راهنمای سفر به کابل

راهنمای سفر به کابل

شما در حال مطالعه راهنمای سفر به کابل هستید. کابل پایتخت افغانستان و مرکز فعالیت‌های تجاری و اقتصادیست، چهار میلیون جمعیت دارد و بزرگ‌ترین شهر افغانستان است. علی‌رغم جنگ‌زدگی این منطقه سرعت رشد بالایی دارد، تحولات و تغییرات اخیر کابل را به مکانی زیباتر از گذشته تبدیل ساخته.  امنیت در کابل به مراتب از سایر نقاط این کشور بالاتر است، هتل‌های پنج ستاره و البته ارزان‌تر از سایر نقاط دنیا، رستوران‌های مجلل، مراکز خرید لوکس از ویژگی‌های آسانی سفر به کابل است. باید تذکر بدهم که در سفر به کابل  امکان رزرو شخصی هتل‌ها وجود ندارد و برای این کار باید از تورهای یا آژانس‌های هوایی اقدام کنید.

طبیعت زیبای کابل

شهر یغمان دامنه‌ی کوه و تپه‌هایی دارد که در شمال غرب کابل قرار گرفته، عمارات زیبا، میدان‌های اسب سواری و فضایی به سبک اروپایی دارد. در سی و هفت کیلومتری شهر کابل روستاهای کوچک و بزرگی پیداست که با طبیعت همپوشانی یافته و پر از جذابیت‌های گردشگریست. شکر دره، استرغچ، ده کو، گلدره، شاوه، هوفیان و… از جمله‌ی نقاطیست که حتما باید آن‌ها را در سفر به کابل زیارت کنید.

مکان‌ های تاریخی و فرهنگی کابل

موزه‌ی ملی افغانستان، آرامگاه سید جمال‌الدین اسد آبادی، قصر دارالامان، مس عینک، مسجد شاه دو شمشیره، چهل ستون کابل، تپه توپ، منار علم و جهل و…

مس عینک معدنی در نزدیکی کابل، مکانی تاریخیست که قدمت پنج هزار ساله دارد. چهارصد مجسمه بودا و یک صومعه‌ی عظیم باستانی در آن کشف شده است.

محصولات و سوغاتی‌ های کابل

محصولات اصلی کابل شامل میوه‌های خشک، قالیچه‌ی افغانی، چرم، لباس و زیورآلات محلی می‌باشد. بازارهای سنتی کابل یکی از جاذبه‌های این منطقه است.

افغانستان غنی در منابع اما فقیر در شبکه‌ های ارتباطی و حمل و نقل

راه و مسیرهایی که بشر در طول تاریخ برای ارتباط با مناطق مختلف اطراف محل زندگی خود ایجاد می‌کرده همواره نقش مهمی در توسعه و پیشرفت آن جوامع داشته و به عنوان شاخص مهمی در توسعه جوامع بوده است.افغانستان سرزمینی کوهستانی است و به همین دلیل ساخت جاده در آن با مشکلات فراوانی همراه است و در برخی نقاط هزینه‌های زیادی را می‌طلبد این پستی بلندی‌های ممتد موجب طولانی شدن جاده‌ها نیز می‌شود که در نتیجه هزینه حمل و نقل را افزایش می‌دهد. عدم توسعه و پیشرفت در حمل و نقل هوایی یکی از مشکلات اساسی کشورهای در حال توسعه به ویژه کشور افغانستان در زمینه جهانگردی بین‌المللی است.

منبع خبرگذاری فارس
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها