راهنمای سفر به اسلام آباد

 راهنمای سفر به اسلام آباد

اسلام آباد اگرچه شبیه نام‌های ایرانی است اما نباید آن را با اسلام آباد کرمانشاه اشتباه بگیرید. ما می‌خواهیم در مورد پایتخت کشور جمهوری پاکستان با شما صحبت کنیم. اسلام آباد نگین شهرهای کشور پاکستان، مرکز فعالیت‌های سیاسی و اقتصادی پاکستان و همین طور جایی که تمدن و طبیعت تداخل زیبای پیشرفت و صلح را به شما نشان می‌دهند. بله! درست متوجه شده‌اید، صلح. هرچند در گذشته حوادث تلخی رخ داده که امنیت پاکستان را خدشه‌دار کرده اما پس از شروع اصلاحات پاکستان، امروزه امنیت خود را باز یافته و هر روز تلاش می‌کند تا مقابل ناامنی‌های قومی و آیینی را بگیرید. در ادامه‌ی مقاله، راهنمای سفر به اسلام آباد به شما اطلاعاتی از جمله تاریخچه‌ی این منطقه، طبیعت، آب و هوا، فرهنگ، غذا و… در اختیار شما قرار می‌دهد.

اسلام آباد شناسی

اسلام آباد در شمال پاکستان به وسعت ۹۰۶۰۰ کیلومتر مربع و حدود دو میلیون نفر جمعیت دارد. اسلام آباد در سال ۱۹۶۰ به عنوان پایتخت پاکستان انتخاب شد و زبان رسمی در این کشور اردو و انگلیسی است. اگر می‌توانید به انگلیسی مکالمه کنید گشت و گذار شما در اسلام آباد بسیار راحت خواهد بود، زیرا امروزه بیشتر پاکستانی‌ها باسواد هستند و صحبت کردن به  انگلیسی برای آنها بسیار متداول شده است.

 لازم به ذکر است که اردو شباهت‌هایی با زبان فارسی دارد که با کمی مطالعه می‌توانید مکالمات اساسی را به آسانی یاد بگیرید. اگر قصد سفر به اسلام آباد را دارید می‌توانید از طریق مسیر هوایی اقدام کنید.

طبیعت و جغرافیای اسلام آباد

اسلام آباد بر روی فلات پوت‌وار قرار گرفته و به خاطر همین موقعیت جغرافیایی تابستا‌ن‌های گرم و زمستان‌هایی سرد دارد. بارش در ماه‌های مرداد و شهریور تند و موسمی است. در زمستان تپه‌های پیر سوهوا و مرگالا به خود برف می‌بینند. اسلام آباد را خاک حاصل‌خیز و جنگل‌های انبوه احاطه کرده و دامنه‌ی کوه‌های آن همیشه سبز است. درختان اکالیپتوس، بلوط و انجیر هندی از بیشترین گونه‌های محلی پوشش گیاهی اسلام آباد هستند.

وجود سه دریاچه و سد ساخته شده، آب و هوای منطقه را بهبود بخشیده و فضایی روح‌نواز پدید آورده است. این سدها به نام‌های سد راول، سیملی و خانپور نام‌گذاری شده‌اند. راهنمای سفر به پاکستان در ادامه‌ی مقاله شما را با چند مکان مهم طبیعت گردی آشنا می‌سازد.

گردشگری و طبیعت در اسلام آباد

پارک شکر پریان

 از نام زیبای این پارک چه حدس‌هایی می‌زنید؟ در این که این منطقه بسیار سبز و روح‌نواز است شکی نیست اما برای اطلاع بیشتر به شما می‌گوییم چرا پارک شکر پریان، نگین سبز اسلام آباد است. پارک شکر پریان مکانی تفریحی و سیاسی است که در منطقه‌ی بلندی از دامنه‌ها واقع شده. این پارک نشان صلح و دوستی پاکستان با جهان به گردشگران و شهروندان معرفی شده است.

هر گاه رئیس جمهور یا سیاستمداری به اسلام آباد می‌آید به این منطقه رفته و با دست خودش نهال صلح می‌کارد. زمانی که به پارک شکرپریان برسید از آن بالا نمایی وسیع از اسلام آباد زیبا را خواهید دید.

روستای سید پور

 پیشینه‌ی این روستا به زمان مغول‌ها بازمی‌گردد. این روستا بافت تاریخی و سنتی، رستوران‌های سنتی و طبیعت زیبای دامنه‌ی کوهستان را با هم ترکیب کرده است، به همین دلیل به محض ورود به این روستا انگار به عصر تاریخی پا گذاشته‌اید. مردم این روستا اگر چه در خانه‌های قدیمی زندگی می‌کنند اما سبک زندگی آن‌ها کاملا عادی و مانند مردم شهرنشین است، بنابر شما می‌توانید به آسانی از خدمات نوین روستا بهره‌مند شوید.

 راهنمای سفر به میانمار

مکان‌ های تاریخی و گردشگری

راهنمای سفر به اسلام آباد اطمینان دارد که شما اطلاعاتی در مورد سابقه‌ی تاریخی پاکستان در ذهن دارید. به غیر از تمدن کهن پاکستان، حضور ایرانیان و بلوچ‌ها، هندوها و مغول‌ها باعث به وجود آمدن فرهنگ‌های مختلف، ساختمان‌های کهن و میراث تاریخی شده است. موزه‌ی ملی اسلام آباد، موزه‌ی لوک ویرسا، موزه‌ی یادبود پاکستان از مکان‌هایی است که شما می‌توانید تمدن، ابزار و سمبل‌های تاریخیِ اسلام آباد را از نزدیک مشاهده کنید.

 موزه تاریخ طبیعت پاکستان در اسلام آباد، خیابان هفتم اسلام آباد، مسجد شاه فیصل، یادبود پاکستان نمونه‌هایی دیگر از مراکز مهم گردشگری در اسلام آباد است.

مسجد شاه فیصل

 این مسجد در میان دشت‌ها و جنگل‌های سبز ساخته شده، نما و گلدسته‌های سپید آن با ترکیب طبیعت سبز رنگ منظره‌ای تکرار نشدنی به شما نشان خواهد داد. ساخت این مسجد پس از ارائه ۱۷ طراحی از معماران چیره دست انتخاب شده است. معمار مسجد شاه فیصل اهل ترکیه بوده و با الهام از قبایل چادر نشین اسلام آباد این مسجد را طراحی کرده.

یادبود پاکستان

 این یادبود که در غرب دره‌ی شکرپریان قرار دارد و نمادی از اتحاد و قبایل  مختلف پاکستان است. این بنای زیبا چهار گلبرگ بزرگ و سه گلبرگ کوچک دارد. هر کدام از این برگ‌ها نشان‌دهنده چهار منطقه به نام‌های پنجاب، بلوچستان، خیبر پختونخوا و سند است.

غذا و خوراک در اسلام آباد

پاکستانی‌ها علاقه‌ی زیادی به استفاده از روغن دارند و این فرهنگ غذایی در بیشتر مناطق از جمله اسلام آباد رایج است. اگر شما رژیم دارید یا میزان کالری دریافتی و سلامت غذا برای شما مهم است، راهنمای سفر به اسلام آباد به شما پیشنهاد می‌کند از اغذیه فروشی‌های خیابانی یا دست‌فروش‌ها غذا نخرید و در صورت تمایل مواظب سلامت دستگاه گوارش خود باشید.

 در میان وعده‌های خود مصرف میوه و سبزیجات تازه را قرار دهید. از جمله غذاهای لذیذ پاکستانی چند مورد را نام می‌بریم: چیک تیکه، سیخ کباب، چَنا چات، آلو کیما، سمبوسه، کباب سَجی، حلیم، حلوا پوری، نیهاری، چیک کَرای و…

چیکن تیکه

از محبوب‌ترین غذاهای پاکستان است. برای تهیه‌ی چیکن تیکه، گوشت مرغ را قلیه قلیه می‌کنند و سپس ادویه‌های مخصوصی به آن می‌زنند. پس از پخت روی‌ آن نعنای تازه و خرد شده می‌پاشند. عموما چیکن تیکه با نان خورده می‌شود.

مناسبت‌ های مهم در اسلام آباد پاکستان

اسلام آباد به عنوان پایتخت و مهم‌ترین شهر پاکستان به انجام آیین‌ها و مراسم سنتی و فرهنگی بسیار پایبند است. مراسم ملی میهنی یا آیینی شامل این مناسبت‌های خاص می‌باشد: روز ملی پاکستان که مطابق با سوم فروردین است، روز جهانی کارگر، جشن‌های عید فطر و تعطیلات رسمی سه روزه، جشن‌های عید قربان و تعطیلات رسمی سه روزه، میلاد پیامبر اکرم و روز اول ماه رمضان.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها