روستای برغان کجاست و چه جاذبه‌هایی دارد؟

روستای برغان کجاست و چه جاذبه‌هایی دارد؟

شاید تا سال‌ها پیش یکی از معیارهای مسافرت خوب، بازدید از شهرهای معروف و پر آوازه جهان بود؛ اما امروزه روستا گردی و بازدید از مناطق طبیعی طرف‌داران بسیاری دارد. روستای برغان یکی از روستاهای زیبای کشور است که بسیار مورد توجه طبیعت گردان قرار دارد. بسیاری از گردشگران این روستا را بهشت گمشده ایران می‌دانند و بازدید از مناظر طبیعی آن را به عموم توصیه می‌کنند. به همین دلیل در این مقاله از تاریخ ما قصد داریم شما را با این روستای زیبا آشنا کنیم.

رونق گردشگری در برغان

عوامل زیادی سبب محبوبیت این روستا شده است. قرار گیری در حومه شهر کرج و نزدیکی به پایتخت یکی از مهم‌ترین عوامل گسترش گردشگری در این منطقه است. از طرف دیگر روستای زیبای برغان در مسیر کرج به کردان قرار داد، در نتیجه بیشتر مسافران کردان سری هم به طبیعت بی نظیر برغان خواهند زد. عامل بعدی که محبوبیت این روستا تأثیر داشت موقعیت جغرافیای و شرایط جوی مناسب آن است. روستای تفریحی برغان در میان دو رود شاهرود و سنج واقع شده است. سرسبزی و طراوت هدیه بزرگ این دو رود به اهالی برغان است.

روستای برغان

پل برغان

آثار باستانی متعددی در طول حکومت صفویان در روستای برغان ساخته شده است. حسینیه، مسجد و پل معروف برغان نمونه‌ای از این آثار تاریخی است، اما پل برغان بیشتر از تمامی آثار تاریخی منطقه مورد توجه است. منظره بی نظیر این پل بر روی رودخانه پر آب روستا تصویری زیبا و منحصربه‌فرد ایجاد کرده است که نظر هر مخاطبی را به خود جلب می‌کند. اگر گذرتان به این روستا افتاد می‌توانید عکس‌های بسیار زیبایی بر روی این پل بگیرید.

میدان برغان

این میدان در مرکز روستا قرار دارد و محل اصلی تجمعات مردم روستا است. مراسم‌های آیینی متعددی در این میدان برگزار می‌شود. تعزیه‌خوانی سنتی یکی از این مراسم‌های آئینی است. مراسم تعزیه‌خوانی در برغان سابقه ۴۰۰ ساله دارد و بخشی از فرهنگ مرم بومی منطقه شده است.

قلعه ایلخانی برغان

در دوره ایلخانی نیز آثار مختلفی ساخته شده و در نقاط متفاوتی از کشور برجای‌مانده‌اند. یکی از آثار تاریخی این دوره در روستای برغان و بر روی تپه کش‌کلا قرار گرفته و هم اکنون با عنوان قلعه ایلخانی برغان به عنوان یکی از جاذبه‌های این روستا شناخته می‌شود.

زیارتگاه چهل دختر برغان

این زیارتگاه یک درخت سیب است که قصه دور و درازی داشته و تاریخچه آن را در مقاله جداگانه‌ای با همین نام به طور کامل معرفی کرده‌ایم. ساکنان روستای زیبا برغان حرمت بسیار زیادی برای این درخت سیب قائل هستند و به شدت به آن اعتقاد دارند. شما نیز می‌توانید در مسافرت به برغان از این درخت مقدس بازدید کنید.

منبع الی گشت
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها