معرفی کامل جاذبه های گردشگری ایندوچاینا

معرفی کامل جاذبه های گردشگری ایندوچاینا

ایندوچاینا یا هندوچین واژه‌ای است که ممکن است شما هم بارها هنگام جستجوی مقاصد سفر آن را دیده باشید. اما آیا واقعاً معنای آن را می‌دانید؟ اگر می‌پرسید ایندوچاینا کجاست؟ جاذبه های گردشگری ایندوچاینا چیست؟ یا اینکه ایندوچاینا از چه کشورهایی ساخته شده است؟ فقط ما را دنبال کنید تا با همه چیز درمورد ایندوچاینا آشنا شوید.

کدام کشورها هندوچین را تشکیل می دهند؟

سال‌ها پیش در آسیا شرقی سه کشور لائوس، کامبوج و ویتنام که هر سه عضو این منطقه هستند، باهم در پیمان نامه‌ای عضو می‌شوند که از آن پس به هندوچین در دنیا شناخته می‌شوند. در مرحله بعدی، ما ۳ کشور کامبوج، لائوس و ویتنام را به طور مفصل معرفی خواهیم کرد. لطفاً مطالب ما را در زیر بررسی کنید و اطلاعات بیشتری در مورد کشورهای هندوچین کسب کنید.

کامبوج

کامبوج کشوری است که در قسمت جنوبی شبه جزیره هندوچین در جنوب شرقی آسیا واقع شده است. این کشور در سال ۱۸۸۷ بخشی از هندوچین فرانسه شد همچنین در سال ۱۹۵۳ استقلال خود را از سلطه فرانسه به دست آورد.

اکنون کامبوج به عنوان یک مرکز بزرگ گردشگری در آسیا درهای خود را به روی بازدید کنندگان خارجی باز کرده و رونق صنعت توریسم را آغاز کرده است. کامبوج با داشتن زیباترین جاذبه‌ های گردشگری ایندوچاینا مانند آنگکور و سیام ریپ و همچنین دلتای مکونگ اکنون مکانی عالی برای بازدید است و به دلیل غروب خورشید خیره‌کننده در سراسر جهان مشهور است.

لائوس

لائوس به طور رسمی با نام جمهوری دموکراتیک خلق لائوس شناخته می‌شود، این یک کشور سوسیالیستی و تنها کشور محصور در خشکی در جنوب شرقی آسیا در قلب شبه جزیره هندوچین است که از شمال غربی با میانمار و چین، از شمال شرق، شرق و جنوب شرق با کشور ویتنام، از جنوب با کامبوج از غرب و جنوب غربی با تایلند همسایه است. پایتخت و بزرگترین شهر  آن وینتیان است.

این کشور در سال ۱۸۹۳ به بخشی از هندوچین فرانسه تبدیل شد و در سال ۱۹۵۳ به استقلال رسید.

 ویتنام

ویتنام شرقی‌ترین کشور در شبه جزیره هندوچین است. ویتنام از شمال با چین، ازغرب با لائوس، از جنوب غربی با کامبوج همسایه است. پایتخت این کشور از زمان اتحاد مجدد ویتنام شمالی و جنوبی در سال ۱۹۷۶ هانوی بوده است در حالی که شهر هوشی مین پرجمعیت ترین شهر آن است. از اواخر دهه ۱۹۹۰، ویتنام به یک مقصد اصلی گردشگری تبدیل شده است.

جاذبه های گردشگری ایندوچاینا

اگر بخواهیم زیباترین و معروف‌ترین جاذبه‌های منطقه ایندوچاینا را به شما معرفی کنیم، بی شک جاذبه‌های زیر در صدر قرار دارند.

کامپوت( Kampot )

کامپوت در جنوب شرقی کامبوج واقع شده است و مرکز استانی به همین نام است. کامپوت تمیز، سبز و پر از معماری زیبای فرانسوی است. خواب آلودگی کامپوت بخشی از جذابیت آن است. ترافیک در اینجا کم است و عبور از خیابان‌های وسیع آن با پای پیاده، دوچرخه یا موتور آسان است. زندگی در اینجا، بدون عجله سپری می‌شود. چه در پی یک ماجراجویی باشید یا در پی هنر و غذا خوردن و آشامیدن در یکی از بهترین مقاصد کامبوج، Kampot چیزی برای شما دارد.

تفریحات مربوط به منطقه کامپوت شامل شنا، کوهپیمایی در جنگل، کایاک سواری، تورهای دوچرخه سواری، سفرهای دریایی با رودخانه، سفرهای جزیره‌ای، سفرهای ماهیگیری، بازدید از مزارع فلفل و حومه‌های زیبای روستایی و… می‌شود.

آنگکور وات

آنگکور وات یکی از بهترین جاذبه های گردشگری ایندوچاینا محسوب می‌شود. آنگکور وات یک مجموعه معبد عظیم بودایی است که در شمال کامبوج واقع شده است. آنگکور وات در زیبایی و حفظ معماریش بی نظیر است. قدرت و عظمت آن بیش از یک فرعون یا یک شاه جهان، یک جلوه و شکوه و عظمت را نشان می‌دهد، یک بنای چشمگیر بیشتر از اهرام مصر و یک ویژگی هنری به زیبایی تاج محل است. آنگکور وات در حدود شش کیلومتری شمال سیام ریپ واقع شده است. ورود و خروج به آن فقط از دروازه غربی آن امکان پذیر است.

این جاذبه در اصل در نیمه اول قرن ۱۲ به عنوان یک معبد هندو ساخته شده است. Angkor Wat با مساحت بیش از ۴۰۰ هکتار گفته می‌شود که بزرگترین بنای مذهبی در جهان است. نام آن  که در زبان خمرهای منطقه به شهر معبد ترجمه می‌شود، به این واقعیت اشاره دارد که توسط امپراطور سوریاورمان دوم ساخته شده است، که از ۱۱۱۳ تا ۱۱۵۰ منطقه را به عنوان معبد دولت و مرکز سیاسی امپراتوری خود اداره می‌کرد. زمان ساخت معبد به حدود  ۳۰ سال تخمین زده شده است.

غار سون دونگ

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری ایندوچاینا غار سون دونگ است.  این غار بزرگترین غار و منحصربه فردترین عجایب جهان شناخته می‌شود. Son Doong با ارتفاع بیش از ۲۰۰ متر(در قسمت هایی تا ۵۰۳ متر)، عرض ۱۷۵ و طول ۹.۴ کیلومتر، بسیار بزرگ است. آنقدر بزرگ که به راحتی می‌تواند هر یک از بزرگترین غارهای جهان را در خود جای دهد و می‌توان چندین آسمان خراش چهل طبقه را ایستاده در آن قرار داد. این غار شگفت‌انگیز اولین بار توسط مرد محلی به نام هو خان ​​در سال ۱۹۹۰ کشف شد.

آبشار پانگور

آبشار پانگور در منطقه  دا لات، ویتنام قرار دارد. این منطقه به دلیل مناظر عاشقانه، دره‌ها، چشمه‌ها، دریاچه‌ها و تپه‌های کاج معروف است. پانگور در میان آبشارهای مختلف این ناحیه توسط یک جنگل بزرگ بکر احاطه شده است که قطعاً برجسته و چشم‌نواز به نظر می‌رسد. این آبشار حدود ۴۰ متر ارتفاع و ۱۰۰ متر عرض دارد. پانگور با اینکه چشمگیر است اما مهیب نیست. زیبایی آن شاعرانه و مورد ستایش مردم محلی و همچنین گردشگران است.

در تمام طول سال به خصوص در ۱۵ ژانویه، محلی‌ها برای جشن گرفتن در اینجا جمع می‌شوند.

فادات لانگ

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری ایندوچاینا فادات لانگ است. یک بنای مقدس و یکی از برجسته‌ترین بناهای مذهبی لائوس است. این یک ساختمان خیره کننده از جنس طلا است که گردشگران را از جای جای دنیا به سمت خود می‌کشاند. هرکسی که از وینتیان پایتخت لائوس بازدید کند، نمی‌تواند ساختمان طلایی هیجان انگیز ، Pha That Luang را از دست بدهد.

سی فان دان

سی فان دان، یک مجمع الجزایر در رودخانه مکونگ است که شامل تعداد زیادی جزیره با اشکال و اندازه‌های مختلف است که بیشترین بازدید را در سال دارند. مسافران بسیاری در اینجا ساحل نشسته‌اند و تسلیم جذابیت‌های آن شده‌اند. بهترین زمان برای بازدید از این جزایر از نوامبر تا ژانویه است که هوا خشک است اما به اندازه کافی خنک است و می توانید از دوچرخه سواری و پیاده روی در مناطق شهر و همچنین شنا در مکونگ لذت ببرید.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها