راهنمای سفر به دوحه

راهنمای سفر به دوحه

آیا شما هم نام کشور قطر را شنیده‌اید؟ می‌دانید در کدام قسمت کره‌ی زمین قرار دارد؟ یا پایتخت آن چه نام دارد؟ فکر می‌کنم حداقل همه‌ی ما با ماجرای به سفر قطر کرد آشنایی داشته باشیم. قطر در شرق شبیه جزیره‌ی عربستان و جنوب خلیج فارس قرار دارد. حساسیت سیاسی و اقتصادی و سرعت پیشرفت بالای کشور قطر آن را به یکی از قدرتمندترین کشورهای سواحل خلیج فارس تبدیل کرده است. دوحه پایتخت کشور قطر و قطب اقتصادی و صنعتی این کشور است. راهنمای سفر به دوحه به طور اختصاصی شما را با این پایتخت پیشرفته و دیدنی که رقیب دوبی است آشنا می‌سازد.

مختصری در مورد دوحه

دوحه مرکز اقتصادی قطر، پرجمعیت‌ترین و البته بزرگ‌ترین شهر قطر است. قطر در سال ۱۹۷۱ اعلام استقلال کرد. دوحه یک روستای ماهیگیری بوده  که به عنوان پایتخت آن انتخاب شد. تغییرات اساسی قطر، وجود نفت و گاز به طور کل این کشور را دگرگون ساخت. راهنمای سفر به دوحه باید این مطلب را به شما بگوید که دوحه اصلا شبیه گذشته‌اش نیست. وجود چند پالایشگاه و مرکز استخراج نفت و گاز، برج‌های تجاری بین‌المللی، ساختمان‌های عظیم اقتصادی و مسکونی، مکان‌های تفریحی همگی باعث شده دوحه در ردیف کشورهای پیشرفته باشد.

راهنمای سفر به دوحه

آب و هوا و طبیعت گردی در دوحه

قطر کشوری گرمسیری و پایتخت آن دوحه، شهری ساحلی و البته بیابانی است. از یک سو شما می‌توانید بندرهای زیبا را ببینید، از تفریحات دریایی لذت ببرید و از سوی دیگر تنها در دوحه امکان صحرا گردی میسر است. گذراندن شبی در بیابان و خیمه‌های عربی و بادیه نشینی، شتر سواری و جیپ سواری از تفریحاتی است که تجربه‌ای متفاوت برای شما رقم خواهد زد. راهنمای سفر به دوحه با توجه به اقلیم این منطقه به شما پیشنهاد می‌کند چنانچه تصمیم به سفر گرفته‌اید ماه‌های سرد سال را انتخاب کنید.

بایدها و نباید ها در دوحه  

کشور قطر محدودیتی جهت ورود و خروج ارز برای گردشگران قرار نداده است، اما باید توجه داشت میزان مجاز خروج ارز از کشور خودمان ایران، نمی‌تواند بیشتر از پنج هزار یورو باشد. اگر می‌خواهید پول رایج دوحه را همراه خود داشته باشید باید ریال قطر تهیه کنید. جهت رانندگی در کشور قطر همانند ایران سمت … است برای همین می‌توانید به راحتی ماشین کرایه کرده تا بی‌نیاز از وسایل حمل و نقل عمومی دوحه باشید.

رانندگی در دوحه چندان مطلوب نیست، شما باید به عنوان عابر یا راننده حواستان به خیابان و سایر ماشین‌ها باشد. همچنین باید تذکر داد که دوحه پایتخت کشوری اسلامی است و لازم است پوشش خود را متاسب با فرهنگ این کشور انتخاب کنید. همچنین همراه داشتن الکل و مشروبات در خیابان جرم است.

تفریح و گردشگری دوحه

دوحه در سال‌های اخیر توانسته رقیب دبی در جذب توریست شود. فروشگاه‌های زیبا، مراکز خرید مدرن، مراکز تفریحی و ورزشی مجهز، حضور اقوام مختلف، به خصوص حضور ایرانی‌ها و زبان رسمی انگلیسی به عنوان زبان دوم سفر به دوحه را برای شما دلپذیر و به یادماندنی خواهد کرد. راهنمای سفر به دوحه چند مورد از مکان‌های محبوب و معروف و رویدادهای مهم  دوحه را به شما معرفی می‌کند:

منطقه‌ی تاریخی الجساسیه، قلعه الوجبا، روستای تاریخی کتارا، جزیره‌ی مصنوعی مروارید، پارک اسبایر، مهمانسرای آبی خاکی اختاپوس، بیابان خور ال ادید، موزه هنرهای اسلامی دوحه، نمایشگاه سنگ  دوحه، مسابقات شتر سواری در دوحه، المپیک ۲۰۲۲ در دوحه.

پارک اسبایر

پارک اسبایر یا حدیقه اسبایر بوستانی ساخته شده، سرسبز و محبوب قطری‌ها است. آن‌ها روزها یا اوقات فراغت خود را در این بوستان سپری می‌کنند. در این بوستان برجی با ۳۶ طبقه قرار دارد که بر فراز آن مشعل پانزدهمین بازی‌های آسیایی به میزبانی دوحه  قرار دارد. این برج پس از اتمام بازی‌ها تغییر کاربری داده و اکنون به عنوان هتل، مرکز تجاری و مسکونی از آن استفاده می‌شود.

قلعه دوحه

این قلعه در نزدیکی سوق واقف، در یک محله‌ی قدیمی شهر دوحه قرار دارد. قلعه‌ی دوحه یک قلعه‌ی نظامی بوده و در قرن نوزده  به عنوان پایگاه پلیس از آن استفاده می‌شده اما امروزه به موزه‌ی تاریخ شناسی تبدیل گشته است.

جزیره ی اختاپوس

در جام جهانی ۲۰۲۲ که قرار است به میزبانی کشور قطر برگزار شود، سازه‌ای عظیم تحت عنوان مهمانسرای آبی خاکی اختاپوس در دست احداث است و کم‌کم ساخت آن به پایان می‌رسد. جزیره‌ی اختاپوس در شهر دوحه شما را به سفر زمان می‌برد. برای ساخت این جزیره‌ی شناور روی آب که نمای اختاپوس دارد، از بالاترین فناوری‌های روز دنیا استفاده شده است.

جاذبه های گردشگری قطر که از آنها بی خبرید

غذاهای محبوب دوحه

در دوحه به خاطر سطح بالای معماری شما با رستوران‌های مدرنی روبه‌رو می‌شوید که دکورهای چشم‌گیر و پر زرق و برقی دارند، اما در همین رستوران‌ها می‌توانید غذاهای سنتی دوحه را نوش جان کنید. در صورتی که تمایل به این کار ندارید یا خواهان تنوع هستید می‌توانید به بازار سوق واقف Souq Waqif  که در مرکز شهر دوحه است بروید. سوق واقف ۲۵۰ سال پیشینه داشته و دارای مغازه‌های سنتی و رستوران‌های بین‌المللی است. در این بازار می‌توانید از انواع غذاهای ایتالیایی، سوری، مراکشی، تایلندی و هندی لذت ببرید.

راهنمای سفر به دوحه

در ادامه‌ی این بخش راهنمای سفر به دوحه غذاهای معروف دوحه و قطر را معرفی می‌کند:

سالونا

سالونا یکی از معروف‌ترین غذاهای قطر است. این خوراک خوشمزه از گوشت ادویه زده شده، گوجه، بادمجان، هویج، سیب‌زمنیی و سبزیجات معطر تهیه می‌شود. گوشت آن می‌تواند مرغ، بره یا حتی گوشت آبزیان باشد. این خوراک با برج سرو می‌شود، به همین جهت برای ما ایرانی‌ها بسیار لذیذ خواهد بود.

کوسا محشی

کوسا محشی به معنای کدوی شکم پر است. اگر بخواهیم شبیه آن را پیدا کنیم می‌توانیم به دلمه‌های ایرانی اشاره کنیم. کدوی شکم پر قطری از گوشت و سبزیجات به همراه ادویه و زعفران تهیه می‌شود. این غذا به صورت داغ میل می‌شود.

مرگوگ

کشورهای سواحل خلیج فارس به خاطر ارتباط تجاری و رفت و آمدهای توریستی پس از سالیان متمادی نقاط مشتری پیدا کرده‌اند؛ که یکی از این موارد غذاهای است که از یک‌دیگر آموخته و طبخ می‌کنند. مرگوگ خوراک قطر است اما می‌توانید آن را در جزیره‌ی کیش نیز پیدا کنید. مرگوگ از ترکیب آبدار کدو سبز، هویج، بادمجان، قلیه‌های گوشت، گوجه و سیب‌زمینی به دست می‌آید. در آخر با اضافه کردن خمیرهای ریز شده و مخصوص، پس از پخت کامل آن را نوش جان می‌کنند.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها