هاستل چیست؟

هاستل چیست؟

گاهی اوقات ممکنه به هنگام سفر به خارج از کشور و رزرو اقامتگاه با نام هاستل روبه رو شده باشید و متوجه تفاوت آن با هتل نباشید اما باید به شما بگوییم که اگر به دنبال اقامتگاه‌های ارزان قیمت‌ هستید تا سفر مقرون به صرفه‌ای داشته باشید بهتر‌ است از میان استراحت‌گاه‌های موجود اعم از سوئیت‌ها، مسافرخانه‌ها و هتل‌ها و… هاستل را انتخاب کنید. در ادامه ما به معرفی بیشتر این نوع اقامتگاه می‌پردازیم پس تا انتهای این مقاله، ما را همراهی کنید.

تعریف هاستل

در برخی از کشورها اقامتگاه‌هایی ساخته شده که به آن هاستل (Hostel) می‌گویند. در واقع فردی که اقدام به رزرو هاستل می‌کند یعنی یک تخت از یک اتاق را برای مدتی کوتاه اجاره می‌کند. به بیان دیگر هاستل‌ها مثل مسافرخانه‌ها هستند با این تفاوت که شما با پرداخت مبلغ کمی یک تخت از میان ۳۰ تخت موجود در یک اتاق را اجاره می‌کنید نه کل اتاق را. به همین دلیل نباید انتظار داشته باشید با پرداخت هزینه‌ای ناچیز صاحب یک اتاق دربست ‌شوید.

مزایای اقامت در هاستل‌ها چیست؟

  1. در مقایسه با دیگر اقامتگاه‌ها ارزان قیمت و مقرون به صرفه است.
  2. برای افرادی که به صورت گروهی قصد سفر دارند بسیار مناسب است چرا که هم اتاق بودن با همسفران لذت بخش خواهد بود.
  3. اگر چه که در آمریکا اقامتگاه‌هایی به نام هاستل وجود ندارد اما به هنگام سفر به اروپا خیالتان راحت باشد. زیرا هاستل‌ها در بیشتر کشورهای اروپایی وجود دارند.
  4. هاستل‌ها دارای آشپزخانه‌های بسیار کامل و مجهزی هستند.
  5. وعده صبحانه در هاستل‌ها رایگان است.
  6. مسئولین هاستل‌ها از نظر نگهداری وسایل با ارزش در آنجا، اسباب آسایش و امنیت مسافران را فراهم می‌کنند.
  7. به هنگام اقامت در آن با مردم دیگر کشورها آشنا شده و تجربه‌های زیادی کسب خواهید کرد.

هاستل

معایب اقامت در هاستل چیست؟

  1. برای هر طبقه فقط یک حمام در نظر گرفته شده است.
  2. متاسفانه کارکنان هاستل‌ها محدودیت زمان کاری دارند و مانند هتل‌ها نمی‌توانند ۲۴ ساعته خدمت رسانی کنند.
  3. بعضی از هاستل‌ها مثل پادگان زمان خاموشی دارند.
  4. برخی از هاستل‌ها در محل‌های مناسبی ساخته نشده‌اند.
  5. اغلب اثاثیه‌های استفاده شده در آن ساده و قدیمی هستند.

تفاوت هاستل با هتل

هاستل‌ها به طور کلی چیزی از امکانات یک هتل کم ندارند و بسته به امکانات شهر و کشور مقصد، حتی ممکن است به وایفای نیز مجهز باشند، از این رو تنها چیزی که قیمت آنها را پایین میآورد، استفاده همزمان چند نفر از یک اتاق است. البته به ندرت پیش می‌آید که تمام تختهای یک هاستل پر از مسافر باشد پس در ۸۰ درصد موارد این شانس را خواهید داشت که تنها با یک یا دو نفر هم اتاق شوید.

برخلاف هتلها، شما در هاستل قادر خواهید بود وعده غذاییتان را شخصاً تهیه کنید. اغلب هاستل‌ها مجهز به امکانات پخت و پز در آشپزخانه هستند و همه نوع وسیله طبخ از اجاق گاز و مایکروویو گرفته تا بشقاب و قاشق و چنگال در آنها پیدا میشود.بیشتر هاستل‌ها وسایل خواب نظیر ملافه و پتو را نیز در اختیارتان قرار میدهند اما ممکن است در ازای حوله تمیز، هزینه مضاعفی را درخواست نمایند، از این رو بهتر است حوله و دمپایی شخصی به همراه داشته باشید.

منبع سیمرغ 24
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها