نگاهی بر غذای ملی مالزی، ناسی لماک

نگاهی بر غذای ملی مالزی، ناسی لماک

هر کشوری یک غذای مخصوص به خود دارد؛ کشور مالزی نیز از این قاعده مستثنی نبوده و ناسی لماک را به عنوان غذای ملی خود انتخاب کرده است. تمام مواد خوراکی که در این غذا بکار رفته در عین سادگی از پیشینه‌ی مشخصی برخورداراند که در ادامه به بررسی دستور پخت این غذا و تاریخچه هر کدام از مواد استفاده شده در آن می‌پردازیم پس تا انتها همراه ما باشید.

طرز تهیه ناسی لماک

مواد غذایی مورد نیاز برای تهیه‌ی این غذا عبارتند از:

شیر نارگیل، آب، برنج دانه بلند سفید، کنجد، گوشت گوساله، مغز آجیل، زنجبیل، نمک و تخم مرغ آب‌پز

برای پخت این غذا کافی است در ابتدا برنج مورد نیاز را دو بار آبکشی کرده و بعد آن را برروی حرارت قرار دهید تا آب موجود بر روی آن تبخیر شود. سپس مواد دیگر از جمله آب، زنجبیل، شیر نارگیل و نمک را در یک ظرف باهم مخلوط کرده و داخل یک قابلمه حرارت دهید تا سس مورد نظر تهیه شود. در انتها برنج پخته شده را به همراه سس، ادویه‌های مخصوص مالزی، تخم مرغ آب‌پز و آجیل‌های بوداده تزیین کنید.

پیشینه‌ی غذای ناسی لماک

در ابتدا ناسی لماک را مزرعه داران مالزیایی به عنوان یک غذای مقوی و خوشمزه می‌خوردند. اما این غذا به مرور زمان به واسطه‌ بو و طعم عالی‌اش در میان مردم عادی شهرت یافت تا در نهایت عنوان غذای ملی را از آن خود کرد. علاوه بر این مواد تشکیل دهنده‌ی این غذا عاملی شد تا به میزان محبوبیت آن در میان مردم افزوده شود.

نگاهی بر غذای ملی مالزی، ناسی لماک

برنج سانتان

برنج سانتان نوعی برنج دانه بلند است که بخش اصلی این خوراک را تشکیل می‌دهد. در پخت این غذا از ترکیب برنج سانتان با شیره‌ی نارگیل یا لماک استفاده می‌شود تا طعم لذیذی به غذا داده شود.

سمبل

مواد دیگری که در تهیه‌ی ناسی لماک استفاده می‌شود، سمبل است. سمبل نوعی سس است که از فلفل قرمز گرفته می‌شود. این سس فقط در منطق آسیا یافت می‌شود و استفاده‌ی آن باعث ایجاد طعم دلچسب و لذیذی در غذا می‌شود.

دانه های روغنی سرخ شده، ماهی، خیار و تخم مرغ آبپز

این مواد هم کمک می کند تا ناسی لماک بسیار منحصر بفرد شود و غذای ملی مالزی به حساب بیاید، این مواد در کنار هم ترکیب چربی دارند و شاید برای بعضی از افراد خوردنشان در کنار هم نامعقول باشد اما باید بدانید که ناسی لماک بدون حتی یکی از این مواد هیچ است!

علیرغم اینکه شنیدن نام غذای ملی ممکن است این تصور را در شما بوجود بیاورد که با غذای گرانی طرفید اما چنین نیست و باید گفت که این خوشمزه ی مالزیایی غذایی ارزان است که در هر جای مالزی می توانید آن را تهیه کنید از دکه های کنار خیابانی گرفته تا لوکس ترین رستوران های مالزی.

البته ادویه هایی که در  ناسی لماک استفاده می شود هم با گذشت زمان کمی تغییر کرده و برای مثال ممکن است یک خانواده آن را کمی متفاوت تر نسبت به خانواده ی دیگر درست کند. اما مطمئن باشید هر نوع آن را که امتحان کنید به اندازه ای از آن لذت می برید که احتمالا یکی از غذاهای ثابت میزهای خانه ی خودتان هم می شود!

منبع الماس چالوس
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها