از مرفه‌ترین کشورهای جهان

اروپا یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری جهان است. کشور نروژ نیز از این قاعده مستثنی نیست. جاذبه های دیدنی نروژ شامل کوهستان‌های برفی، تپه‌های جنگلی، فلات‌های مرتفع و ساحل‌های صخره‌ای است. تنوع بالای جاذبه های گردشگری در این کشور به همراه سطح بالای امنیت و رفاه، نروژ را تبدیل به یکی از دوست‌داشتنی‌ترین کشورهای شمال اروپا کرده است. اگر شما هم قصد سفر به این کشور را دارید، بهتر است قبل از سفر اطلاعات جامعی از نقاط دیدنی آن به دست آورید؛ پس با این مقاله از تاریخ ما همراه شوید.

کوه فلاوین

به طور کلی حمل و نقل با قطار در کشور نروژ بسیار محبوب است. چرا که این کشور حدود سه هزار کیلومتر راه آهن دارد که از مناظر بکر این سرزمین عبور می‌کند. گردشگران می‌توانند سوار یکی از این قطارها شوند و پس از لذت از مناظر اطراف خود را به بالای کوه ۳۹۹ متری فلاوین برسانند. بر فراز این قله مناظر بی‌نظیری را می‌توانید ببینید. منظره زیبا و متفاوت از شهر برگن بر فراز این قله یکی از جاذبه های دیدنی نروژ است. البته می‌توانید تا رسیدن به قله پیاده‌روی کنید یا دوچرخه‌سواری کنید و از طبیعت زیبای اطراف لذت ببرید.

منطقهٔ گیرانگرفیورد

شبکه آب‌دره های نروژ بسیار دیدنی است. منطقه گیرانگرفیورد که یکی از محبوب‌ترین مناطق این کشور است که بخشی از این شبکه است. منطقه گیرانگرفیورد بسیار گسترده و وسیع است و بخش‌های شمالی از نظر گردشگران محبوب‌تر است. این مناطق به‌خاطر مناظر یخی مشهور است. قله دالسینیا یکی از قله‌های این منطقه است که با ارتفاع ۱۴۷۰ متر مناظر بکر و دیدنی از دره‌های یخ‌زده پایین‌دست ارائه می‌دهد. اگر به نروژ رفتید حتماً سری هم به این منطقه بزنید.

منطقهٔ گیرانگرفیورد

مدار شمالگان

جالب است بدانید بخش عظیمی از کشور نروژ در مدار شمالگان قرار دارد؛ لذا این کشور یکی از بهترین مناطق برای دیدن شفق‌های قطبی و خورشید نیمه‌شب است. نزدیک به انقلاب تابستانی، ینی زمانی که خورشید به اوج ارتفاع خود در یکی از نیمکره‌های شرقی یا غربی می‌رسد، پدیده‌ای زیبا در آسمان نروژ رخ می‌دهد که به خورشید نیمه‌شب معروف است. گردشگران زیادی برای بازدید از این پدیده‌های طبیعی به نروژ سفر می‌کنند.

جاده اقیانوس اطلس

سفر در جادهٔ اقیانوس اطلس یکی از جاذبه های دیدنی نروژ است. این جادهٔ خوش‌منظره حدود ۸ کیلومتر طول دارد و در طول مسیر از دهکده‌های ماهیگیری و نقاط دیدنی‌ای همچون کلیساهای قدیمی می‌گذرد. این مسیر ابتدا قرار بود جزو خطوط ریلی کشور باشد، اما این پروژه متوقف شد و بعدها دولت تصمیم به ساخت جاده گرفت. این جاده جزو میراث فرهنگی نروژ است و قطعاً به دیدنش می‌ارزد.

جاده اقیانوس اطلس

کوه‌های لینگنین آلپ

کوه‌های لینگِن آلپ واقع در مدار شُمالگان ۹۰ کیلومتر طول و تا مرز نروژ با سوئد ادامه دارند و یکی از جاذبه‌های گردشگری در سفر به نروژ محسوب می‌شود. این منطقه پر از آب‌دره، یخچال‌های طبیعی، رودخانه‌ها و قله‌هایی است که چشم‌اندازهای خیره‌کننده‌ای دارند. در اینجا می‌توانید سورتمه‌سواری و برف پیمایی کنید و شانس دیدن شفق قطبی را هم داشته باشید. از دیگر تفریحات رایج در این منطقه می‌توان به اسکی و صخره‌نوردی اشاره کرد. ضمناً بلندترین قلهٔ کوه‌های لینگِن آلپ قله‌ای به‌اسم جیکواره (Jiekkevarre) است که ۱٬۸۳۳ متر ارتفاع دارد.

منبع چطور
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها