راهنمای سفر به یمن

راهنمای سفر به یمن

شما در حال مطالعه راهنمای سفر به یمن هستید. یمن کشوری مستقل در پایین شبه جزیره‌ی عربستان است، پایتخت آن صنعا نام دارد. مردم یمن عرب زبان و مسلمان هستند. پول رایج یمن ریال یمنی است. این کشور بیست استان و مجموعه جزایری به نام جزایر سقطری دارد. دریای سرخ و دریای عرب مرزهای آبی کشور یمن است. نماد یمن درخت باستانی ” خون اژدها ” است که مختص به کشور یمن می‌باشد.

برای سفر به یمن چه باید کرد؟

ابتدا لازم است از شرایط آب و هوایی یمن آگاه باشید، بهترین زمان برای سفر به یمن فصل‌های خنک و معتدل سال است، زیرا یمن کشوری بیابانیست، هر چند برخی مناطق آن آب و هوای معتدل‌تری دارد. نکته‌ی دیگر اطلاع از اوضاع داخلی یمن است. طبیعت و شگفتی‌های بی‌نظیر یمن متاسفانه با ناآرامی‌های داخلی و جنگ تداخل دارد. برای همین لازم است جهت برقرای امنیت خود از سفارت کسب اطلاع کنید. سفر شما هوایی خواهد بود و ایرلاینی که شما را به صنعا می‌رساند در امارات قرار دارد. امکان سفر زمینی از عربستان به یمن نیز وجود دارد اما باید آگاه باشید که سفر بسیار طولانی و سختی خواهید داشت.

تاریخ و طبیعت کشور یمن

طبیعت یمن یکی از عجایب جهان است که یونسکو آن را ثبت کرده. درختان، پوشش منحصر به فرد جزایر سوکوترا یا سقطری شما را شگفت‌زده خواهد کرد. از جمله مکان‌های دیدنی طبیعی و تاریخی می‌توان مواردی را نام برد: جزیره‌ی سوکوترا، تیه‌های ماسه‌ای، ساحل آرچر، دهانه تنگه عدن، خلیج بربره، قلعه یمنی، مسجد الصالح و…

فرهنگ مردم یمن

کمی آزادانه‌تر از سایر کشورهای عربی است، از جمله جشنواره‌های مهم و غنی می‌توان این موارد را نام برد: روز وحدت ملی، جشنواره فرهنگ و هنر، جشنواره‌ی جهانی غذای سنتی.

جزیره Socotra

نیز مقصد بسیار معروف برای گردشگران است جزیره Socotra در حدود ۳۸۰ کیلومتری جنوب یمن واقع شده است و همچنین معروف به مرکز درختان عجیب و غریب از جمله درختان بطری شکل است. آنها در زمین های سنگی رشد می کنند، . ساقه این درختان بزرگ است و در نزدیکی زمین ضخیم تر است و در نزدیکی تاج کوچک است. تاج خود از چند شاخه در اکثر موارد تشکیل شده است، درختان بطری واقعا جالب توجه هستند که در طی پیاده روی خود به صحرای سنگی جزیره سکوترا شاهد آن خواهید بود  تپه های ساحلی Arther Beach نیز بسیار شگفت انگیز هستند ، سواحل شنی سفید و تپه های شنی بزرگ در نزدیکی ساحل جزیره سکوترا ، آب گرم و کریستالیزه ، کمپینگ، شنا، عکاسی ، تنها  چند نمونه از فعالیت های فراموش نشدنی در ساحل Arther است.

منبع جاذبه ها
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها