لیست کشورهایی که ایرانی‌ها بدون ویزا می‌توانند سفر کنند.

لیست کشورهایی که ایرانی‌ها بدون ویزا می‌توانند سفر کنند

از مهمترین سوالاتی که این روزها برای عده زیادی از ایرانیان پیش می‌آید، این است که کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان کدامند؟ همانطور که می‌دانید، جهت دریافت ویزای کشورهای خارجی، متقاضیان می‌بایست از شرایط ویژه‌ای برخوردار باشند و پروسه خاصی را طی کنند تا موفق به دریافت ویزای آن کشور شوند. به همین علت همه به دنبال کشورهایی می‌گردند که برای ورود به آنها نیازی به اخذ ویزا نداشته باشند.

همانطور که در مقالات قبلی گفته شده، شهروندان کشورهایی که با هم قرارداد لغو روادید یا ویزا داشته باشند می‌توانند بدون ویزا بین دو کشور در رفت و آمد باشند، مثل ایران و ترکیه که سال‌ها پیش لغو روادید انجام داده‌اند. در این نوشتار قصد داریم لیست کشورهایی که ایرانی‌ها بدون ویزا می‌توانند سفر کنند را ارائه دهیم تا از این طریق شما را نسبت به آنها مطلع سازیم. اگر موافق هستید، ما را دنبال کنید.

ارزش پاسپورت ایران

قبل از اینکه بخواهیم شما را با کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان آشنا کنیم، قصد داریم درباره ارزش پاسپورت ایران صحبت کنیم و آن را مورد بررسی قرار دهیم زیرا، داشتن ویزای ارزشمند یکی از شروط مهم سفر بدون ویزا به کشورهای مختلف دنیاست. در رابطه با ارزش پاسپورت ایران باید بگوییم که متاسفانه طی همین چند سال اخیر، ارزش پاسپورت ایرانی کمتر و کمتر شده است که علت آن نیاز به بررسی جامع‌ و دقیق‌تری دارد. اما تا همین حد می‌توان توضیح داد که در حال حاضر پاسپورت ایرانی ارزش چندانی ندارد.

به طور کلی ۴۲ کشور در فهرست کشورهای بدون ویزای ایرانیان قرار دارند که از بین آنها ۱۲ کشور به صورت رایگان و بقیه در بدو ورود به فرودگاه  برای مسافران ایرانی ویزا صادر می‌کنند که ما در اینجا ۱۲ کشور بدون ویزا برای ایرانیان را به طور کامل معرفی خواهیم کرد.

کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان

لیست کشورهای بدون ویزا برای شهروندان ایرانی

با ذکر مجدد، ایرانیان تنها به ۱۲ کشور دنیا می‌توانند با پاسپورت بدون ویزا سفر کنند که آن هم سفری با محدودیت زمانی خواهند داشت. توجه به این محدودیت زمان بسیار حائز اهمیت است. کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان شامل:

ارمنستان

کشور ارمنستان که در همسایگی ایران قرار دارد، یکی از بهترین مقاصد گردشگری جنوب غربی آسیاست. این کشور از جنوب با ایران مرز مشترک دارد به همین دلیل در موقعیت‌های گوناگون جز اولین گزینه‌های سفر ایرانیان قرار می‌گیرد. ایرانیان برای سفر به ارمنستان نیازی به اخذ ویزا ندارند و بدون در دست داشتن آن می‌توانند به راحتی در آن حضور پیدا کنند.

مالزی

کشور مالزی که در جنوب شرقی آسیا واقع شده است یکی از زیباترین مقاصد گردشگری دنیا محسوب می‌شود. این کشور ساحلی مجموعه‌ای از شگفت‌انگیزترین سواحل دنیا را در خود جای داده است به همین دلیل سالانه گردشگران بسیاری از اقصی‌نقاط دنیا به آن سفر می‌کنند به ویژه برای انجام تفریحات آبی هیجان‌انگیز و بازدید از جاذبه‌های طبیعی و بکری که دارد. ایرانیان برای سفر به این کشور هم نیاز به ویزا ندارند البته فقط برای ۱۴ روز.

مالزی

ترکیه

ترکیه یکی دیگر از کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان است. این کشور همسایه در جنوب شرقی اروپا و شمال شرقی آسیا واقع شده است. همانطور که قبلاً هم گفته بودیم، ترکیه و ایران با هم قرارداد لغو روادید یا ویزا انجام داده‌اند به همین دلیل شهروندان دو کشور به راحتی می‌توانند در رفت و آمد باشند. این کشور طی سال‌های اخیر، طرفداران بسیاری در ایران پیدا کرده است که نیاز نداشتن ویزا مهمترین اصل این محبوبیت بوده است.

گرجستان

گرجستان در منطقه قفقاز اوراسیا واقع شده است به این جهت با ارمنستان و ترکیه مرز مشترک دارد. گرجستان یکی از کشورهای در حال توسعه و بسیار زیبا در دنیاست به همین دلیل در چند سال اخیر توجه افراد زیادی را برای اقامت جلب کرده است. این کشور نیز ایرانیان را بدون ویزا راه می‌دهد اما، مدت زمان سفر به گرجستان برای ایرانیان حداقل ۴۵ روز است که افراد باید به آن توجه داشته باشند.

گرجستان

ایالت فدرال میکرونزی

سه کشور از کشورهای واقع در منطقه اقیانوسیه هم در فهرست کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان قرار دارند که ایالت فدرال میکرونزی یکی از آنهاست. این کشور در غرب اقیانوس آرام قرار دارد و از جزایر منحصر به فرد متعددی نیز برخوردار است. ایالت فدرال میکرونزی شرایطی را برای ایرانیان فراهم آورده است تا بتوانند بدون ویزا برای مدت ۳۰ روز به این کشور سفر کنند.

جزایر کوک

جزایر کوک یکی دیگر از کشورهای واقع در منطقه اقیانوسه است که بیش از ۱۰ هزار نفر جمعیت دارد. در سال‌های اخیر محبوبیت جزایر کوک در کشورهای مختلف دنیا به ویژه ایران به شدت افزایش یافته است. اگر شما هم دوست دارید از این جزایر بسیار جذاب و رویایی دیدن کنید، می‌توانید بدون ویزا به آنجا بروید و از تمام مناطق زیبای آن دیدن کنید.

جزایر کوک

نیووی

نیووی سومین کشور منطقه اقیانوسیه است که مسافران ایرانی را بدون ویزا به خاک خود راه می‌دهد. این جزیره کوچک اما بسیار چمشگیر و زیبا شاید به اندازه جزایر کوک شناخته شده نباشد اما یکی از توصیه شده‌ترین مناطق گردشگری در دنیا محسوب می‌شود.

دومینیکا

دومینیکا یکی دیگر از کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان است که در حوزه دریایی کارائیب واقع شده است. اگر به دنبال طبیعت‌گردی از نوع خاص و رویایی هستید از کشورهای حوزه دریایی کارائیب بازدید کنید. این کشور نیز امکان سفر بدون ویزا برای ایرانیان را فراهم کرده است. مدت زمان سفر در این کشور حدود ۲۱ روز است.

هالیتی

هالیتی یکی دیگر از کشورهای واقع در حوزه دریایی کارائیب است که به ایرانیان امکان سفر بدون اخذ ویزا داده است. مسافران ایرانی می‌توانند به راحتی و بدون هیچگونه هزینه‌ای برای دریافت ویزا، به مدت ۹۰ روز در این کشور بمانند و به تفریحات متنوع در جزیره بپردازند.

اکوادور

اکوادور یکی از کشورهای آمریکای جنوبی است که در شمال غرب آن واقع شده است. این کشور نیز به ایرانیان امکان سفر بدون اخذ ویزای توریستی داده است. مدت زمان سفر ایرانیان به این کشور حدود ۹۰ روز است.

ونزوئلا

ونزوئلا یکی دیگر از کشورهای عضو منطقه آمریکای جنوبی است که ایرانیان را بدون ویزا به خاک خود راه می‌دهد. ایرانیان می‌توانند بدون ویزا به مدت ۱۵ روز در این کشور حضور داشته باشند.

بولیوی

یکی دیگر از کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان کشور بولیوی است. اگر می‌خواهید به این کشور سفر کنید و از جاذبه‌های شگفت‌انگیز آن بازدید کنید می‌توانید به راحتی وارد این کشور شوید.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها