جاهای دیدنی قشم _ معرفی بهترین دیدنی‌های جنوب ایران

جنوب ایران و جزایر شگفت‌انگیزش، شبیه به گنجینه‌ای ارزشمند، قیمتی و بی‌نظیر هستند که جذاب‌ترین تصاویر را می‌توانید در آن ببینید. از جاهای دیدنی قشم و مناطق شگفت‌انگیزش گرفته تا تلاقی آبی خلیج فارس و خاک سرخ هرمز که بیشتر شبیه به یک رویای دور است. یا حتی قدم زدن در جزیره مرجانی مارو و تماشای تنوع بی‌نطیری از تنوع زیستی و جانوری، سکوت،آبی دریا و زیبایی.

شاید اغراق نباشد اگر جنوب ایران را به مرواریدی زیبا و منحصربه‌فرد تشبیه کنیم که می‌توان جذاب‌ترین تصاویر و زیبایی‌ها را در آن دید. اگر شما هم عاشق گردش در مکان‌های بکر و متفاوت هستید و دوست دارید تجربه زندگی چند روزه در جزایر ایران و از جمله جزیره هرمز و مارو را تجربه کنید، در ادامه ما را همراهی کنید.

جاهای دیدنی قشم

جاهای دیدنی قشم سفرزون

قشم بزرگترین جزیره ایران است. جایی که پر از شگفتی، زیبایی و جذابیت است و در کمترین زمان چشمتان را پر از زیبایی می‌کند. قشم با وسعت بی‌نظیرش نگین ارزشمندی در میان جزایر جنوب ایران است که جذاب‌ترین جاهای دیدنی را در خودش جای داده است. شاید بتوان گفت از روزی که به این جزیره پا می‌گذارید تا زمانی که سفرتان در آنجا به پایان می‌رسد، هر روز می‌توانید یک مکان جدید را ببینید.

یکی از معروف‌ترین و شاید بتوان گفت زیباترین جاهای دیدنی قشم جزایر ناز هستند. جزایر ناز که سه جزیره کوچک کنار هم را در برمی‌گیرند، در ۲۲ کیلومتری قشم قرار دارند. جذاب‌ترین نکته درباره جزایر ناز این است که هنگام جزر، برای مدت زمان بسیار کوتاهی، باریکه‌ای از خشکی در آن نمایان می‌شود که ساحل قشم را به جزایر ناز متصل می‌کند! پس اگر هنگام جزر خودتان را به ساحل قشم و نزدیکی جزیر ناز برسانید، می‌توانید از راه باریک‌ میان آن‌ها بر بالای جزایر ناز بایستید. درست در وسط خلیج فارس زیبا.

دره ستارگان از عجیب‌ترین جاهای دیدنی قشم است که محلی‌ها آنجا را به عنوان تبعیدگاه شهاب‌ سنگ‌ها می‌شناسند. اهالی این منطقه معتقدند که حدود ۲ میلیون سال پیش، ستاره‌ای به جزیره برخورد کرده و این اشکال عجیب و بی‌نظیر را ایجاد کرده است. زمانی که در دره ستارگان می‌ایستید، انگار روی کره دیگری با جذابیت‌های دیدنی و عجیب و غریب ایستاده‌اید. این منطقه دیدنی در ۵ کیلومتری ساحل جنوبی قشم و در غرب روستای برکه خلف قرار دارد.

قطعا تا به حال نام جنگل‌های حرا را شنیده‌اید. از جایی که از بی‌نظیرترین جاهای دیدنی قشم به شمار می‌رود و آنقدر عجیب و زیباست که ساعت‌ها فکرتان را به خودش مشغول می‌کند. عمر این جنگل‌ها چیزی حدود ۲۰ تا ۴۰ میلیون سال است که در آب شور دریا رشد می‌کنند. اگر در هنگام مد به این منطقه بروید، درختانی را می‌بینید که تا گلوگاه در آب فرو رفته‌اند و انگار همه درختان در میان آب شناور هستند. یک منظره جذاب دیدنی که هرگز آن را فراموش نخواهید کرد.

امکان ندارد که کسی به جزیره قشم سفر کند و  تنگه چاهکوه را نبیند! این تنگه در ۷۰ کیلومتری شهر قشم قرار دارد. چاهکوه دره‌ای رسوبی است که عمقی ۱۰۰ متری دارد و از فرسایش سنگ‌های رسوبی به وجود آمده است. زمانی که در این دره شگفت‌انگیز قرار می‌گیرید، انگار یک تکه از زمین با همه زیبایی‌اش متعلق به شماست.

غار خربس، قلعه پرتقالی‌ها، جزیره زیبای هنگام و رقص دلفین‌ها، غار شگفت‌انگیز نمکدان، چاه‌های تلا و … از دیدنی‌های بی‌نظیر جزیره قشم هستند که با بودن در آنجا، انگار در نقطه‌ای شگفت‌انگیز و اسرارآمیز قرار گرفته‌اید. با گشت کوتاهی در سفرزون و لیست جاهای دیدنی قشم می‌توانید مقدمات سفرتان را به این منطقه خاص آماده کنید.

جزیره هرمز

جزیره هرمز سفرزون

جزیره هرمز یا جزیره رنگین‌کمان اوج هنرنمایی طبیعت در جنوب ایران است. هرمز شبیه به یک یاقوتی گرانبهاست که زیبایی منحصربه‌فردش در باورتان نمی‌گنجد. هرمز را می‌توان سرزمین خاک سرخ یا خاک‌های رنگارنگ نامید. جایی که با قدم زدن در آن، چشمتان از رنگ و زیبایی و شگفتی پر می‌شود. زمانی که درست در وسط جزیره قرار دارید، دستتان را از خاک‌های جزیره پر کنید. آن‌وقت می‌توانید تنوعی بی‌نظیر از ۱۰۰ رنگ مختلف را در خاک آن ببینید!

این جزیره جایی است که آبی دریای نیلگون خلیج فارس و رنگ سرخ خاک آن به هم پیوند خورده و تصویری فرازمینی را پیش رویتان به نمایش می‌گذارد.

شگرفت‌ترین دیدنی جزیره هرمز دره مجسمه‌هاست. این مکان پر از تندیس‌های طبیعی است که در گذر زمان در میان صخره‌ها ایجاد شده‌اند و هر کدام خود را به شکلی نمایان می‌کنند. گشت‌زنی در میان دره مجسمه‌ها نیاز به چشم و تخیل قوی دارد تا بتوانید زیبایی‌های بی‌نظیر آن را به خوبی ببینید.

غارهای دریایی هرمز، عجیب‌ترین دیدنی‌های جزیره هستند که شاید تا پیش از این‌ها هرگز آن را تجربه نکرده باشید. تصور کنید همانطور که با قایق در اطراف جزیره گشت می‌زنید، وارد یکی از غارهای دریایی شوید. هیجان و جذابیت و زیبایی همگی در این گردش فوق‌العاده قرار دارد.

تماشای غروب بی‌نظیر جزیره بر بالای آبی دریا تجربه‌ایست که در هیچ کجای دنیا آن را به دست نمی‌آورید‌. اگر خودتان را به پرتگاه غروب هرمز برسانید، می‌توانید منظره شگفت‌انگیز غروب خورشید را تماشا کنید و این تجربه بی‌نظیر را تا پایان عمر با خودتان داشته باشید.

جزیره مارو

جزیره مارو سفرزون

شاید بتوان گفت تکه گم‌ شده بهشت، جزیره مارو در جنوب ایران است. جزیره‌ای که با ساحل مرجانی و زیبایش در جنوب ایران خودنمایی می‌کند و بهترین مکان برای تجربه سکوت و آرامش در کنار دریاست. این جزیره را می‌توانید در یک نصف روز ببینید و تمام امکاناتی که در آن نیاز دارید، یک قایق و کمی خوراکیست!

در جزیره مارو می‌توانید در میان درخشش آب دریا غرق شوید، زیباترین گونه‌های جانوری را ببینید و با قدم زدن روی شن‌های ساحل، تجربه متفاوتی را به دست آورید.

سخن آخر

اگر می‌خواهید سفری متفاوت، شگفت‌انگیز و جذاب را تجربه کنید، بهتر است به جزیره قشم، جزیره هرمز و جزیره مارو را انتخاب کنید. سه نقطه زیبای ایران که مانند سه الماس زیبا روی یک انگشتر خودنمایی می‌کنند.

همه کارهای مربوط به کسب اطلاعات سفر، رزرو بلیط قطار، اتوبوس و هواپیما و همچنین رزرو اقامتگاه و هتل را می‌توانید به راحتی با سفرزون انجام دهید.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها