خطراتی که سرمایه شما را در بازار ارز دیجیتال تهدید میکنند!

خطرات در کمین سرمایه گذاران بازار ارز دیجیتال

اگر شما هم از آن دسته از افرادی هستید که صرفا دانستن قیمت ارز های مختلف را تنها برای ورود به بازار ارز دیجیتالی کافی میدانید باید به شما بگویم که سخت در اشتباه هستید.

با روی کار آمدن بازار ارز دیجیتالی و تجارت آسان آن،امروزه بازار ارز دیجیتال محبوبیت زیادی پیدا کرده است و سرمایه داران زیادی را به سمت خود کشانده است.بازاری با مزیت های بسیار زیاد و متعدد که صاحبان سرمایه را همچون آهن ربا به سمت خود میکشد.

اگر شما هم سرمایه ای نه چندان زیاد در اختیار دارید و میخواهید به سمت این بازار جهانی گام بردارید لازم است تا علاوه بر مزیت های این بازار از ریسک ها و خطر هایی که ممکن است سرمایه شما را تهدید کند، آگاه باشید. خیلی ها بودند که در اثر فواید و ویژگی های خوب این بازار جدید و نوین، سرمایه های کلانی را در این بازار گذاشتند ولی بی خبر از این که خطر هایی وجود دارد که سرمایه آنها را به باد فنا میدهد.با ما همراه باشید تا چند ریسک شایع در این سرمایه گذاری نوین را بررسی کنیم.

خطرات بازار ارز
بازار ارز دیجیتال، با اینکه سود و مزیت های زیادی دارد اما ریسک های کشنده ای در آن خوابیده است!

تحریم

یکی از خطراتی که کاربران و سرمایه گذاران ایرانی را تهدید می کند، وجود تحریم های ظالمانه ایالات متحده آمریکا است. کاربران زیادی هستند که برای دور زدن ارزش های افزوده و خرید ارز دیجیتالی با قیمت ارزان تر(در مقایسه با قیمت دلار)، دست به خرید از صرافی های خارجی میزنند و سرمایه خود را از دست میدهند.چرا که ممکن است در صورت شناسایی کاربران ایرانی، حساب و دارایی های آنها توسط تحریم های همه جانبه مسدود شود.

نوسانات و تلاطم قیمت

بازار ارز دیجیتال یک بازار تازه و نوآورانه است که فعالیت خود را از سال ۲۰۰۹ شروع کرده و هنوز سن زیادی ندارد. در این بازار چون بیشتر رمزارز ها ارزش ذاتی زیادی ندارند و معاملات و قیمت آنها در اثر عرضه و تقاضا تغییر میکند، از این رو این بازار نوسانات زیادی دارد.

نوسانات بالا،ریسک های شدید تری خواهد داشت. به گزارش یکی از خبرگزاری های ایران، خطر زیان ۴۰ درصدی در این بازار آن هم فقط در یک روز، یکی از این رسک ها است. از این بهتر است که کاربران گرامی با دانش و علم کافی به این بازار نو وارد شوند.

کیف پول

یکی دیگر از مباحثی که در این تجارت مورد نیاز و مسائل پیچیده زیادی دارد، کیف پول الکترونیکی است. هر کدام از کسانی که میخواهند وارد بحث سرمایه گذاری در بازار ارز دیجیتال بشوند باید برای خود یک کیف پول مجازی یا واقعی تهیه کنند.همانطور که گفتیم مسائل و مشکلات زیادی پیرامون این موضوع وجود دارد.یکی از این مشکلات،اهمیت رمز کیف پول است که اگر آن را فراموش کنید دیگر هیچ راهی برای بازگرداندن سرمایه شما نیست. امنیت پایین، تهدیدات زیاد توسط هکر ها و کیف پول های غیر معتبر و جعلی از دیگر مشکلات کیف پول ارز دیجیتالی است.

خطرات بازار ارز دیجیتال
قیمت ها در بازار ارز دیجیتال، نوسانات زیادی دارد.

اول ایمنی، بعد تجارت!

با بعضی از خطرات و ریسک هایی که ممکن است سرمایه شما را در بازار ارز دیجیتال تهدید کند آشنا شدیم و دانستیم که، خطرات زیادی در کمین سرمایه گذاران بازار ارز دیجیتال وجود دارد. خیلی ها میگویند که بازار ارز دیجیتالی بازده زیاد و نسبتا سریعی دارد(با توجه به قیمت بیت کوین)،تا حدودی این گفته درست است اما باید دانست که بازده بالا با ریسک کار نسبت مستقیم دارد،هر چه بازده ارزی بیشتر میزان شکست و خطر احتمالی آن نیز بالاتر و شدید تر می شود. از این رو هر فرد و سرمایه گذاری که وارد این بازار بزرگ وجهانی میشود باید اطلاعات لازم را کسب و با دانش کافی وارد آن شود.

منبع معتبر

داشتن اطلاعات زیاد درباره بازار ارز و روش ها و کارکرد ها به تنهایی کافی نیست! دانستن قیمت طلا و سکه،اخبار و نوسانات بازار دیجیتالی نیز یکی از مهمترین موضوعاتی است که باید به آن نیز همچون ریسک های کار توجه کرد. شما میتوانید اخبار و اطلاعات لازم را از هر جایی که فکرش را بکنید بدست آورید. اما آیا این منبع های اطلاعاتی معتبر و اطلاعات آن کافی است؟

یکی از منبع های خوب اطلاعاتی که می تواند به شما در انتخاب هدف و رشد در بازار های دیجیتالی کمک شایانی بکند، سایت رکن آنلاین است. این سایت با داشتن نمودار ها و جداول بسیار دقیق و بروز قیمت ارز های دیجیتالی و دیگر ارز ها، داشتن مقالات و تحلیل های بروز از بازار ارز های دیجیتال و داشتن اعتماد بالا در بین کاربران و تجربه چندین ساله میتواند یکی از منابع خوب برای شما که میخواهید وارد این بازار شوید است.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها