پارک جنگلی شیان لویزان ، زیباترین پارک جنگلی تهران

پارک جنگلی شیان لویزان ، زیباترین پارک جنگلی تهران

شهر تهران به‌عنوان پایتخت ایران و سومین کلان‌شهر خاورمیانه شناخته می‌شود. اگر وارد این شهر شوید با ساختمان‌ها و برج‌های زیادی روبه‌رو می‌شوید و مردم را دائماً در خال تکاپو و جنب و جوش می‌بینید. پارک‌هایی مانند پارک جنگلی شیان لویزان در کلان‌شهرهایی مانند تهران مانند ریه‌های شهر هستند. این پارک‌های جنگلی نقش مؤثری در کاهش آلودگی دارند؛ علاوه‌برآن یکی از نقاط تفریحی مهم شهر محسوب می‌شوند. پس اگر شما هم در تهران زندگی می‌کنید، یا قصد سفر به این شهر را دارید بهتر است این مطلب را مطالعه کنید.

پیشینه پارک جنگلی شیان

در سال ۱۳۴۰ طراحی در جهت حفاظت از بافت اصیل شهری تقدیم به شهرداری وقت شد که در نهایت منجر به احداث و بهره‌برداری این پارک زیبا شد. این پارک جنگلی زیبا با مساحتی بالغ‌بر ۱۰۰۰ هکتار، یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های خاورمیانه محسوب می‌شود که در شمال شرق تهران و منطقه چهار شهرداری تهران بنا شده است. این بوستان جنگلی از سمت شرق با پارک جنگلی شیان و از سمت غرب به پارک جنگلی فاطمی منتهی می‌شود. این سه مجموعه در کنار هم یک خط سبزی به وجود آورده‌اند که نقش بسیار مهمی در کاهش آلودگی‌های شهری دارد.

باغ پرندگان پارک جنگلی شیان لویزان

در طول سال‌های گذشته تغییرات اساسی در طراحی این مجموعه اتفاق افتاده است‌. احداث یک باغ پرندگان یکس از این تغیرات بود که در دوفاز دنبال میشد. فاز اول باغ پرندگان در سال ۱۳۹۲ به بهره برداری رسید و در قسمت شرقی پارک قرار دارد. این باغ پرندگان مساحتی بالغ بر ۲۳ هزار هکتار دارد که ۲۰ هزار گونه مختلف از پرندگان را در خود جای داده است. بازدیدکنندگان میتوانند از اتواع طوطی ها، جغد، کرمس، شاهین، عقاب، طاووس، فلامینگو، پرندگان آبزی و سایر گونه های دیگر بازدید کنند.

امکانات پارک شیان لویزان

زمانی که تعطیلات آخر هفته فرامی‌رسد کمتر کسی زمان خود را در خانه می‌گذراند، برای تنوع و افزایش روحیه مثبت هم که شده بهترین گزینه برای گشت‌وگذار پارک شیان لویزان است. در تمامی فصول سال، در گرما و چه در سرما، پارک جنگلی لویزان با وجود امکانات رفاهی که دارد همیشه میزبان خانواده‌ها، گروه دوستان و زوج‌های زیادی است. امنیت پارک به‌قدری بالا است که حتی هرکسی می‌تواند برای پیاده‌روی و ورزش به‌تنهایی به این پارک جنگلی بیاید، برای برقراری امنیت، کانکس‌های پلیس در نقاط مختلف این پارک جنگلی استقرار یافته‌اند.

امکانات تفریحی جانبی

پارک جنگلی شیان لویزان تمام امکاناتی که برای یک پیک‌نیک یک‌روزه موردنیاز است را در خود جای‌داده است. این پارک از امکاناتی نظیر کافی‌شاپ، رستوران، نیمکت، آلاچیق، سطل‌های زباله، منقل کباب‌پز، سرویس بهداشتی، مسجد و… برخوردار است. یکی از مهم‌ترین امکاناتی که در پارک جنگلی شیان ساخته شده است انواع زمین‌های بازی کودکان و بزرگسالان است، با وقت‌گذرانی در زمین‌های ورزشی، میز‌های پینگ‌پنگ، مسیر دوچرخه‌سواری و … می‌توانید بهترین خاطرات خود را بسازید.

منبع الی گشت
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها