همه چیز در مورد پایتخت بوتان

همه چیز در مورد پایتخت بوتان

پایتخت بوتان کجاست؟ ملت کوچک و عمدتاً بودایی بوتان، که بین کشورهای چین و هند قرار گرفته است، توسط دره‌های عمیق آراسته شده و با جنگل های‌ضخیم پوشانده شده است. بوتان را کمتر کسی می‌شناسد. این یک مکان معمولی نیست. این آخرین پادشاهی بزرگ هیمالیا است که درگیر رمز و راز و جادو است. این کشور فاقد چراغ راهنمایی است. سیگار کشیدن و دیگر محصولات دخانیات، شکار و ماهیگیری(غیر از صید و رهاسازی) در اینجا غیرقانونی است. بالا رفتن از قله‌های بلند ممنوع است و کارمندان باید در ساعات کاری خود، لباس سنتی اعم از روپوش غو برای مردان و لباس کیرا برای زنان بپوشند.

شهری به نام تیمفو، بزرگترین شهر و پایتخت این کشور محسوب می‌شود. تیمفو مدرن‌ترین شهر بوتان با تعداد زیادی رستوران، کافی نت، کلوپ شبانه و مراکز خرید است. در این مقاله می‌توانید هر آنچه که نیاز است در مورد تیمفو پایتخت زیبای بوتان بدانید، پیدا کنید. فقط کافیست ما را دنبال کنید.

معرفی تیمفو

تیمفو؛ پایتخت بوتان یک پایتخت غیر معمول در جهان است. این یک شهر کوچک دارای  جمعیت کمی بیش از صد هزار نفر است. کل منطقه تیمفو حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت دارد. این شهر در سال ۱۹۶۱ به پایتخت بوتان تبدیل شد.

این کشور که در جنوب آسیا محصور در خشکی است در رشته کوه هیمالیا واقع شده است. این موقعیت جغرافیایی توضیح می‌دهد که چرا تیمفو با ارتفاع ۷۶۵۶ فوت(۲،۳۲۰ متر) پنجمین پایتخت بلند جهان است. جالب است بدانید، این شهر محل سکونت خاندان سلطنتی کشور بوتان است. به علاوه قلب تجارت، دولت و فرهنگ مردم بوتان نیز محسوب می‌شود.

غذا

سفر به بوتان بدون آزمایش غذاهای آن ناقص است. آنچه بوتانی‌ها در اصل عاشق آن هستند ادویه‌ای است که به طرز جسورانه‌ای در انواع غذاهای آنها پیدا می‌شود. گردشگران گیاهخوار می‌توانند در مورد گزینه‌های غذایی خود نفس راحتی بکشند. جالب است بدانید که علی رغم وجود بسیاری از غذاهای محبوب گوشتی، تعداد قابل توجهی از مردم بوتان گیاهخوار هستند. غذاهای هندی و چینی زیادی نیز در سراسر کشور موجود است.

پایتخت بوتان

انتخاب غذا در پایتخت بوتان و دیگر شهرهای کشور زیبای بوتان متنوع است. تعداد زیادی رستوران در تیمفو که شهر اصلی بوتان محسوب می‌شود وجود دارد و تقریباً همه هتل‌های آن  دارای رستوران هستند. مردم تیمفو غالباً زندگی خود را از راه کشاورزی سپری می‌کنند، بنابراین چندان هم عجیب به نظر نمی‌رسد اگر به شما بگوییم بیشتر غذاهای بوتان، با انواع گیاهان و سبزیجات تازه طبخ می‌شوند.

همسایگی بوتان با کشورهایی مثل هند و چین باعث شده که غذاهای مشترکی بین این کشورها به وجود بیاید. با این وجود گردشگران هندی و چینی می‌توانند، غذای‌های اصیل خود را در این منطقه  پیدا کنند.

غذاهای بوتانی شامل “Ema Datshi” است که می‌توان گفت محبوب‌ترین غذای اینجا است. این غذا با پنیر و چیلی تهیه می‌شود و ممکن است برای اکثر خارجی‌ها کاملا گرم باشد. برنج قرمز هم در اینجا نوعی غذای اصلی محبوب است.

در این شهر آدرس بهترین رستوران تیمفو را از هر کس که بپرسید، به سمت موزه میراث عمومی شهر هدایت خواهید شد. در این موزه یکی از مهم‌ترین و بهترین رستوران‌های سنتی تیمفو وجود دارد که به صورت کاملاً سنتی چینش شده است.

البته که در پایتخت بوتان رستوران‌های خوب دیگری هم پیدا می‌شود. یکی از آنها، رستوران معروف کیچن است که محبوب‌ترین غذاها را سرو می‌کند.

مردم و فرهنگ

یک مکان آرام که دارای صومعه‌های مقدس، دره های سرسبز، کوه‌های صخره‌ای و رودخانه‌های بکر است، چیزهای زیادی بیش از آنچه که چشم نواز است، در خود جای داده است. فرهنگ بوتان هر فردی را که با آن روبرو شود مجذوب خود می‌کند.

برخی از مهمترین مواردی که فرهنگ بوتان را به همراه دارد جشنواره‌ها، معماری، غذا و لباس سنتی آن است. آیین غالب در بوتان آیین بودا است و پس از آن آیین هندو وجود دارد. در نتیجه، فرهنگ بوتانی بسیار تحت تأثیر ارزش‌های مقدس بودایی قرار دارد. بوتانی‌ها با ارزش‌های مذهبی خود زندگی می‌کنند و به خدایان خود بسیار احترام می‌گذارند.

به عنوان یک توریست، استفاده از پیراهن‌های یقه دار، ترجیحاً آستین بلند برای شما مناسب است. در اینجا رسم است که با کلاه‌هایی سفید وارد مکان‌های مذهبی شوید. شلوارک و نیم شلوار در داخل معابد، صومعه‌ها و دزونگ مجاز نیست. الکل آزادانه در دسترس است اما پس از مصرف الکل وارد مکان مذهبی نشوید.

در دنیای امروز، ما شاهد رنگ باختن طب سنتی در اقصی‌نقاط دنیا هستیم. هر چند هنوز هم تعداد کمی از بیماری‌ها از طریق داروهای گیاهی درمان می‌شوند اما در کل درمان اصلی هر کشور، درمان از طریق داروهای شیمیایی است. این در حالیت که پایتخت بوتان شهر تیمفو با وجود پیشرفت علم، از طب سنتی به عنوان اولین راه درمان بیماری‌ها استفاده می‌کند. جالب است بدانید در این شهر به جای داروخانه، موسساتی ساخته شده است که انواع گیاهان دارویی در آنها نگهداری و به تجویز پزشکان سنتی در اختیار عموم مردم قرار می‌گیرند.

پایتخت بوتان

همه چیز در مورد تهران، پایتخت ایران

رسیدن به تیمفو

اگر قصد سفر به تیمفو را دارید، باید ابتدا جهت دریافت ویزای بوتان اقدام کنید. سفارتخانه این کشور در ایران وجود دارد. لازم است بدانید قبل از اقدام به اخذ ویزای بوتان، باید ۵۰ % از کل هزینه سفرتان را پرداخت کنید. ساده‌ترین راه برای تهیه ویزای این کشور، مراجعه به آژانس‌های مسافرتی معتبر است. آژانس‌های مسافرتی غالباً، ویزای بوتان را صادر می‌کنند.

پایتخت بوتان فرودگاه اختصاصی ندارد و توسط فرودگاه بین المللی پارو ارائه می‌شود. زمان سفر بین فرودگاه پارو و شهر تیمفو حدود یک ساعت و فاصله حدود ۵۵ کیلومتر است. فرودگاه پارو با کلکته، دهلی و فرودگاه باگدوگرا در هند و همچنین با کاتماندو در نپال و بانکوک در تایلند ارتباط دارد. فقط دو شرکت هواپیمایی Druk Airline و بوتان از طریق فرودگاه Paro فعالیت می‌کنند.

شهروندان ایرانی می‌توانند از طریق خطوط هوایی قطر، یا امارات خود را به فرودگاه بین‌المللی پارو برسانند. همینطور می‌توانید ابتدا به مقصد کاتماندو سفر کنید و از آنجا، ادامه راه را به صورت زمینی از سمت سیکیم و دارجلینگ طی کنید.

زمان مناسب برای سفر به تیمفو

تیمفو در یک منطقه کوهستانی قرار دارد بنابراین جای تعجب نیست که زمستان‌های به شدت سرد و تابستان‌های گرم و مرطوبی داشته باشد. اگر بخواهید از سرمای زمستان و گرمای سوزان تابستان آن در امان بمانید باید برنامه سفر خود به پایتخت بوتان را برای ماه اردیبهشت، اواخر ماه مهر یا فاصله بین ماه اسفند تا اردیبهشت تنظیم کنید.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها