همه چیز در مورد پایتخت اردن

همه چیز در مورد پایتخت اردن

در میان سه شهر برتر جهان عرب برای داشتن بیشترین دفاتر منطقه‌ای سازمانی چند ملیتی، شهر کوهستانی امان به عنوان پایتخت اردن فعالیت می‌کند. امان یا عمان؛ پایتخت پادشاهی اردن در یک برهه زمانی فیلادلفیا خوانده می‌شد.

 امان با آمیزه‌ای از سنت‌های عربی و تأثیرات غربی، طیف گسترده‌ای از فعالیت‌های فرهنگی، فرصت‌های گشت و گذار و هر نوع رویداد مهیج را ارائه می‌دهد. کشور اردن شاید بیشتر به خاطر بقایای تمدن باستان شناخته شده باشد، اما از صحنه پر جنب و جوشی که در پایتخت امروزی اردن یعنی شهر امان، خواهید دید نباید غافل شد. امان با غذاهای باورنکردنی و فوق‌العاده لذیذ، مراکز خرید، پارک‌ها، اماکن باستانی، امکانات رفاهی و… خدمات ویژه‌ای را به مهمانان خود ارائه می‌دهد.

اگر شما هم سودای رفتن به امان را در سر می‌پرورانید، بیایید با ما در مرور این نوشتار همراه شوید تا برای سفر آمادگی کامل داشته باشید.

آب و هوای امان

گرچه ممکن است شما اردن را به عنوان یک صحرای آفتابی و گرم تصور کنید اما قسمت شمالی این کشور از جمله امان دارای آب و هوای متنوعی در طول سال از جمله بارش نسبی برف است. علاوه بر این، پایتخت اردن به دلیل جغرافیای تپه‌ای خود دارای اقلیم‌های کوچک است.

در امان چه باید کرد؟

امان از جمله شهرهایست که پیاده‌روی در آن آسان است. این شهر به اندازه کافی قابل کنترل و پیمایش آسان است. بنابراین بهترین راه برای دیدن بخش قدیمی شهر، پیاده روی است. با دو جاذبه معروف شروع کنید: ابتدا ارگ، یک مکان باستانی در بالای تپه و سپس تئاتر رومی که به همان اندازه فرسوده و قدیمی است.

 از کوچه پس کوچه‌ها و بازارهای رنگارنگ مواد غذایی و مغازه‌های کوچک پر از کاردستی دستباف شهر دیدن کنید. از غذاهای اصیل اردنی مانند منسف با سس گوشت بره و ماست که به عنوان غذای ملی این کشور شناخته می‌شود، استفاده کنید. پس از سیر شدن، در فروشگاه‌های واقع در خیابان رنگین کمان گشت بزنید.

اگر روز دیگری برای گذراندن وقت دارید، کنجکاوی خود را دنبال کنید. از معماری دو ساختمان مقدس شگفت زده شوید: یکی مسجد برجسته ملک عبدالله، با گنبد موزاییک آبی رنگ و دیگری مسجد شاه حسین به سبک عثمانی.

قدم زدن در اطراف پایتخت اردن راهی عالی برای آشنایی و لذت بردن از این شهر است، اما اطمینان حاصل کنید که اقدامات ایمنی را انجام می‌دهید. به محیط اطراف خود بیشتر توجه کنید. اگر از امنیت یک محله خاص مطمئن نیستید، از یک متخصص محلی سوال کنید و اگر قصد گشت و گذار شبانه پس از تاریکی هوا را دارید، از تاکسی استفاده کنید.

پل هاردنگر ، شگفت انگیزترین جاذبه‌ی نروژ

بهترین فصل برای رفتن به امان چه فصلی است؟

فصل مناسب امان، معمولاً از مارس تا مه و سپتامبر تا اوایل نوامبر است که هوا در آن معتدل است. دسامبر تا فوریه سردترین ماه‌های این منطقه هستند و ژوئن تا آگوست گرم‌ترین ماه‌ها محسوب می‌شود که معمولاً ماه رمضان در این دوره است.

 گردشگران زیادی از خلیج فارس برای هوای مطبوع و جشن‌های افطار ماه رمضان به امان سفر می‌کنند. اگر شما هم در ماه رمضان می‌روید، توجه داشته باشید که گرچه مصرف غذا یا نوشیدنی در فضای باز در روز غیرقانونی نیست، اما این امر برای مسلمانان روزه‌دار بی‌توجه نیست، بنابراین سعی کنید حداقل این کار را با احتیاط انجام دهید.

 بسیاری از رستوران‌های پایتخت اردن در ماه رمضان باز هستند. بنابراین می‌توانید برای صرف غذا به رستوران بروید اما به احترام روزه‌ داران سعی کنید پنجره‌های آن را بپوشانید.

جشن گرفتن

در طول تابستان جشنواره‌های مختلفی در اردن برگزار می‌شود که بزرگ‌ترین آنها جشنواره موسیقی جراش است که در شهر تاریخی جراش روم برگزار شده است و فاصله آن با امان تقریبا ۴۵ دقیقه است. شما می‌توانید در بهترین شهر رومی خارج از رم در تاریخ قدم بزنید، موسیقی زنده گوش بدهید و غذاهای خیابانی را تجربه کنید و از کنسرت در یکی از سالن های‌آمفی تئاتر لذت ببرید.

در امان چی بخوریم؟

شما می‌توانید در این شهر منسف بخورید و لذت ببرید. منسف غذای سنتی اردن، برنجی است با رنگ زعفرانی همراه با گوشت گوسفندی آرام پخته شده که روی آن انباشته شده و یک سس ماست کم آب هم روی آن ریخته می‌شود، است. این غذا معمولاً برای مواردی مانند عروسی، جشن‌های تبریک، یا مراسمات سوگواری برگزار تهیه می‌شود. این نمادی از فرهنگ اردن و حرکتی از احترام و مهمان نوازی است.

پایتخت اردن
mansaf, Jordanian national dish

جاذبه‌های گردشگری پایتخت اردن

 پایتخت تپه‌ای اردن دارای جاذبه‌ها و مکان‌های بیشماری برای بازدید است که گردشگران را با فرهنگ محلی متصل می‌کند و آنها را برای چیزهای دیگری که کشور ارائه می‌دهد هیجان زده می‌کند. مهم نیست که چه چیزی شما را به سمت اردن سوق داده است، هدفتان هرچه که باشد می‌توانید آن را در امان بیابید. در اینجا چند مورد از مهم‌ترین جاذبه‌های امان آورده شده است که شامل:

قلعه امان

برای دیدن ویرانه‌های شگفت‌انگیز باستان شناسی در امان لازم نیست خیلی دور شوید. ارگ امان که در بالای مرتفع‌ترین تپه شهر قرار دارد، در مرکز شهر واقع شده است و مناظر خارق‌العاده ای از پایتخت اردن را ارائه می‌دهد.

به دو ستون عظیم روی تریبون نگاهی بیندازید. این بناهای برجسته، بقایای آنچه در معبد هرکول  بوده است هستند. یک ساختار مهم رومی که زمانی این منطقه را با انجمن ارتباط می‌داد. در همان حوالی، می‌توانید یک مجسمه سنگی صاف از سه انگشت خم شده را ببینید. این قطعه انسان ساز زمانی بخشی از مجسمه عظیم هرکول بود که به عقیده کارشناسان ممکن است بیش از ۱۲ متر قد داشته باشد. بازدید از چنین جاذبه‌ای این حس را به گردشگران می‌دهد که این ارگ ​​در دوران شکوفایی خود چقدر با شکوه بوده است.

پایتخت اردن

تئاتر رومی در امان

وقتی صحبت از برترین جاذبه‌های امان می‌شود. بازدید از تئاتر رومی آن در صدر لیست قرار می‌گیرد. این جاذبه کهنسال کاملاً میراث تاریخی اردن را با زندگی پر جنب و جوش امروزی این شهر ترکیب می‌کند.

با ۲۰ دقیقه پیاده روی از ارگ امان می‌توانید به  تئاتر رومی ترمیم شده برسید. این جاذبه درک گردشگران از تاریخ و سرگذشت امان را عمیق تر می‌کند. این شاهکار معماری مجموعه ای از پله‌های شیب‌دار و منحنی است که می‌تواند تا ۶۰۰۰ نفر را در خود جای دهد.

 جالب است که این آمفی تئاتر به این دلیل رو به شمال ساخته شده است تا از تماشاگران آن در برابر آفتاب محافظت کند. امروز تئاتر رومی میزبان برخی از مهم‌ترین رویدادهای فرهنگی امان از جمله کنسرت‌ها و نمایش‌های تابستانی است. همچنین این جاذبه، محل استقرار دو موزه جالب است که یکی موزه سنت‌های عامه اردن و دیگری موزه فولکلور اردن است.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها