آشنایی با کشورهای قاره آمریکا جنوبی

آشنایی با کشورهای قاره آمریکا جنوبی

دوست دارید با کشورهای قاره آمریکا جنوبی آشنا شوید؟ این قاره درست در بخش جنوبی قاره پهناور آمریکا واقع شده است و گاه آن را قاره‌ای مستقل می‌نامند. این قاره، خانه بسیاری از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی بی‌نظیر است که هرساله ماجراجویان زیادی به هوای بازدید و کشف آنها به سمت این قاره شگفت‌انگیز کشیده می‌شوند.

قصد داریم در این مقاله سیری در قاره آمریکا جنوبی داشته باشیم و به ترتیب کشورهای آن را نام ببریم تا عزیزانی که قصد سفر به آنجا را دارند، بتوانند از قبل برنامه‌ریزی دقیقی برای سفر خود ترتیب ببینند. با ما همراه باشید.

معرفی قاره آمریکا جنوبی

آمریکا جنوبی را می‌توانید درست در نیم‌کره غربی نقشه زمین پیدا کنید. اگر توجه کنید، بیشتر مساحت آن در نیم‌کره جنوبی زمین دامن زده است. این قاره شگفت‌انگیز توسط اقیانوس‌های پهناور آرام و اطلس محاصره شده است. اقیانوس آرام در سمت غرب و اطلس در شمال و شرق آن واقع شده‌اند.

کشورهای قاره آمریکا جنوبی

جالب است بدانید قاره آمریکا جنوبی با قاره آمریکا شمالی و دریای حیرت‌اگیز کارائیب از سمت شمال غرب خود همسایه است. مساحت قاره ۱۷،۸۴۰،۰۰۰ کیلومتر مربع است و در حال حاضر از ۱۲ کشور مستقل و دو کشور غیر مستقل به نام‌های گویان فرانسه و جزایر فالکلند به عنوان کشورهای قاره آمریکا جنوبی نام برده می‌شود.

محدوده این قاره، غالباً از شمال کلمبیا تا جنوب شیلی  در نظر گرفته می‌شود و جمعیت آن تا سال ۲۰۱۶، ۴۲۰ میلیون نفر بوده است. این قاره، خانه رود و جنگل‌های غول‌پیکر آمازون است و خط استوا از آن عبور می‌کند. همچنین این قاره میزبان چند مورد از معروف‌ترین و بلندترین آبشارهای جهان به نام‌های آبشار نخل و کانتور است. بلندترین رشته‌کوه جهان یعنی آند و بزگترین صحرای یعنی آتاکاما نیز در همین قاره وجود دارند.

آمریکا جنوبی از  چند کشور تشکیل شده‌ است؟

قاره آمریکا جنوبی در حال حاضر، خانه ۱۲ کشور مستقل از جمله شیلی، کلمبیا، ونزوئلا، آرژانتین، پرو، بولیوی و… است اما علاوه بر اینها دو کشور غیر مستقل دیگر به نام‌های گویان فرانسه و جزایر فالکلند در آن وجود دارد که هنوز به رسمیت شناخته نشده‌اند.

فهرست کشورهای قاره آمریکا جنوبی

 بخش‌های قبلی این مقاله به تعداد کشورهای آمریکا جنوبی  اشاره کردیم. این قاره پهناور  تعداد ۱۲ کشور رسمی دارد که ما در این بخش آنها را معرفی خواهیم کرد. اینها شامل:

  • کشور آرژانتین
  • کشور اروگوئه
  • کشور اکوادور
  • کشور برزیل
  • کشور بولیوی
  • کشور پاراگوئه
  • کشور پرو
  • کشور سورینام
  • کشور شیلی
  • کشور کلمبیا
  • کشور گویان
  • کشور نزوئلا

 بزرگ‌ترین و کوچک‌ترین کشورهای آمریکا جنوبی

بزرگترین و کوچک‌ترین کشورها در آمریکای جنوبی کدامند؟ در اینجا لیستی از بزرگترین  و همینطور کوچ‌ترین کشورها در آمریکای جنوبی وجود دارد که شامل:

  • برزیل (۸،۵۱۶،۰۰۰ کیلومتر مربع)
  • آرژانتین (۲،۰۷۸۰،۰۰۰ کیلومتر مربع)
  • پرو (۱،۲۸۵.۰۰۰ کیلومتر مربع)
  • کلمبیا ( ۱.۱۴۳.۰۰۰کیلومتر مربع)
  • بولیوی (۱،۰۹۹.۰۰۰ کیلومتر مربع)
  • ونزوئلا (۹۱۶.۴۴۵ کیلومتر مربع)
  • شیلی (۷۵۶.۹۵۰ کیلومتر مربع)
  • پاراگوئه (۴۰۶.۷۵۲ کیلومتر مربع)
  • اکوادور (۲۸۳.۵۶۰ کیلومتر مربع)
  • گویان (۲۱۴.۹۶۹ کیلومتر مربع)

در حال حاضر بزرگترین کشور در آمریکای جنوبی برزیل است که بیش از ۸،۵۱۶،۰۰۰ کیلومتر مربع مساحت دارد. جمعیت برزیل بیش از ۲۱۱ میلیون نفر است. برزیل همچنین پنجمین کشور بزرگ در جهان درست پس از ایالات متحده است. بعلاوه پایتخت برزیل، برازیلیا، بالاترین سرانه تولید ناخالص داخلی را در آمریکای جنوبی دارد.

کوچکترین کشور از میان کشورهای قاره آمریکای جنوبی سورینام است که بیش از ۱۶۳،۸۲۰ کیلومتر مربع مساحت دارد. جمعیت سورینام ۵۸۲۲۰۵ نفر است.

بهترین کشورهای آمریکا جنوبی برای سفر کدامند؟

از جنگل‌های بارانی مه آلود گرفته تا مکان‌های باستانی، آمریکای جنوبی دارای جاذبه‌های مختلفی است که انواع مسافران را به خود جلب می‌کند. به همین دلیل است که انتخاب تنها یک شهر یا کشور از بین کشورهای آمریکای جنوبی برای سپری کردن تعطیلات کمی دلهره آور است. اما اصلاً جای نگرانی نیست، چون ما در این بخش بهترین کشورهای این قاره را معرفی خواهیم کرد.

آرژانتین

وقتی صحبت از بهترین کشورهای آمریکا جنوبی می‌شود، آرژانتین همیشه در اولویت قرار می‌گیرد. آرژانتین از نظر مساحت، هشتمین کشور وسیع دنیا محسوب می‌شود. پایتخت آن شهر بوینس آیرس است که مردمانی با سنت‌های رنگارنگ در آن زندگی می‌کنند.

جاذبه‌های گردشگری این کشور شامل: آبشارهای معروف آیگواسو، معادن واندا، پارک ملی ایگواسو، قبرستان ریکولتا، کاسا روسادا، خیابان زیبای فلوریدا، پارک سوم فوریه و… می‌شود. این جاذبه‌ها از معروف‌ترین‌ جاذبه‌های آمریکا جنوبی هستند که با وجودشان در خاک آرژانتین، این کشور را به دومین کشور توریست‌پذیر در کل آمریکای لاتین تبدیل کرده‌اند.

سفری به بوینس آیرس ، پایتخت آرژانتین

برزیل

یکی دیگر از بهترین کشورهای قاره آمریکا جنوبی کشور برزیل است. جاذبه‌های این منطقه به قدری متنوع و خاص هستند که هر کس با هر سلیقه‌ای را رازی می‌کند. خواه به ساحل علاقه‌مند باشید یا خواه در پی طبیعت‌گردی باشید، برزیل چیزی برای شما در آستین دارد.

به عنوان بهترین جاذبه‌های برزیل برای بازدید، می‌توان از مجسمه غول‌پیکر مسیح منجی در فراز شهر ریودوژانیرو، کارناوال ریو، آبشار ایگواسو، ساحل کوپاکابانا و از همه جذابتر جنگل‌های آمازون نام برد.

برزیل

پاراگوئه

اگر می‌خواهید با کوله‌ باری از تجربه و خاطرات خوش از سفر آمریکا جنوبی برگردید، به پاراگوئه بروید. جاذبه‌ها در جای جای این شهر حضور دارند. اینجا قلب آمریکای لاتین شناخته می‌شود. در این کشور می‌توانید از موزه دل بازو دیدن کنید. موزه‌ای که در شهر آسونسیون آن واقع شده است و در آن آثار هنری حیرت‌انگیزی از جمله نقاشی‌های مدرن، کاریکاتورهای خاص، صنایع دستی از فرهنگ‌های مختلف کلمبیا و… وجود دارد.

از دیگر جاذبه‌های آن می‌توان از پارک ملی کورا و پارک ملی سالتوس دل ماندی با چشم‌اندازهای بی دیل نام برد.

شیلی

شیلی از بهترین کشورهای قاره آمریکا جنوبی برای سفر شماست. اینجا مالا مال از شگفتی است و برای دیدن آنها باید زمان زیادی را در نظر بگیرید. این سرزمین زیبا در پشت کوه‌های آند قرار دارد و از شگفتی‌های طبیعی زیادی اعم از آتشفشان، صحرا، آبشارها، سواحل دلنگیز، یخچال‌های طبیعی، کوهستان‌ها و… برخوردار است.

در شیلی می‌توانید یک دل سیر زیبایی تماشا کرد. به هر سمت از شیلی که بروید شگفت‌زده خواهید شد! به جزیره ایستر بروید و از موآی‌ها دیدن کنید. این مجسمه‌های غول‌پیکر سنگی، ساکنین اسرار آمیز جزیره هستند که طول آنها به بیش از ۱۰ متر می‌رسد.

مکان‌های دیدنی دیگری از جمله جزیره عید پاک، منطقه دریاچه‌ای شیلی، یخچال‌های طبیعی سن رافائل و… در این کشور وجود دارند که مزه سفر را برای شما بیش از حد مطلوب می‌کند.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها